בסיבוב

30 2 1
                                    

אני לא באמת מאמינה בגן עדן, אבל אני לא חושבת שאני מאמינה בגיהינום. אני חושבת שאנחנו בתור בני אדם נתלים על אמונות בעיקר בגלל הסיבה הפשוטה והעיקרית. השאלה שחודרת בנו עמוק ופוקחת עיניים שנייה לפני שמגיעים לחלומות

מהי משמעות החיים?

הרי אנחנו חיים בעולם בממוצע לפחות 80 שנה, בוכים לפחות 800 פעם, כועסים אולי 8000 פעם, ומתאכזבים יותר משאפשר לספור.

מתאהבים? טוב אולי רק פעם אחת אם יש לנו מזל. הרי תשוקה יודעת לפעמים להסוות פנים ולהגיע למסיבה בשם אהבה, כי ידוע לכולם שהיא כתובה ברשימה.

אז אחרי שאנחנו עוברים את כל זה, יכול להיות שאין לזה משמעות?

כי מבחינתנו חייבת להיות משמעות, חזות אלוקית, סיבה שבגללה אנחנו מנסים להיות אנשים טובים.

אז בנינו תבנית.

תעבור חרא ותהיה נחמד. מקומך בגן עדן.

תעבור חרא ותהיה חרא. מקומך בגיהינום.

כל פעם שמתייחסים אלינו כמו חרא אנחנו חורקים שיניים במחשבה שזה הופך אותנו לטובים מהם, אנשים טובים יותר-

שזה שביל בטוח לגן עדן.

אבל אולי זה בעצם תמריץ שלנו להיות יותר מוסריים.

אולי לפני איזשהו מילארד שנה בני אדם התנהגו בצורה זוועתית, ואיזה בן אדם חכם חשב לעצמו איך לגרום להם לרצות להיות אנשים טובים. הרי מבחינתם הם יכולים לעשות מה שהם רוצים כי אין לזה משמעות, הרי כולנו בסוף נקברים ונאכלים על ידי תולעים.

שיט זה דיכאוני מדי, לא חשוב בואו נמשיך.

אז הוא חשב, ואמר נגרום להם לחשוב שיש משמעות. שיש אלוקים שצופה, שיש עולם הבא, שקיים גן עדן וגיהינום ומי שגורם לאחרים לסבול יסבול פי אלף לאחר מותו.

וגם אם כל העניין הזה אמיתי מי אמר שהעולם שאנחנו חיים בו הוא לא העולם הבא?

אולי זה הגיהינום שלנו,

או אולי התפקיד שלנו זה למצוא את גן העדן בעולם הזה.

אולי אין לנו מקום לא בזה ולא בזה.

אולי העולם הזה הוא מקום לאנשי שוליים, שלא שווים מספיק לגן עדן וגם לא לגיהינום.

אולי שנעמדנו מול השמיים, המאזניים סחבו את אותו משקל, והצל היה ישר.

אולי זה הייעוד שלנו לחיות שוב שוב את אותם החיים, באותו המקום. לעשות את אותן טעויות שוב שוב ואז למות. לקבל רגע קטן של פיכחות, להבטיח שהפעם הבאה תהיה יותר טובה, ואז שוב לחזור על הכול. להיות על מן גלגל ענק, ולקבל רגע קט להסתכל מלמעלה על הכול לפני שמתחילים עוד סיבוב איטי ומעורר בחילה.

אז אולי. אולי באמת אין משמעות. אולי יש.

אולי באמת יש אלוקים וכל הימי כיפור שצמתי לא הלכו לשווא.

אולי בכלל יש 12 אלים, אולי נביא בשם מוחמד, ואולי ישו עדיין כועס על היהודים.

אז אולי.

אבל אתם חיים עכשיו לא?

נפגש בסיבוב.

דברים שרציתי לומרWhere stories live. Discover now