Cinlenmek Nedir? Musallat Belirtileri Nelerdir?
Cinlenmek, metafizik canlıların insanlara musallat olmasıdır. Bu musallattan Kuranda bahsedilmiştir ve her insanın başına gelebilir. İster bir köylü olsun, isterse lüks yaşayan bir iş adamı olsun yada üniversiteli bir genç olsun hiç fark etmeksizin cinler herkese musallat olabilirler. Cinlenmek hakkında merak edilenleri dört bölümde inceleyeceğiz.
Cinlerin Mahiyeti
C-n-n kelimesinin sözlük anlamı ''bir şeyin duyu organlarına saklı kalması'' (Ragıb: müfredat, s:242) demektir. Bu harflerden türeyen CİN kelimesi de ''görünmeyen canlı'' demektir. CENNET: Zemini görünmeyen ağaçla kaplı bahçe. CENİN: Anne karnında görülmeyen bebek. Kelimenin ''görünmeyen canlı'' anlamına bakarak bazı kimseler cinlere; virüs, bakteri, yabancı insan, uzaylı demişlerdir. Bu anlamları kabul edenler sadece sözlüğe bakmakla yetinmiş, Kuran ayetlerine bakmamışlardır. İslam'da cinlerin mahiyetini anlamak için konuyla ilgili ayetleri kabul etmek lazımdır. Şimdi cinlerin mahiyetine değinelim. Cinler de tıpkı insanlar gibi akıllı ve iradeli canlı türüdür. Kuran'da ''Ey insanlar'' hitabı olduğu gibi ''Ey cinler'' hitabı da vardır. ''Ey cinler ve insanlar topluluğu!...'' [55/Rahman 33] Öyleyse cinlerin varlığı ve dinden sorumlu oldukları tartışılmaz bir gerçektir. Hele ki ''Cinleri ve insanları sadece bana kulluk etmeleri dışında yaratmadım.'' [51/Zariyat 56] ayeti varken hiçbir müslüman cinlerin varlığından şüphe edemez.
Bildiğimiz gibi insanlar topraktan yaratıldı, bu yüzden madde boyutunda yaşıyoruz. Cinlerin de ateşten yaratıldığını biliyoruz. ''İnsanı çömlek gibi kurutulmuş çamurdan yarattı. Ve cinni dumansız ateşten yarattı. Öyleyse rabbinizin hangi nimetini yalanlıyorsunuz?'' [55/Rahman 14-16 ] Lakin bu ateş, bildiğimiz alevli ateş değil, ateşin üzerinden yükselen ısıdır. Bu ısıya semum ateşi denir ki ayette şöyle bahsedilir: ''Ve cinni daha önce semum ateşinden yarattık.'' [15/Hicr 27] Semum ateşini yaz aylarında araba sürerken görebilirsiniz. Yerden dalgalar halinde kavurucu ısı yükselir. İşte yerden yükselen bu sıcaklık cinlerin yaratıldığı maddedir. Bu sebeple madde boyutunda gözle göremeyiz. Bizim cinleri göremiyor oluşumuz, onların da bizi göremiyor olduğu anlamına gelmez. Cinler madde boyutunu çok iyi görebilirler. ''..Şüphesiz O ve kabilesi sizi görürler, sizin onları göremeyeceğiniz yerden..'' [/7Araf/27]
Cinlerin şekilleri de farklılık gösterir. Örneğin süleyman peygamberin emrinde olan ve Belkıs'ın tahtını getirmeyi teklif edenlerden birisi ''Cinlerden İfrit'' olarak Neml Suresi 39.ayette geçmektedir. Bu ifade tıpkı ''İnsanlardan zenciler, insanlardan cüceler'' demek gibidir. Cinlerin farklı ırkları olduğuna dikkat çeker. Şimdi cinlerin insanlar üzerinde ne gibi etkisi var ona bakalım.
Cinlerin İnsanlar Üzerindeki Etkisi
Cinlerin insanlar üzerindeki etkisi ilk insanın yaratılmasıyla başlamıştır. "Adem'e secde edin" [7/Araf 11-18] emrine itaat etmeyen İblis, küfre düşünce insanlar için imtihan vesilesi olmuştur. İlk vesvese verdiği kişiler de Adem ve eşi olmuştur. ‘’Derken şeytan ona vesvese verdi. Dedi ki: ''Ey Adem! Sana ölümsüzlük ağacına ve tükenmez bir saltanata delalet edeyim mi?'' [20/Taha Suresi 120] Daha sonra kendi türünden olan cinleri de ordusuna katarak, cin şeytanları insanlara musallat etmiştir. Ümitsiz anlamına gelen İblis'e bu ruhsatı bizzat yüce Allah vermiştir. Çünkü insanların imtihan edilmesi lazımdır. Bu imtihan vesilesi, şeytanların vesvese verip aklımıza kötü düşünce sokmasıdır.
"Onlardan gücünün yettiği kimseyi sesinle kışkırt. Onlara atlıların ve yayaların ile (vesvese) haykır. Onların mallarına ve evlatlarına ortak ol. Onlara vaatler ver. Şeytan onlara aldatmadan başkasını vaat vermez." [17/İsra Suresi 64]
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Korkunç Bilgiler (Tamamlandı)
HorrorHerkese Merhaba Arkadaşlar; Arkadaşlar bu kitapta cinler,ruhlar,deepweb ve astral seyahat gibi şeylerle ilgi bilgiler paylaşacağım. Bu kitapta korkunç bilgiler ve korku hikayeleri yer alacak. Yorum atmayı ve oy vermeyi unutmayın. İDDİA EDİYORUM: KOR...