1.BÖLÜM

751 36 96
                                    

Genç kadın sevdiği adam ile 7 aydır evliydi, birlikte iki oda, bir ebeveyn banyolu bir ev tutmuşlardı. Gerçi evleri onlara büyük geliyordu, onların birbirilerinin sarılması yeterdi. Ama sonunda sıcak yuva kurmuştu.

Kadın evlendiğinden beri masa başında görevlerine devam ediyordu. Sevdiği adam kadının bu süre içerisinde izin almasını istese de, kadın işini çok sevdiğini ve henüz erken olduğunu dile getirerek ikna etmişti.

Eylem son 2-3 aydır sevdiği ile pek iletişim kuramıyordu, sesini duyamıyordu. Sadece monitörde, telsizden konuşmalardan görüp duyuyordu. Kadın evrakları, koordinatları dikkatlice gözden geçiriyordu. Hamilelik döneminde olduğu için, çabuk yorulurdu, ama buna rağmen görevini layıkınca devam ediyordu. Kadın esneyerek ellerini ağzını kapatır ve koltuğunu geri çekerek, eliyle karnını okşayarak:

"Bebeğim, baban yetmiyormuş gibi son zamanlarda sende beni yoruyorsun. Farkındayım sende benim gibi babanı çok özledin bitanem. Emin ol baban bizim için, ülkemiz için mücadele ediyor. Bir gün görevi bitecek ve yine aile olucağız. Söz veriyorum. Hem de baban gelseydi senin kız ve ya erkek olduğunu öğrenirdik artık".

Bu sırada kadının en yakın arkadaşı gelir yanına. Derya güleryüzüyle: "Eee Eylem'cim, nasılsın? Bir rahatsızlığın yok ya?" Eylem oflar ve gülümseyerek: "off sorma Derya ya. Burada otur otur içim şişiyor. Eskiden ne güzel işimin başındaydım, şimdi olduğum yere bak. Masa başındayım". Derya kıkırdayarak: "eee masa başı da sana yakışmış. Ne güzel buradan da takip ediyorsun, izliyorsun durumu. Öyle düşünme zaten biliyorsun, operasyona gideceğini bilseydi, Fethi'nin gözü arkada kalırdı". Kadın ifadesiz yüzle: "Zaten bunu Fethi'nin gönlü rahat olsun yaptım. Yoksa bütün günü söylenirdi. Neyse kapalım konuyu bensiz durumlar nasıl? Her şey yolunda mı?" Derya memnun şekilde: "her şey yolunda ve tıkırında gidiyor".

Kadının karnına dokunarak: "Eee doktora gittin mi? Bebişimizin cinsiyetini öğrenmiş oluruz artık". Eylem gülümseyerek: "evet kontröle gittim. Gayet sağlıklı teyzesi, ama bebeğimizin henüz cinsiyetini öğrenmedim". Derya ilk önce inanamayarak: "Yok canım, sen sadece şaka yapıyorsun saklıyorsun benden değil mi? Hadi söyle bakalım kız teyzesi mi oluyorum, yoksa erkek teyzesi mi?"

Arkadaşının bir anda durumunu anlayamaz: "Deryacım, ben gayet ciddiyim. Daha doktora cinsiyetini öğrenmedim. Gerçi kendisi demek istedi de..." Derya gözlerini büyüterek lafını keser: "Acaba bebeğinin cinsiyetini ne zaman düşünüyorsun? Doğulduğunda mı?" Kadın dudaklarını büzerek, masum çocuklar gibi bakarak: "Fethi bilmeden bende öğrenmek istemiyorum. O anın karşılıklı duygularımızı görmek istiyorum. Ben öğrenirsem, Fethi öğrendiğimi hissetse bile onun yanında inandırıcı numara yapamam yapmam da". Derya hafif gülümseme ile: "Haklısın. Aslında o anın heyecanı, mutluluğunu karşılıklı tatsanız çok güzel olur tabi, iyi düşünmüşsün. Ama ben erkek olduğunu düşünüyorum nedense". Eylem gülümseyerek: "bakalım herhalde kendileri ile yakında tanışırız hayırlısıyla".

Bu sırada telefon çalınır ve kadın çantasından telefonunu çıkartır ve Derya kıkırdayarak: "hah iyi insan lafın üzerine gelir. Kesin senin arıyordur". Kadın yüzündeki genişlenen gülümsemesi ile derin nefes alır konuşmaya başlar ve arkadaşı yanından ayrılır: "Fethi..."

Telefonun diğer ucunda genç adam biricik hayat yoldaşına sesini duyar, sakin onun sesi kendisine huzur veriyordu. Derinden nefes alarak: "canıım..."

Eylem de adamın sesi duyar çok mutlu olur, sanki yanında olduğunu hissetmişti: "nasılsın? İyi misin? Yani her şey yolunda mı?" Fethi: "iyiyim canım, bir sıkıntı yok, her şey yolunda. Asıl sen nasılsın? Ufaklık nasıl, umarım yormuyordur seni".

Kadın: "Oh çok şükür. İyiyim bende, beni merak etme sen". Kıkırdayarak sözüne devam eder: "Fethi'cim, iyi iyi tekmelemeye başladı". Adam şaşkın halde tek kaşını kaldırarak: "Mercimek kadar boyuna bakmadan". Kadın kıkırdayarak: "bebeğimiz büyüdü artık. Mercimekten geçti, artık fasulye kadar oldu". Adam kıkırdar: "sen bizim ufaklığa bak, nasıl büyüdü orada? Ha bu arada bebeğimizin cinsiyeti belli mi?" Kadın: "bilmem hızlı büyüyor, babası gibi uzun boylu olursa çekeceğim çile var". Adam telefonun diğer ucunda kıkırdar ve kasın sözüne devam ederek: "Allah Allah gülme ya ciddiyim. Yok daha öğrenmedim cinsiyetini. Sen ne zaman geleceksin?" Masum çocuklar gibi duygulanarak: "Fethi ben seni çok özledim...". Genç adam kadının sesinden etkilenir ve duygulanır: "ben de seni özledim Eylem... Hem de çok. Seni bana bağlayan lavanta kokunu özledim... Biraz daha sabret geleceğim. Tekrar kavuşacağız birbirimize".

Lavanta kokusu 🪻 •EyFet• 💜Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin