Lynn Si Anjing

976 7 0
                                    

Di pagi Sabtu yang aman, Lincoln sedang membaca komik di dalam biliknya tanpa menghiraukan suasana riuh-rendah di luar. Lincoln Loud ialah anak keenam dari sebelas orang adik-beradik dan satu-satunya lelaki di dalam keluarganya selain dari bapanya. Dia mempunyai lima orang kakak dan lima orang adik dan kesemuanya mempunyai personaliti dan perangai yang berlainan dari masing-masing.

Lincoln memakai baju kemeja polo berwarna oren, jeans berwarna biru dan kasut berwarna putih. Seperti golongan remaja yang sebaya dengannya dia juga mempunyai beberapa orang sahabat di sekolah iaitu Clyde, Liam, Rusty, Zach dan Stella. Dia juga sedang menjalinkan hubungan dengan gadis sebaya dengannya iaitu Ronnie Anne Santiago yang juga merupakan adik kepada Bobby Santiago, teman lelaki kakaknya Lori.

Walaupun kehidupan di dalam dan luar rumah boleh dikatakan 'normal' tetapi sebagai satu-satunya lelaki dalam keluarganya(selain bapanya) dia selalu menjadi mangsa buli kakak-kakaknya.

Selepas membaca komik di atas katil, dia ingin melihat status update dalam komputer ribanya tetapi dia tersalah tekan lalu membawanya ke laman web lucah. Dia mahu menutup laman web itu secepat mungkin tetapi adiknya Lola sudah berada di belakangnya.

Lola: "Abang tengok benda tak senonoh lagi dalam laptop abang ye. Jom main masak-masak dengan Lola kalau tak Lola bagitau kat abah yang Lincoln tengok web lucah!"

Ugut Lola terhadap abangnya. Tiada pilihan lagi Lincoln terpaksa bermain masak-masak dengan Lola bersama anak patungnya di dalam bilik adiknya. Selepas lebih dari sejam bermain dengan Lola dia keluar dari bilik tetapi sebiji bola yang disepak oleh kakaknya Lynn tepat mengenai mukanya dan dia rebah kesakitan. Sebaik sahaja dia rebah ke lantai kakaknya Luan menyimbah air berais ke arahnya dan dia menggigil kesejukan. Luan menghulurkan tanganya untuk membantu Lincoln bangkit semula tetapi dia terkena renjatan elektrik dari alat khas dalam tangan Luan. Sekali lagi Lincoln rebah ke lantai.

Luan: "Air dan elektrik adalah pasangan sejati, Hahahaha, faham tak?"

Kata Luan sambil mengetawakan Lincoln dan adik-beradiknya yang lain turut ketawa bersama. Akhirnya Lincoln berdiri semula tetapi Lynn datang menerpa dan menarik seluarnya dan menyebabkan seluar dalamnya turut tertanggal. Kemudian kakaknya Luna muncul dan menyanyi sambil memetik gitarnya.

Luna: "He got balls, he got balls, my brother's got balls, smallest of them all."

Semua orang kecuali Lincoln ketawa mendengar 'lagu' yang dinyanyikan oleh Luna itu tadi. Lincoln menyarung semula seluarnya dengan rasa malu. Dia tidak malu bila adik-beradiknya melihat dia berbogel tetapi dia malu kerana zakar dan buah zakarnya agak kecil jika dibandingkan dengan remaja-remaja lelaki lain yang sebaya dengannya.

Lincoln: "Saya tahu yang saya punya kote dan telur adik kecik tapi kak lang janganlah menyanyi macam tu."

Tiba-tiba Leni muncul dari belakang Luna dan dia agak teruja melihat zakar adik lelakinya tadi.

Leni: "Tapi kan, kak ngah cukup suka dengan kote Lincoln yang comel tu. Kak ngah dah buat seluar dalam khas untuk adik yang akak sayang."

Kata Leni sambil menunjukkan seluar dalam khas yang baru ditenun olehnya.

Luna: "Adik pun masih muda lagi. Lima atau enam tahun akan datang kote adik akan membesar. Kak lang akan buat lagu baru bila kote adik dah besar."

Kata Luna dengan mukanya semakin merah. Adik-beradiknya yang lain turut berhenti ketawa dan melihat ke arah kangkang Lincoln dengan minat.

Lincoln: "Maaf ya, saya minta diri dulu."

Kata Lincoln sambil meninggalkan mereka tetapi adiknya Lana membaling lumpur tepat ke mukanya dan terlanggar kakak sulungnya Lori yang dari arah bertentangan. Pada masa yang sama mereka terjatuh ke atas pentagram milik adik mereka Lucy yang sedang melakukan ritualnya.

Binatang Kesayangan LincolnWhere stories live. Discover now