NENA
De afwas, wie vind dat nou leuk? Een vaatwasser was veel makkelijker geweest! Maar nee. Nena moet het weer zelf doen.
Waarom heb ik nu geen broertje of zusje die de afwas kan doen?Wanneer ik al het servies heb afgedroogd tippel ik naar boven, ik ga namelijk met Isa op stap.
Ik steek de krultang in het stopcontact en poets ondertussen mijn tanden.
Mason gaat jammer genoeg nooit mee, hij is een introvert en dat betekend dat hij liever thuis blijft.
Nadat ik me op heb gemaakt maak ik mijn tas beneden klaar.
"Doei mam!" Roep ik nog. Mam is het namelijk wel gewend dat ik op vrijdag avond op stap ga, samen met Isa.Isa staat blijkbaar al voor de deur en ik geef haar een knuffel.
"Dus.. zin in?" Vraagt ze. "Zeker weten!" Roep ik.
Ik pak snel mijn fiets en we fietsen naar het dorp.
We hebben namelijk een dorp hier met tientallen cafés.
Het is ongeveer 10 minuutjes fietsen.
Wanneer we aankomen gaan we het eerste beste café naar binnen, en bestellen gelijk wat alcoholische drank.
Gewoon een hugootje, maar alsnog.
En ja, ik weet het, we zijn minderjarig, maar hier in het dorp doen ze niet zo moeilijk.
Na een paar drankjes betalen we, en lopen we naar het volgende cafe.Het is ondertussen 00:21 en we zitten half dronken aan de bar.
"Hey novi!" Hoor ik ineens Isa naast me schreeuwen.
Ik draai me om. Wauw. Denk ik in mezelf.
Er komt een jongen aan gelopen met bruin krullend haar en heldere bruine ogen.
Nee.. Nena.. nee.. je hebt een relatie..
Ik draai snel de andere kant op.
"Hoe is het met jou dan? Lang geleden!" Zegt de jongen, die volgens mij Novi heet.
"Ja goed, met jou?" Zegt Isa. De rest focus ik al niet meer op en ik bestel nog een drankje.
Even later voel ik een tikje op m'n schouder.
"Nena, we moeten maar eens gaan!" Zegt Isa dan. Ik knik instemmend en gooi snel mijn whiskey achterover.Wanneer we op de fiets zitten slingeren we over de weg.
"Wat zijn we weer goed bezig geweest!" Zegt Isa lachend.
Wanneer ik thuis aankom gooi ik m'n fiets in de tuin en strompel ik zo zacht mogelijk naar m'n kamer.
Mam slaapt natuurlijk al, en ik ben half dronken. Mam zegt altijd dat ik mag drinken maar niet meer dan aangeschoten, oeps.
Ik check voor de laatste keer mijn telefoon.Mason
Hey nenatje, hoe gaat het schatje?
Goed, net teug vn op stap me ila
Ben je dronken lieverd?
Ne dt bn k niet
Haha ik app je morgen, Slaaplekker!
Slaopleaiker
Waarom denkt Mason toch altijd meteen dat ik dronken ben? Elke vrijdag appt hij me wel met: "ben je dronken?"
Ik loop naar de badkamer en kam mijn haar, poets mijn make up af en poets m'n tanden.
Wie heeft dat eigenlijk uitgevonden? Dat je je tanden moet poetsen?.. weet je hoe stom dat eigenlijk is? Met een borsteltje met een soort pasta over je tanden vegen.
En dan heb je ook nog allemaal verschillende tanden borstels.. elektrische.. Normale.. en ook nog allemaal verschillende merken..
het is eigenlijk maar stom als je er zo over na denkt.
Oke. Nena. Genoeg. Ik fantaseer weer te veel over 1 specifiek onderwerp.. en wat voor eentje. Tja dronken zijn is niks voor mij..Ik strompel terug naar m'n kamer en pak Netflix er bij. Ik zet een serie op.
Ik heb geluk dat Netflix de functie: ben je nog aan het kijken? heeft, want veel zie ik niet van de serie,
mijn hoofd heeft namelijk het kussen aangeraakt en al gauw zie ik het zwart worden voor m'n ogen.
JE LEEST
In love with a criminal
Romance"Hij is het gewoon" zeg ik tegen Isa terwijl ik mijn tranen van mijn wangen veeg. "Hij geeft me weer lucht als ik even onder water heb gezeten, hij geeft me licht als het donker is, hij is gewoon het water wat me dooft als ik in vuur sta.." - Het z...