Hoofdstuk 18

76 1 0
                                    

Tineke
Ik werd wakker in Koen zijn armen, meteen verscheen er een glimlach op mijn gezicht, die al maar groter werd toen ik dacht aan vandaag, kerstmis! Na een kleine 5 minuutjes werd Koen ook rustig aan wakker. Ik gaf hem een kusje op zijn wang en zei: 'merrie christmas my love.' Er verscheen een mega glimlach op zijn gezicht en al snel kreeg ik antwoord: 'merrie christmas my love.' Zei ook hij.
Na nog een aantal kusjes besloten we om te gaan opstaan, we hoorden beneden al wat gerommel dus we verwachte wel dat er al mensen wakker waren. Ik deed nog snel Koen zijn kersttrui aan en daarna volgde ik hem. 'Seg, wat moet ik nu aan?' Vroeg hij toen hij doorhad dat ik zijn trui gepikt had. 'Ach schatje toch, wil je hem terug?' Vroeg ik gespeeld zielig. 'Nee hoor hij staat u veel beter' zei Koen een beetje verleidelijk. Ik lachte en gaf hem een kusje, daarna liepen we naar beneden terwijl Koen zijn arm over mijn schouders lag. Toen we benenden kwamen bleek iedereen al wakker te zijn. 'Ah daar zal je ze hebben hoor, ons kineke' zei Eric lachend. Ook de rest begon te lachen maar Koen en ik konden niet volgen. 'Wat zeiden jullie nu? Kineke ofzo?' Vroeg Koen met zo'n blik op zijn gezicht van "wat hebben wij gemist". 'Ja Koentje, Kineke, jullie shipnaam.' Zei Floor trots terwijl ze de borden op tafel zette. Ik rolde lachend met mijn ogen naar Koen was precies nog steeds niet helemaal mee, ook de rest zag dat blijkbaar dus we gaven hem de uitleg. 'En hoelang bestaat die "shipnaam" dan al als ik vragen mag?' Vroeg Koen nadat we hem zijn uitleg gegeven hadden. 'Uhhhmm zo'n anderhalf tot twee jaar.' Zei Floor terwijl ze lichtjes begon te blozen. We schoten allemaal in de lach en begonnen aan het heerlijke ontbijt. Toen we klaar waren met het ontbijt gingen we met z'n alle film kijken. De zetel was wel een beetje krapjes met z'n allen dus ik ging op Koen zijn schoot zitten. In mijn ooghoek zag ik hoe Floor een foto trok maar ik schonk er niet veel aandacht aan. Ik genoot meer gewoon van het moment.

Floor
Toen de film was afgelopen lagen Koen, Tineke, Eric en Obi te slapen. Koen en Tineke lagen er wel mega schattig bij! Eric & Obi hadden waarschijnlijk last van een kater, maar ja dat is niet heel vaak anders bij hun als we op teambuilding zijn.
Aangezien we toch moesten wachten met de cadeautjes totdat iedereen wakker was, besloten Femke en ik in de tussen tijd cupcakes te bakken. Zo zacht mogelijk stonden we op en liepen naar de keuken. Eenmaal in de keuken pakte we alles wat we nodig hadden en begonnen aan het beslag. Een uur later, na heel wat afgelachen te hebben en de hele keuken onder de troep lag van het elkaar bekogelen, stonden de cakejes in de oven. Femke en ik liepen de keuken uit om een douche te gaan pakken maar we kwamen Robin tegen op de gang. Hij schoot in de lach. 'Allez meiskes wat hebben jullie gedaan?!' Vroeg hij lachend. 'Uhm cupcakes gebakken' zei Femke en daarna schoten ook Femke en ik in de lach. We babbelde nog eventjes en daarna gingen Femke en ik douchen en liep Robin weer terug naar de rest.

Koen
'Tijd voor cadeautjes?!' Riep ik enthousiast toen we weer met zijn allen samen zaten. 'Jaaa!' Schreeuwden iedereen blij. 'Oké wie wil het eerste cadeautje pakken?' Zei ik op een al iets normalere toon. 'Ikke!!' Zei Brigitte blij. Ik zag hoe Eric op de achtergrond bijna van zijn stoel afsmolt, waardoor ik een klein lachje niet kon onderdrukken. Eric keek me met een gespeeld kwade blik aan. 'Oké het eerste cadeautje is voor.... Tineke!' Zei Brigitte. Ik voelde lichte zenuwen opkomen, ik was namelijk de gene die Tineke haar briefje getrokken had. We hadden allemaal wel wat wensen op het briefje geschreven maar ik vond dat een beetje te basic, ik wilde wel een speciaal cadeautje eh! Glimlachend keek ik toe naar Tineke die haar cadeautje aan het openmaken was. Ookal ben ik al bijna 3 jaar lang verliefd op Tineke, nog elke dag opnieuw maakt ze meerdere keren per dag de vlinders in mijn buik wakker. Toen ze het pakje geopend had zag ik een traan over haar wang rollen, ik liep naar haar toen en gaf haar een knuffel terwijl ik in haar oor fluisterde: 'vind je hem mooi?' 'Hij is prachtig Koen!' Zei Tineke helemaal geëmotioneerd en daarna duwde ze haar lippen op de mijne, een lange liefdevolle kus volgde. 'Seg mannekes, wij zitten hier ook nog eh!' Zei Tom na een tijdje. Op de achtergrond hoorde we hoe Floor hem een tik gaf. Allemaal schoten we in de lach. 'Wat heb je gehad tin?' Vroeg Brigitte toen we uitgelachen waren. Trots toonde Tineke het kettinkje- het was een kettinkje met een infinity teken met onze initialen erin gegraveerd- 'oohhh zo lieeff!' Piepte Brigitte uit. Toen Tineke bij iedereen langs was geweest met haar kettinkje, pakte ze het volgende cadeautje onder de boom vandaan. 'Robin, jou beurt!' Zei Tineke toen ze de naam op het pakje gevonden had. Hij kreeg een kersttrui met Rudolf erop, van Obi. Zo volgde er nog een super gezellige avond, iedereen was blij met zijn of haar cadeau & het werd ook nog eens een super leuke karaoke avond. Ik had kerstsokken & een mega kerstkoek gekregen van Floor.

Na 1,5 karaoke gedaan te hebben, begonnen we met een potje waarheid, durven of doen. De gene die zijn of haar vraag of opdracht niet deed moest een shotje nemen. Deze keer begonnen we meteen met de intensievere vragen. 'Ik ga even naar het toilet' zei Tineke na 10 minuutjes spelen. 'Is goed!' Antwoordde iedereen in koor waardoor we opnieuw met zijn alle moesten lachen. Wij speelde ondertussen verder. 'Oké waarheid, durven of doen aan... Tom!' Zei Aziz. 'Uhhhm waarheid!' Antwoordde Tom. 'Vind je momenteel iemand van de korpsleden leuk? Zoja wie?' Vroeg Aziz. 'Seg dat zijn twee vragen eh!' Antwoordde Tom gespeeld kwaad. 'Goed ik kan dus vragen wie van de korpsleden vind je leuk?' Volde Aziz uitdagend. Tom begon lichtjes te blozen, 'shotje!' Riep hij na een korte stilte. Zo speelde we verder.
Na een tijdje was Tineke nog steeds niet terug, ik vond het maar vreemd. 'Seg mannen ik ga eventjes kijken waar Tineke blijft.' Zei ik terwijl ik opstond. 'Prima, tot zo!' Antwoordde Brigitte. Volgensmij was zij de enige die het meekreeg want de rest was allemaal zo zat als wat. Ik liep richting de toiletten, 'schat?' Riep ik toen ik binnen liep. 'Ja?' Reageerde ze al snel. Ik hoorde aan haar stem dat ze gehuild had. 'Wat is er lieverd?' Vroeg ik haar zo lief mogelijk. Ik hoorde hoe ze zachtjes begon te snikken. 'Doe de deur eens open' Vroeg ik haar even lief als net, ze vloog me meteen in mijn armen. Ik pakte haar stevig vast en liet haar even rustig uithuilen.

You saved me Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu