19

8K 163 1
                                    


صرخت تقوى ف جري ظافر على فوق يشوف في إية ..

كانت تقوى حاطة إيدها على بوقها من صدمتها و بترجع لورا، لحد ما خبطت في ظافر و هو بيشدها ف صرخت أكتر ..

ظافر بهدوء : هشششش، فتحتي الأوضة .. صح ؟

تقوى بصت في عينه بخوف و بعدها بصت في الأرض و هو ماسك دراعاتها و قالت بخفوت : أ..أيوة

ظافر بتنهيدة حارة : طيب ممكن نتكلم شوية في الجناح بتاعنا ؟

تقوى بتوتر : طيب

قالت كدة و دخلت الجناح ف دخل ظافر وراها، و قفل الباب برجله و قال و هو بيشبك إيدُه : أيوة أنا حابس جدي !!!

تقوى بصدمة : جدك !! أنا إفتكرته شخص عادي حتى .. بس .. بس جدك !!

ظافر بعصبية : محسساني إنه راجل مفيش منه إتنين ؟ دة راجل ظا*لم .. نفى أبويا و قتـ*ل أمي بس عشان إتمسكت بيا !! و خلى أبويا يمو*ت من قهرتُه !!

الراجل دة ميستاهلش أي حاجة غير الحـ*بس و عدم الحُرية، يفضل كدة في أوضة مش عارف نهايته إية !!

تقوى بعصبية : مفيش حد فينا ربنا، إستغفر الله، عشان يحاسب حد !

بقلم : #هنا_سلامه.

ظافر بعصبية و زعيق : ربك مقالكش سيب حقك في الأرض، و أنا إلي حصل فيا كتير .. الراجل دة واكل، نايم، شارب، و عايش كويس و مرتاح .. بس محبو*س مش أكتر ..

تقوى بعصبية : سيبني لوحدي يا ظافر .. سيبني شوية لوحدي

بص لها ظافر بكسرة و قال بهدوء : تمام يا تقوى .. تمام

قال كدة و خرج ف غمضت تقوى عينها بغيظ و قالت : غبية، غبية .. جر*حتيه .. مكنش ينفع الكلام يكون كدة .. أوووف !

" تحت "

ظافر نزل و لقى الحُراس راجعين بجُـ*ثة ف قرب من الست و قال : دة إبنك ؟

الست قربت بخوف و هي بتترعش، بصت عليه و غمضت عينها و قال بحُزن : أيوة ..

إتنهد ظافر : كدة أقدر أقولك البقاء لله .. ربنا يصبرك يا أُمي

قال كدة و بص على عمه و قال بتحذير : ربنا يجعلها أخر الأحزان

ف بص عمه بعيد بخوف من ظافر .. ف قالت مليكة بإستغراب : مالك ؟ خايف منه كدة ليه ؟

بلع ريقه و قال بتوتر : لا أبدًا

" في الأوضة بتاعة الجد " بقلم : #هنا_سلامه.

دخل ظافر و بعدها قفل الباب بالمفتاح، بص الجد عليه بحقد و قال : خير ؟

قعد ظافر قدامه و قال بتنهيدة : يا رب تكون بخير يا جدي

بص لُه بغيظ و قال : طبعًا، من العيشة الملوكي إلي أنت معيشها لي

حط ظافر رجل على رجل و إبتسم ببرود و قال : في حر*ب داخلة علينا .. ف عيشتك دي ملوكي على فكرة .. و لا بتفكر و لا بتخطت و لا شاغل بالك بحاجة

هوس دراكوالاحيث تعيش القصص. اكتشف الآن