Selam,ben güçlü kitap yazarı ve bugün güç nedir onu anlatacağım.
Bir çok farklı güç çeşidi vardır.
Sosyal güç,fiziksel güç,mental güç,statü gücü,duygusal güç,zekasal güç vb...Güç denilen şey aslında bir zehirdir ve o kadar da zevkli değildir güçlü olmak.
Çünkü eğer güçlendiyseniz,hemen o gücü elinizde tutmanın yollarını aramaya başlarsınız.
Güçlü olmak o kadar zor değildir,gücü elde tutmak zordur.
Güç aslında bir yaptırımdır,örnek vermek gerekirse müziğin gücünü ele alalım mesela.
Bir müziği düşünelim,çok hüzünlü bir parça ve dinleyen çoğu insanı üzüyor.
Bu müzik sizi üzgün olmaya zorluyor ve yapıyor da diyebiliriz.
Her gücün bir sınırı ve kullanma zorluğu vardır.
Mesela sosyal gücü ele alalım,sosyal olarak güçlü bir insanın mental sağlığını koruması zordur.Çünkü sosyal becerileri güçlü olan kişi herkesi etkilemek zorunda hisseder kendini,işin kötü kısmı da budur zaten.
Eğer bir gücünüz varsa sürekli sergilemeye göstermeye çalışırsınız.yeterince değil,sürekli kullanırsınız.
Sosyal olarak güçlü olan biri,her insanı etkilemek için yer yer olmadığı kişiliklere bürünebilir ve bu yükün altında boğulabilir.
Zekasal olarak güçlü biri toplumda çok zor yer edinir çünkü onun bakış açılarına sahip değildir toplum.
Peki,diyeceksiniz paranın nasıl bir kötü tarafı olabilir ki?
Bir insana sınırsız para verin,2 yıl sonra ölmek isteyecektir.
Neden derseniz söyleyeyim,istediği her şeye erişen biri amacını kaybeder.
Ve amacı olmayan insan?
Amacı olmayan insan mı olur,yapacak bir şeyinin olmaması mezarda olmakla aynı şey.Peki benim gücüm ne,senin gücün ne?
Kendi gücünüzü eğer kendiniz bilmiyorsanız,üzgünüm ama boşuna yaşıyorsunuz.
Aynı diğer 6,5 milyar insan gibi...
Benim gücüm muhtemelen düşünmek ve sorgulamak.
Kusursuz bir güç değil tabiki de ama en iyilerden biri olduğu kesin.
Bu güç beni diğer çoğu güce yatkın hale getiriyor.
Duygularımı,mentalitemi,sosyalliğimi,zekamı ya da kendimi sorgularsam ya da düşünürsem o konuda güçlenmeye başlamam kaçınılmaz olacaktır.
Tabi şunu diyebilirsiniz "düşünmek bir güç mü?"
Evet öyle
Çünkü bahsettiğim düşünmek bugün ne yesem basitliğinde değil.
Dünyanın çok büyük bir çoğunluğu düşünmeden yaşıyor.Hatta ben kimim sorusuna cevabı olmayan insanlar kim olduğunu dahi bilmeden yaşıyor.
"Bahadır güç nedir diye başlık atmışsın burada kendini övüyorsun." Diyeceklere söylüyorum,evet övüyorum.
Ben mükemmelim arkadaşlar,gerçekten hayatımda hiç acı çekmedim.
Kusursuz bir şekilde hiç bir problemim olmadan yaşıyorum bu dünyada(!)Şakayı kenara bırakırsak evet övüyorum,siz de övün.
Çünkü kendinizi ne kadar överseniz o kadar kendinize yağdırdığınız övgülere layık olmaya çalışırsınız.
Güç aslında sizsiniz diyerek burada 20 liralık kişisel gelişim kitabı muhabbeti yapmak istemiyorum ama gerçekten bir konuda iyi olmak istiyorsanız,o konuda kötü dahi olsanız ben kötüyüm demeyin.
Ya çok yetenekli değilim deyin,elimden geleni yapıyorum deyin.
Kendinizi o kadar güçsüz zannediyorsunuz ki kendinize her fırsatta hakaret ediyorsunuz.
Bunun sebebi de kendinizi tanımıyor olmanız.Sürekli sağda solda onu bunu tanımakla,evde video izlemekle,oyun oynamakla ya da size bir şey katmayan işlerle uğraşmak yerine kendinizi sorgulasanız kendinizi tanısanız her şey daha güzel olacak.
Yaşıtlarımla konuşuyorum ve gerçekten şunu duyuyorum "ben gerizekalıyım,güzel değilim,aptalım,çok kötüyüm falan" Ya lütfen söyleyin...kime göre?
Kendine göre mi?
-E düzeltmek için çabala o zaman
Bir başkasına göre mi?
-O başkası kim oluyor da senin ne olduğuna karar veriyor.
Topluma göre mi?
-çok afedersiniz kim sikler toplumuGüç beklentiler ve umutlardır,eğer siz zekiyseniz ya da insanlar öyle görüyorsa.
Kendinizi sürekli zeki konuşmaya-davranmaya çalışırken bulursunuz.Eğer mental olarak güçlüyseniz ya da insanlar öyle düşünüyorsanız,sizden babanızın cenazesinde bile ağlamamanız beklenebilir.
Fark ettiyseniz hep birileri var sizden bir şey bekleyen,bunlar insanlar.
Daha inandığınız tanrının sizden beklediklerini yapmıyorken ya da bilmiyorken.
İnsanların beklediklerinde sürüklenirken bulursunuz kendinizi.
Ben kendi hayatımı yaşıyorum ama insanlar beni mükemmel zannediyor genelde.
Çünkü öyle gösteriyorum ya da öyle söylüyorum.
Mükemmel miyim?
-Alakam yok.Ama şunu fark ettim,insanların beklentilerini biz oluşturuyoruz.
Sonrasında kendi oluşturduğumuz beklentileri karşılamıyoruz,ve bu yüzden sürekli kendimizi aşağılıyoruz.
Aslında sadece korkak ve tembeliz arkadaşlar.
O beklentiyi yaratmak kolay,karşılamak zor.
Karşılamadıktan sonra düzeltmek zor ama kendimizi aşağılayıp o beklentiyi silmek kolay.Ben her beklentiyi karşılamak zorunda mıyım?
Hayır ama kendim söylediysem ya da gösterdiysem evet.E ben kendimi çok iyi gösteriyorum insanlara,bu sayede çok daha iyi biri oluyorum şu an olduğumdan.
Astrolojiden anlarım dedikten sonra astrolojiden anlıyor olmak zorundayım.
Söylerken olmasam dahi söyledikten olmak zorundayım.
Şimdi lütfen şu sikik problemlerinizi bırakın.
Çünkü biliyorum,çoğu boş.Kim sorsa yorgunsunuz,çok yük taşıyor gibi hissediyorsunuz.
O yükler gerçek bile değil genelde.
Eğer yük taşımak istiyorsanız,gerçek yükler taşıyın ve size bir yararı olsun.
O yükleri de siz kendinize koyun,yoksa bir anlamı yok.
Diyorsanız ki "Ya bahadır ben yük falan taşımak istemiyorum,sadece hafiflemek istiyorum."
Uzaklaşın her şeyden.
Düşündüğünüzden daha kolay,korkmayı bırakın çünkü korkacak bir şey yok.
Korku dediğiniz şey kendi hayal gücünüz yani siz sadece kendinizden korkuyorsunuz baktığınız zaman.
Bu yüzden uzaklaşın ve 1 günlüğüne de olsa bütün sorumluluklarınızı unutun.
Dışarı çıkacaksanız dahi tek başınıza çıkın ve arkadaş çevrenizden uzak durun.
Kendinizle baş başa kalın ve kendinizle ne yapmak istiyorsanız onu yapın.
"Güç nedir?" Sorusunun cevabını eğer bu kadar şeyin arasından çekip çıkaramadıysanız özet geçeyim.
Güç bir zehirdir ve bağımlılık yapar.
Hiç tadına bakmazsanız da yaşıyor gibi hissetmezsiniz.
Gücü kontrol etmek zordur çünkü gücün kendi karakteri vardır.
Ve eğer sizin kendi karakterinzi yoksa,asla güçlü olamazsınız.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hiç Geçmedi
Non-FictionBen bahadır-pluton (hangisini tercih ederseniz). Kavramlar ve sorular hakkında bölüm bölüm fikirlerimi ve hikayelerimi yazıyorum. Okursanız beğeneceğinize emin değilim ama okuyun bence,güzel kitap.