Egoïst

23 2 0
                                    

Die middag loopt Ruby de school uit. Ze heeft al haar boeken gedumpt in haar kluisje. Met haar koptelefoon op haar hoofd loopt ze de school uit. Ruby zet haar muziek aan en loopt richting het metrostation. Het is nog even lopen.

Plotseling voelt ze een hand op haar schouder. Ze schrikt. Ruby kijkt achterom. Het zou vast Mackenzie of Tessa zijn, maar het was Dion met zijn fiets. Ruby zette haar muziek op pauze en deed haar koptelefoon af.

"Hey Rub...ik vroeg me af of...," Dion wist niet waar hij moest kijken en keek alle kanten op. "Zou je, ik bedoel, eventueel...eh af willen spreken?" Dion bloosde ze hevig, hij werd helemaal rood. Het was gewoon zielig om nee te zeggen. Helaas moest Ruby wel nee zeggen, ze zou immers weglopen, dus verzon ze terplekken een smoes.

"Oh, nou sorry, maar..." Ruby moest bijna janken. Waarom? Omdat ze zichzelf een egoïstische bitch vond. Ruby had medelijden met Dion, dat hij bevriend was met zo'n creep als ik ben, dacht Ruby. "Ik heb een oma, oma Nancy en zij is heel ziek," Dion keek zo meelevend "Dus mijn ouders en ik gaan haar verzorgen dus..."

"Nou..eh," Hij keek echt heel teleurgesteld "Volgende keer beter. Beterschap aan je oma. Doei" Dion baalde. Dat was zelfs vanaf een afstand te merken.

"Doei." Ruby zwaaide, maar Dion zag dat al niet meer. Hij was de hoek al om gefietst.

Ruby kon haar tranen nu niet meer onderdrukken. Ze loog tegen haar eerste – en vast ook haar laatste – vriend. Natuurlijk moest ze alleen aan zichzelf denken. Dat ze alleen weg zou lopen. Ze kon het ook aan Dion vertellen. Alleen aan Dion. Hij zou het heus niet verder vertellen. Of wel?

Na alle pesterijen die Ruby heeft meegemaakt vertrouwd ze niemand meer. Ruby zucht diep. Moet ze Dion dit wel aan doen? Zal Ruby echt voorgoed wegblijven?

Ze zuchtte opnieuw.

Waarom vraagt ze dit zichzelf toch steeds af? Wil ze niet weg? Waarom niet? Is het Dion? Dion, Dion, Dion...

Zou ze... nee dat zou belachelijk zijn! Of...was het toch waar? Vond Ruby Dion leuk?

Damn... had ze nou maar wel afgesproken.

Vandaag was misschien wel de laatste keer dat ze Dion zag. Nou ja, ze had altijd zijn nummer nog.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: May 04, 2015 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

VerdwaaldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu