Selamünaleyküm henüz 16 yaşındayım ama benim de bir tesettüre girme hikayem var sanırım
Ben ilk defa 5. sınıftayken kapandım. Namaz kılmaya da başlamıştım o zamanlar. Hatta 4. sınıfta kapanmak istiyordum ama öğretmenim engel olmuştu. Kapanmak diyorum tesettür demek yerine, çünkü o zamanlar giyinişim tesettürü tam olarak yansıtmıyordu. Aynı zamanda kapanmamın da namaza başlamamın da asıl sebebi babamdı. Kendi isteğimle kapanmıştım elbette ama babam beni sevsin diyeydi.
Namaz kılarken Allah'ın huzurunda olduğum, onunla buluştuğum bilincinde değildim. Allah rızası için kapanmamıştım sadece sevildiğimi hissetmek istemiştim. Babam da o zamanlar çok muhafazakardı tabii. İlk kapandığımda herkes erken olduğunu söylemişti ben de birkaç ay kapalı durup açılmıştım zaten. Tesettüre uygun giysilerim de yoktu.
6. sınıfın sonlarına doğru tekrar kapanma kararı aldım. Ancak bu sefer namazlarımı aksatıyordum ve dar pantolonlar, kısa tunikler giyiyordum hep. Yine Allah rızası için kapandığım bilincinde değildim. Babaannem çok karşıydı buna hep 18 yaşına gelince kapan diyordu. Açıkçası insanlar bu duruma karşı çıktıkça daha çok kapalı kalasım geliyordu.
Yıllar geçti üzerinden tabii ortaokul sonda namazlarımı düzene sokmaya çalışıyordum fakat bir türlü yapamıyordum. Giyiniş şeklim de aynı şekilde devam ediyordu.
9. sınıfın yaz tatilinde açılmak istediğime karar verdim. Kapalıyken öyle çirkin ve kötü hissediyordum ki çareyi açılmakta buldum. Diğer tüm kızlar benden üstünmüş gibi hissediyordum sadece daha güzel oldukları için. Saçlarımı boyamak istediğim gibi giyinmek istiyordum. Bu esaret bana en büyük özgürlükmüş gibi geliyordu.
Bunu aileme açtığımda annem beni Hatice isimli çok tatlı bir kadınla konuşturdu ve o kadın âdeta ruhuma dokundu, Allah ondan razı olsun. O gün tekrar kapalı kalmaya karar verdim ancak bu sefer giyinişimi değiştirmek için daha büyük bir çabaya girdim. Bol pantolonlar, uzun tunikler hatta o zamanlar ferace giymeyi arzu ediyordum hep. Şimdi 11. sınıfa geçeceğim. Namazlarımı düzene soktum ve 11.sınıf başladığında ferace giyeceğim inşallah.
Ferace giymek istediğimde akrabalarımın tepkisi, ortaokulda ilk kapandığjmda yine akrabalarımın tepkisi yüzünden çok ağladığımı biliyorum. Her zaman insanları memnun etmeye çalışan biri oldum ama yıllar sonra insanları yaratan Rabbimin memnuniyetinin çok daha önemli olduğunu anladım.
Açılmayı, süslenmeyi, istediğim gibi giyinmeyi özgürlük sandığım zaman aslında modern kültürün kölesi haline gelebileceğimi; herkese göre popüler olan makyaj malzemelerini ya da giyiniş tarzlarının esaretine kendimi kaptıracağımı düşünememiştim. Açık olan bir kadının ve tesettürlü bir kadının temel ihtiyaçlarını düşündüğümde, insanların bakışlarını, açık insanların sürekli bir kalıba sokulduğunu gördüğümde, Allah'ın emrettiği tesettürün kadınları bir anda nasıl eşit bir pozisyona soktuğunu, güzelliğin değil kalbin önemli olduğunu nasıl ortaya çıkardığını, asıl özgürlüğün tesettür olduğunu öğrendim.
Ne olursa olsun bana nasıl bakılacağını, nasıl eleştirilere maruz kalacağımı düşünmedim diyemem. Ama asıl cesaretimi tüm bunları düşündükten sonra rabbim istediği için böyle bir şeye girişmemle kendime de kanıtlamış oldum.
A.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tesettür Hikayeleri
No FicciónGel kalbinin sesini duyan kardeşim; kalbine iyi gelecek ayak izlerini görebilmen için yazıyorum Annen-baban yap dediği için değil, birileri zorladığı için değil; iradenle Allah'a giden yolda yolcu olmayı seçtiğin için bu yolun yolcularının üniforma...