Teklif?

30 8 2
                                    


Elimde ki evraklara şaşkınca bakınıyordum. Teklif edilen miktar çok yüksekti. Kafamı kaldırıp gözlerimi karamellerin sahibine diktim. Gayet rahat bir şekilde karamellerin sahibi de yüz hatlarımı inceliyordu. Uzun boylu yapılı keskin çeneli kumral dağınık denecek kadar toplu saçları ile karşımda Balamir Acarsoy oturuyordu.
"Teklif ettiğiniz miktar bir savcı için kat kat yüksek Balamir Bey. Beni seçme sebebinizi de bilmiyorum dava zorlu bir dava şirketinizin hukuk departmanı ile görüşmeniz gerekirdi." Sözlerime iğneleyici son havayı kattıktan sonra bakışlarımı üstünde dolandırdım. Asıl amacı neydi ve neden bu kadar telaşın arasında bulmuştu. Başarılı bir savcı olduğum söylenemezdi ,verdiği miktara ihtiyacım olduğu doğruydu, ev kirami bile ödeyememiştim. Düşüncelerimi dağıtan Karamelleri dudaklarıma kaydı belirgin dudakları aralandı.
"Vera hanım bu sizin adınızı duyurmanız için iyi bir fırsat bence hem Efe Bey sizin hakkınızda araştırma da yapmıştı ihtiyacınız da var. Davamı en kısa sürede düşürelim ve sizde paranızı alın." Diyerek sözlerini vücuduma bir bir batırdı. Efe Bey diye dinlendirilen kişi bana benim dosyamız verdi. Şu zamana kadar suçlu olan kimseyi savunmamıştım bundan kaybetmiştim büyük ihtimalle hep. Evde yaşayan büyükanneme bakma fazla yorucuydu lakin tek yakınımda oydu. Ayaklandım bir suçluyu savunmazdım ihtiyacım olsa da.
"Üzgünüm Balamir Bey şirketinizin Hukuk Departmanı ile görüşmenizi tavsiye ederim." Siyah uzun topuklularımı yere daha sert şekilde vurarak odayı terk ettim. Kasvetli koridorları geçtim ve kendimi dışarı attım. Bakışlarım elime kaydı ne zamandır dosyayı bu kadar çok sıkıyordum, beni ökelendiren neydi böyle seçim zaten bana ait değil miydi? Kulaklığımı çıkarttım hafif çiseleyen yağmurda yürümek istedim.

Sesimin argını,
Her sonu göreni öldürmüyor.
Bir amaç verdin bana,
Dinle ama ağlama
Her yolu denedim.
Son bulmuyor içimin yangını...

Sözleri mırıldanarak yürüdüğüm sokakların sayısı artıyordu. Şarkı başa sarınca kalbime saplanan ağrı ile adımlarımın sertliği durdu. Korkak bir kız çocuğu gibi yürümeye başladım.

Uzun bir yolculukta, denizi görmek adın..

Denizim, benim Denizim gideli 6 sene olmuştu. Annemi kaybedeli 6 sene olmuştu ötesi yoktu. Kaybettiğim her şeyin üstüne dinlediğim tek şarkı devam ederken sözlerin ağırlığını tekrar tarttım.

Vur yüzüme günahları,
Korkup kaçtıklarımı.
Utanırım utanırım,
Gözlerimde yaş oldun.

Daha fazla dayanamayarak şarkıyı kapattım. Gelen bildirim ekranını açtım. Ceysu ve Emirhan'dan tonlarca mesaj vardı, mekanda buluşmuşlar işi alıp kurtuluşumu kutlayacaklarını yazdıkları ortak bir mesaj atmışlardı. Üzüntü kapladı mavilerimi.. ne diyecektim şimdi onlara? Düşen omuzlarımı kaldırdım başımı dikleştirdim. Ben Vera Akdora'yım. Bunlar beni yıkamazdı, mekana yaklaşırken adımlarımı hızlandırdım. Korku bana uzak olmalıydı, yeteri kadar kaçmıştım pişmanlıklarım çoktu yaşlarım kırgın bir çocuktu. Mekanın otomatik kapısından girdim, Emirhana ait bu mekan 3 senedir hız kesmeden işliyordu buluşma yerimiz, kutlamalarımız ,kırgınlıklarımız, ağlamalarımız hepsi buradaydı. Bar bölümüne yaklaşırken patlayan şampanya ile afalladım, bakışlarım önce bana 32 diş gülen Ceysu'ya ardından Emir'e kaydı. Çok mutlulardı kendileri için değil benim içindi bu mutlulukları onlar çok iyi dostlardı. Emir şampanyayı bardakları servis edip bana uzattı.
"Bugünün kazananına kaldırıyoruz kadehleri başarın daim olsun minik kuş." sözlerinde ki başarı aksine başarısızlıktı. Ceysu içkisini dikip dudaklarını kıpırdattı.
"BENİM BİRİCİK ARKADAŞIM İNŞALLAH HEP BAŞARILI OLUP ŞU ÜNÜNÜ KURTARIRSIN." beklediğimden daha yüksek sesle konuşunca istemsizce yüzümü buruşturdum, hafifçe kıkırdadım ve onlara kocaman sarıldım. Hataydı yaptığım çok büyük bir hata...

Saatler ilerledi mekan kalabalıklaştı. Emir müşterilerle ilgilenirken Ceysu çoktan flört durumuna geçmişti. Bende kaç olduğunu sayamadığım içkimi yudumluyordum. Tabure de oturmaktan ağrıyan sırtım bana sinyal yollarken yanımda taburenın çekilmesi ile irkildim. Çıkan ses kulaklarımı tırmaladı, bakışlarımı çevirdiğim de onu gördüm o karamelleri..

Yüzümü inceleyen karameller kaşlarımı çatmama sebep olmuştu.
Fakat gözlerin benden ayrılması kısa sürmüştü. Bar tarafına dönüp barmene bir şeyler fısıldadı. Barmen başıyla onaylayıp barın arka tarafına geçip kokteyl hazırlamaya başladı. Bu kadar inceleme yeter diye beynime art arda komutlar gönderirken gözlerimi biten bardağıma çevirdim. Onun burada ne işi vardı? Neden tam dibimde oturuyordu? Buraya ne zamandır geliyordu? Gelmiyordu hiç görmedim onu burada, o halde neden buradaydı.
Kafamı kaldırıp barmene aynısından istediğimi söyledim. Sarhoştum bu kesindi ama belli etmeyecek kadar ayıktım. Dakika geçmiyordu barmen aynı anda kokteyl'leri önümüze sununca göz ucuyla aldığı şeye baktım sangria almıştı. Ben ise geldiğimden beri bramble double içiyordum. Nefes verdim ve tek seferde dikledim genzimi yakan acı ile boğuştum yanımda ki adam yüzünden arkadaşlarımın mutluluğu bozulacaktı. Teklifi yapmamalıydı.
"Çarpar sakın içmelisin." Sesin sahibi oydu kibar dillendirse de sesinde ki kalınlık onu değiştirmiyordu.
Barmene bir tane daha istediğimi başımla dile getirirken yanağımda bir baskı hissettim, Emirdi bu.
"Dozu fazla kaçırma minik kuş çıkmam gerekiyor Ceysu da birazdan kaçar sağsalim eve var ve beni ara." Bakışları Balamir'in üstünde dolandı ama umursamadan onu es geçti.
Balamir'in bakışları ise benim üstümdeydi. Emir'in uzaklaşmasını izledim, bir cümle karamellere dönmemi sağladı.
"Erkek arkadaşın mı?" Karameller titriyordu.
"Sizi ilgilendirir mi Balamir Bey?" Sorum karşısında afallamış olucak ki içkisini yudumlamaya devam etti.

25 dakika geçmişti. Ceysu gideli 15 dakika olmuştu. Son bardağı da başıma dikledim ve ayaklandım. Bir çift göz hala beni takipteydi. Tabureden kalkıp dengemi sağlamaya çalıştım, bünyemden fazla almıştım. Saat 1'i geçiyordu ve büyükannem tekti, gitmeliydim. Ayaklarım yolunu şaşırmış gibi sendeliyordu, tam dengemi kaybetmişken bir el tarafından çekildim.
"Ben götürürüm seni bekle." Yine o karameller.
"Gerek yok teşekkür ederim ve lütfen benimle senli benli konuşmayın."
Şu halimde bile ağırlığımı koyuyorum ya helal olsun bana..
Kolumu kendime çektim fakat bu parmaklar kolumu pek sıkı kavramıştı.
"Bırakır mısınız gideceğim." Dedim dişlerimin arasından.
"Bekle dedim sana Vera gideceğiz birlikte." Diyerek bir şeyler aradı gözü etrafta.
"Birlikte? neden birlikte gidiyoruz?" Diye sordum üstüne basa basa.
"Bu saatte tek başına eve gidemezsin çünkü." Sözü karşısında alaycı bir kahkaha patlattım.
"Pardon aşkım kim dedi sana bunu?"
Dudaklarımdan kaçan kelimeleri gözden geçirdim ve içimden bir küfür savurdum aşkım demiştim adama..
Hafifçe güldü ve başını salladı.
"An itibariyle sen dedin aşkım."
Harika rezil olmuştuk bir de çok harika cidden. Birileri bir evrak getirdi ve kaç dakikadır kolumda olan parmakları beni çekmeye başladı. Caddeye çıktık ardından gri arabanın yanına geldik.
"Bin." Diye emretti şaka mı yapıyordu acaba. Yağmur şiddetini artıyordu arabam burada değildi ıslanıp hasta olmaktansa arabaya bindim.
Biner binmez araba çalıştı. Arkada çalan hafif müzik bedenimin uyuşmasına sebep oldu gözlerimi açık tutmakta zorlanıyordum.
"Balamir Bey ben size adresimi söylemedim ama nereye gidiyoruz?"
İç çekerek dudakları kıpırdandı.
"Biraz uyu Vera çok sarhoşsun."

Beynimde aynı sözler aynı renk dönüyordu sadece, kapanan zihnim sirenler çalıyordu ama gözlerim yine de açılmıyordu bir itfaiye sireni çaldı bir polis sireni ardından bir ambulans sireni eklendi seslere bilincim tamamen kapandı...

Gidip gelen zihnim, çalkalanıyordu midem bulanıyordu.
"Vera sorun ne?" Karameller yüzümü tedirginlikle inceliyordu. Bir yandan hala yola devam ediyorduk. Benim evim bu kadar uzakta değildi.
"Nereye gidiyoruz?" Kısık kısık sorabildiğim soru ile yutkundum , boğazım acıyordu..
"Ufak bir işim var. Kötü gözüküyorsun o kadar içmemeliydin, neden bu kadar alkol aldın?" Sesi fazla erkeksiydi lanet olsun...
Cevap vermek yerine göz devirdim başım çatlıyordu.
"Bir saniye yoksa bugün ki iş yüzünden mi?" Hafifçe kıkırdadı Balamir kıkırdadı...
Beynim yavaş yavaş uyarılar verirken bilincim tekrar kapandı dudaklarımı son kez kıpırdattım,
"Nereye gidiyoruz Acarsoy?"








Merhaba bölüm nasıldı lütfen yorumlarda belirtin ve voteleyin...

İlerde nasıl gelişmeler olucak sizce?

Nereye götürüyor Balamir Vera'yı???


VeraHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin