Second Prologue

31 4 0
                                    

-Keesokkan harinya-

Puan park : *Sedar dari tidur* *turun dari katil* *jalan pergi Masuk dalam toilet*

?? 2 : *intai wad Puan Park* *masuk dalam wad Puan Park* *jalan pergi dekat katil* Good morning Baby Park *senyum sinis* *angkat Jun Hae yang sedang tidur*

Puan park Keluar dari bilik air dan dia terkejut bila nampak seorang lelaki yang berada dalam bilik wad nya sambil dukung Anak perempuannya yang baru lahir.

Puan Park : Siapa kau? Tolong jangan apa-apa kan anak aku?!

?? 2 : *terkejut* *Cepat-cepat nak keluar dari ward tu*

Puan park : *tahan tangan Lelaki tu* bagi balik anak akuuuu!

Dengan cemas lelaki tu tolak Puan Park sampai jatuh ke lantai, Dan dia terus berlari keluar bersama anak perempuan Puan Park.

Puan Park : Anak aku!!!!! *jerit* *sambil menangis*

Tak lama kemudian Puan Park pingsan akibat ditolak dengan kuat oleh lelaki tersebut. Dan tidak lama selepas itu Nurse yang bertugas pun lalu dihadapan wad Puan Park dan mereka terkejut apabila ternampak sosok tubuh Puan Park terbaring di lantai dengan darah yang mengalir. Nurse yang berada disitu bergegas mengangkat Puan Park dan beritahu Doktor dengan petugas yang lain.

Tak lama kemudian Encik Park pun terus datang ke hospital dalam keadaan yang cemas bila pihak hospital memberitahunya tentang keadaan Puan Park yang masih lagi dalam keadaan kritikal. Dan pihak hospital memberitahu yang anak perempuan Encik Park tiada disamping Puan Park semasa Puan Park pingsan.

Encik Park : Saya tanya siapa yang bertugas dekat area sini?!!! *dengan marah*

Polis 1 : Sabar encik ini hospital.. *cuba tenangkan Encik Park*

Nurse 1 : Sa-Sa-Saya Encik *gagap sambil angkat tangan*

Encik Park : Kau pergi mana semasa isteri aku pingsan? Dan macam mana anak aku boleh hilang?

Nurse 1 : Sa-saya tak tahu encik saya betul-betul tak tahu..

Encik park : *Pandang sekeliling ward Puan Park* *Nampak cctv* Cctv ni hidup atau tak? *tanya nurse 1*

Nurse 1 : *angguk*

Encik park : Kalau cctv ni hidup kenapa tak boleh tengok apa yang berlaku? Tunjuk kan arah bilik Cctv Hospital ni sekarang?

Nurse 1 : Baik encik..

Dengan takut nurse Itu bawak Encik Park ke bilik kawalan Cctv Yang berada dalam hospital tersebut. Bila tiba dibilik kawalan Encik Park dan beberapa Pihak polis turut Tengok rakaman yang terpapar disetiap screen Cctv. Encik Park terkejut bila didapati anak mereka diambil oleh seorang lelaki yang tidak dikenal pasti, dan pihak polis mengarahkan Petugas Yang menjaga bilik kawalan itu untuk memberi rakaman yang telah dilihat oleh Encik Park kepada mereka untuk dijadikan bahan bukti penculikan anak kepada Encik Park.

Encik park melangkah keluar dari bilik kawalan itu dengan perasaan sayu dan sedih bila didapati anak nya diculik. Encik Park menangis sekuat hati dengan apa yang telah berlaku kepada mereka. Dan Encik Park tidak sanggup untuk melihat isteri tercinta nya menangis dengan kehilangan satu-satunya anak perempuan mereka.

6 bulan Sudah pun berlalu dan anak perempuan Encik Park masing lagi tidak ditemukan sehingga kini, Puan Park mula murung dengan kehilangan anak mereka. Jimin dan Jihyun hanya mampu diam bila melihat ibu yang tidak mahu bercakap dengan sesiapa. Tapi Jimin tetap memberi semangat dekat puan park untuk terus tersenyum.

Jimin : omma? *intai Puan Park disebalik Pintu bilik*

Puan park : *pandang Jimin yang intai dia disebalik pintu*

Jimin : Chimin nak Masuk boleh?

Puan park : *Hanya diam sambil pandang Jimin*

Jimin : *Masuk dalam bilik dengan perlahan* *berjalan kearah katil Puan Park* *Berdiri sebelah Puan Park* Eomma, Chim tahu Eomma sedih dengan kehilangan adik baru tapi Chim dengan Jihyun pun sedih jugak kalau Eomma terus macam ni *pandang lantai* Chimin Janji Chimin Akan cari adik sampai Dapat, dan Chimin akan bawa adik balik sini Okay Eomma? *pandang puan park*

Puan park : *Menangis*

Jimin : Eom-Eomma jangan la nangis *lap airmata puan park* nanti Chimin pun nangis.

Puan park : Maafkan Eomma Maafkan Eomma *tarik jimin* *Peluk jimin dengan erat*

-Sebelum 6 bulan dekat malaysia-

?? : *Letak Jun Hae depan pagar rumah* Maafkan Samchon Jun Hae, Maafkan Samchon..

Selepas lelaki itu letak baby itu didepan rumah agam yang besar, Lelaki itu terus berlari keluar Dengan cepat setelah Baby itu menangis dengan kuat. Tak lama kemudian keluar la sepasang suami dan isteri untuk mencari suara baby yang berada dikawasan rumahnya.

 Tak lama kemudian keluar la sepasang suami dan isteri untuk mencari suara baby yang berada dikawasan rumahnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Suami : *nampak kotak dekat luar pagar rumah* Kotak apa pulak Depan rumah orang malam-malam ni? *nak marah*

Isteri : Kenapa abang? *tanya Suami*

Suami : Ada kotak dekat Depan pagar rumah kita..

Isteri : Kotak? *pelik*

Suami : abang pergi tengok kejap *pergi kearah pagar rumah* *Tengok isi dalam kotak* *terkejut* ya allah?

Isteri : Kenapa abang? *Sambil berjalan kearah Suami dia* *Nampak baby dalam kotak yang berada depan rumah nya* subbahanallah! *Ambil Baby yang dalam kotak tu* Manusia mana sanggup buat budak ni macam ni? *nak marah* Ya allah kesian nyer dia. *dodoikan baby itu*

Suami : *ambil Surat dan fail yang ada dalam kotak tu* *baca surat yang diambil*

"Tolong jaga dan pelihara anak ni dengan sebaik mungkin, Saya mohon dengan Puan atau Encik Tolong jaga dia macam anak encik dan puan sendiri. Kerana saya tidak sanggup bunuh budak ni tanpa Sebab Dan Saya sanggup mati daripada bunuh dia. Tolong lindungi dia Saya mohon, Suatu hari nanti Saya akan berjumpa Dengan encik ataupun puan Untuk menceritakan semua nya kalau saya masih hidup"

Isteri : Allahhuakbar *Pandang suami dia*

Suami : Bawa budak ni masuk dalam..

Isteri : *angguk* *Jalan masuk dalam rumah*

Suami : *ambil kotak tu letak dekat Tepi tong sampah* *Jalan masuk dalam rumah*

Lelaki : Maafkan Saya *airmata mengalir* *sambil mengeluh panjang*















































Lelaki : Maafkan Saya *airmata mengalir* *sambil mengeluh panjang*

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
LOSTWhere stories live. Discover now