Selam,ben ölü kitap yazarı.
Normalde uyuyor olmam gerektiği halde bu bölümü yazıyorum.
Yorgunum,uykusuzum,mental olarak iyi hissetmiyorum ve ölmek istiyorum.
Hepimiz hayatımızda en az bir kere ölmek istedik belki de denedik.
Ben 8 kez denedim...anlaşıldığı üzere başaramadım.
Şu ana kadar kimse sormadı ama şu soru bence sorulabilecek en mantıklı soruydu.
-Bahadır seni 8.de durduran neydi?
Öncelikle durduğumu kimse söylemedi ama bu kadar boktan şeye rağmen 9. olmadıysa şimdilik durduğumu söyleyebiliriz.
Durdum çünkü zaten bir ölü kadar özgürüm.
Yani ölüden tek farkım bir bedenim olması.Aslında istediğiniz her şeyi yapmamak için hiç bir sebebiniz yok.
Zaten ölmek istiyorsunuz,en kötü ne olabilir ki?
Etrafınızda size "hayır onu yapamazsın,izin vermiyorum,bunu yapman yanlış" diyenler vardır eminim.
Peki bunlar kim,tanrı mı yoksa sizin gibi fani ve aciz bir insan mı?
Bu insanları dinlemenizin sebebi ne?
Sizin bir tane ömrünüz var ve onu da başkasının istediği gibi mi yaşayacaksınız?
İstediğinizi yapın,nasıl olsa ölmek istemiyor musunuz?
Diyelim ki kafanızdaki potansiyel senaryolardan en kötüsü yaşandı.
O zaman ölürsünüz,acelesi yok sonuçta.
Ama intihar halatınızı hazırlamadan önce bekleyin de size siz ölünce ne olacağını anlatayım.
Diyelim ki 17 yaşınızdasınız ve öldünüz.
Potansiyel ömrünüz ise 70ti.
Muhtemelen dünyanın bütün dengesini bozacaksınız.
Benim düşüncem şu ki bu dünyada bulunmamız ve sürekli bir şeyler arasında seçim yapmamız sadece kendi kaderimizi değil başkalarının da kaderini belirliyor.
Şöyle anlatayım,diyelim ki bir erkeksiniz.
Sıkıldınız ve dışarı çıktınız,sokakta yürüyorsunuz.
Birisi size lat attı,itiştiniz ve kavga edip adamın kolunu kırdınız.
Şimdi siz sıkıldığınızda dışarı çıkmayı seçmek yerine evde otursaydınız o adamın kolu kırılır mıydı?
Bence hayır.
Belki biraz büyük bir örnekti bu.
Ama bilinçaltı da işin içine katıldığında yolda yürüdüğünüzde gördüğünüz bir insanı 8 saniyede unutsanız dahi beyninize depolanıyor.
Ve koskoca kalabalıkta sadece sizin eksik olmanız bile belki de bir çok şeyi değiştirebilir.
Ve sizi 8 saniyede unutan yoldan geçen bir insanın bile hayatında etkiniz ister istemez varsa.
Gelecekteki potansiyel eşiniz,arkadaşlarınız,çocuklarınız,çocuklarınızın çocukları...ve bütün soyunuz.
Bir insan bütün dünyayı değiştirebilir.
Onu sadece 10 kişi tanısa bile.
Ve siz ölünce ne mi olur?
Dünyanın bütün dengesi değişir.Şimdi "Banane dünyadan zaten beni bu dünyadaki insanlar bu hale getiriyor,neden onları önemseyeyim?" Diye düşünecek insanlara sesleniyorum.
Anneniz,babanız ya da birinci dereceden herhangi bir yakınınız siz daha 2 yaşınızdayken ölseydi hayatınız ne kadar değişirdi bunu düşünün.
...
Düşündüğünüzü varsayıyorum.
Merak etmeyin sizi anlıyorum,her gün kendinizle ve çevrenizle bir savaş veriyorsunuz.
Ve bütün bu savaşı gülümseyerek yapmaya çalışıyorsunuz.
Her şey çok zor,yaşamak çok zor,ekonomi kötü,insanlar kötü, hayatınızdaki bazı durumlar kötü.
İsteseniz de nefes alamıyorsunuz,hatta bazen almak bile istemiyorsunuz.
Ölmek kurtuluş gibi geliyor size ama değil.
Ölmek bir uçurumdan atlamak gibi,havadayken sanki üstünüzdeki bütün yükler kalkmış ve uçuyormuşsunuz gibi hissettiriyor.
Ama düştünüz anda kırılacak kemik sayınız hakkında bir fikriniz yok.
Çok sevdiğiniz birini düşünün,şimdi de onun öldüğünü düşünün.
Kötü hissettiriyor değil mi?
Şunu unutmayın,siz de birinin sevdiği birisiniz.
Düşündüğünüzden daha güçlüsünüz,çünkü hala ölmediniz.
Ve lütfen ölmeyin,beraber değiştirmemiz gereken bir dünya var.
Eğer ben 13ümde ölmüş olsaydım,6 kişi intihar etmişti.
Bu insanları değiştirebiliriz,bu dünyayı değiştirebiliriz.
Ve tek gereken şey ölememeniz.Anlamsız geliyor biliyorum,hayalmiş gibi geliyor hatta belki de rüya gibi.
Unutmayın eğer ortada bir hayal varsa,kesinlikle birisi onu gerçekleştiriyordur.
Çünkü düşündüğümüz her şeyi var ederiz.
Aynı yaşamı ve ölümü kafamızda var ettiğimiz gibi.
Ölmeyin,kendiniz olun ve dünyayı değiştirin.
Her şeyin bir sonu vardır...ve evet kötülüğün bile.
Mutlu olun,mutlu edin ve ecelinizle mutlu ölün.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hiç Geçmedi
Non-FictionBen bahadır-pluton (hangisini tercih ederseniz). Kavramlar ve sorular hakkında bölüm bölüm fikirlerimi ve hikayelerimi yazıyorum. Okursanız beğeneceğinize emin değilim ama okuyun bence,güzel kitap.