وجدت شاب آخر ولكنه يختلف فحضوره له هيبه ووقار برغم من ان ملامحه عاديه فتوقعت بتلقائية أن شخصيته قويه وله مركز ومستوي رفيع نظرتلهم بضيق
"ودا اسمه اي ان شاء الله انتو عاوزين اي طمعانين في الاوضه الخربانه دي خدوها "
نظر لها ببردو واخبرها " اششششش بطلي كلامك الفاضي دا واسمعيني مبحبش اقول كلامي مرتين "
وضعت يدها في خصرها تنتظر كلامه "ياريت تتكلم بسرعه وتخلصنا انتو عاوزين اي وانت مين اصلا "
فتنهد الشاب وقال "انا ابقي بابا نغم اختك "
فنظرت له بتعجب ولم تسيطر ع ضحكاتها وانفجرت ضحكا علي ما قاله الشاب "ابو نغم اختي انت واعي بتقول اي حضرتك انت الظاهر شارب ما انتو يولاد الاغنيه محدش حاسبلكم تصرفاتكم نغم اختي انا وبابا توفي من ٧ سنين ازاي انت باباها فهمني "
فسند يده ع الحائط واخبرها "خلاص انت كمان تبقي بنتي "
انصدمت حياه من كلامه اعتقدت أنه سكير من الخمور أو متعاطي أحدي انواع المخدرات أو برنامج كاميرا خفية
"حضرتك بتقول اي انت يعني شايف أن في حد عاقل يصدق كلامك دا "
"المهم انت تصدقي انا مبيهمنيش حد "
"اصدق اي انت شكلك مجنون امشي من هنا يا حضرت ناقصه جنان شكلها "
أشار لها بإصبعه بعصبيه "عندك صوتك يعلي عليا تاني متلوميش الا نفسك تمام وتتكلمي بأدب انت متعرفيش بتكلمي مين ولا اي "
تنهدت حياه "ااه صح ابو اختي انا اسفه نسيت انك ابو اختي يعني ابويا يعني "
"اه انا باباكي ومن هنا ورايح تسمعي الكلام مفهوم "
"يابني انت اهبل انت شارب حاجه انت واعي للي بتقوله"
"بتغلطي تاني يعني "
"خلاص خلاص تقدر بس تقولي انت عندك كام سنه يا استاذ ياللي عامل فيها بابا لشحطه زيي "
قالها ببرود "عندي 28 سنه "
استغربت أكثر هنا "بتقول اي يا عم انت " وبدأت بالضحك بسخريه ع كلامه "٢٨ سنه يعني اكبر مني ب ٥ سنين بس "
"اه واي المشكله ف كده "
كلماته التي تخرج من فمه ببردو تجعلك تتعصب أكثر فهو يتحدث وكأنه لا يخبرك بكلام يجنن ويذيب العقل