Hoofdstuk 16

82 2 0
                                    

Tineke
Ik liep naar beneden en wachtte daar even op Floor, niet veel later kwam ook zij beneden. 'Hey! Je wilde me spreken?' Vroeg ze terwijl ze mijn richting uit liep. Ik knikte en tikte naast me op de bank van "kom zitten". Floor zette zich naast me neer. 'Uhm ja, is alles oké met u?' Vroeg ik. 'Ja hoezo?' Vroeg Floor. 'En met jou en je vriend?' Vroeg ik voorzichtig. Floor staarde naar haar voeten. Ik kwam wat dichterbij haar zitten en legde mijn hand op haar been. 'Ik ben er voor je eh!' Zei ik tegen haar. Ze zuchtte nog een keer diep en begon toen aan haar verhaal. 'Nou zoals je weet ben ik nu bijna een jaar samen met Floris, in het begin was hij echt zo lief, hij was gewoon mijn droom man. Totdat hij op een dag thuis kwam van een weekendje weg met zijn vrienden, ik weet niet wat er gebeurd was maar hij.. hij...' ze begon zachtjes te snikken. Ik wreef met mijn hand over haar rug en nadat ze uitgehuild was deed ze verder: 'hij was niet meer de Floris die ik heb leren kennen, hij was kwaad, heel kwaad, op alles en iedereen. Ik vroeg hem naar wat er gebeurd was maar toen zijn zijn stoppen doorgeslagen. Hij werd woest, echt woest. Eerst gooiden hij van alles kapot en daarna kwam hij op mij af, hij gaf me keiharde klappen en hij schopte me recht in mijn buik.. terwijl hij het wist.. hij wist dat hij...' haar stem werd steeds zwakker en ze begon opnieuw te huilen. 'Wat wist hij..?' Vroeg ik voorzichtig. 'Hij wist dat hij ons kindje pijn zou doen' zei ze. Ze keek me met haar blinkende ogen van de tranen aan en daarna barste ze volledig in tranen uit. Ik nam haar in mijn armen en we knuffelden voor enkele minuten lang. Toen ze een beetje was uitgehuild vroeg ik haar hoelang ze nu zwanger was. 'Ik weet het nu twee weken' Zei ze terwijl ze haar hand op haar buik legde. 'Oké, als we terug zijn gaan we samen naar de dokter en doen we aangifte tegen Floris ja?' Floor knikte zachtjes. 'En je weet dat je altijd bij mij mag aanbellen hè, wat er ook is!' Zei ik. Ze bedankte me en gaf me nog een knuffel. 'En hoe is het met Koen en jou?' Vroeg ze nieuwsgierig. 'Heel goed, na deze week gaan we samen wonen! :)' antwoordde ik glimlachend. 'Aaaah proficiat!' Piepte Floor er enthousiast uit en gaf me daarna een knuffel. We kletsen nog wat en toen het tijd werd gingen we weer terug naar boven. Toen ik terug kwam op de kamer zag ik dat Koen in slaap gevallen was. Ik ging zo zacht mogelijk naast hem liggen en gaf hem nog een kusje op zijn wang. Hij werd toch nog wel eventjes wakker. Hij nam mij in zijn armen en drukte een kusje in mijn haar. 'Hoe was het met Floor?' Vroeg hij. Ik legde hem alles uit (ik had uiteraard wel eerst toestemming gevraagd aan Floor). Nadat ik mijn hart gelucht had en we nog eventjes wat hadden gekletst, vielen we in elkaars armen in slaap.

Floor
Ik liep opgelucht terug naar boven, ik vond het echt fijn om er even met Tineke over te kunnen praten. 'Hey, waar was je?' Vroeg Femke nieuwsgierig toen ik de kamer in gelopen kwam. 'Ik was nog even met Tineke gaan praten beneden' zei ik haar. Ze keek me vragend aan. Ik zuchtte diep en legde ook haar alles uit. Na mijn uitleg zat ik huilend in Femke haar armen. 'Het komt goed hè! Ik ben er voor je' zei Femke lief terwijl we nog steeds knuffelden. Na de knuffel hadden we nog even gepraat en wat lol gemaakt en toen besloten we te gaan slapen. Met een goed gevoel viel ik in slaap.

Koen
Ik werd wakker met Tineke in mijn armen, meteen verscheen er een glimlach op mijn gezicht. Ze lag nog vredig te slapen. Voorzichtig schoof ik met mijn vinger een lok achter haar oor. Er verscheen een klein glimlachje op haar gezicht en ze legde zich nog dichter tegen me aan. 'Goedemorgen schatje' fluisterde ik terwijl ik haar een kusje op haar wang gaf. 'Goedemorgen liefste' antwoordde Tineke en ze drukte haar lippen op de mijne. Een lange liefdevolle kus volgden. Ons momentje werd verstoord door geklop op de deur. Ik zuchtte even en zei daarna wat harder 'ja?' 'Koen, Tineke, komen jullie zo ontbijten?' Vroeg Patrick door de deur. 'Ja we komen er zo aan!' Antwoordde Tineke terwijl ze mij weer tegen haar aantrok. Na nog een kort knuffel momentje, kleedde we ons aan en liepen naar beneden. Iedereen zat al aan de tafel. 'Amai waarom duurde het zolang..?' Vroeg Floor uitdagend terwijl ik ging zitten. Tineke rolden lachend met haar ogen en kwam naast me zitten. Na een heerlijk ontbijtje vertrokken we naar een dorpje vlakbij ons huisje. Het zag er zo gezellig uit! Alles was versierd met kerstspullen.
Iedereen liep met een glimlach rond op de markt wat de sfeer enorm goed maakte, ook alle leden van het korps liepen stuk voor stuk met een brede glimlach rond. Nadat we langs een paar andere kraampjes gelopen waren, kwamen we een kraampje tegen met chocomelk en kerstkoeken. Robin trakteerde iedereen op een bekertje chocomelk met slagroom en een vrolijk versierde kerstkoek erbij. Toen we met z'n alleen rond een tafeltje gingen staan om onze dingetjes op te eten en drinken begon het lichtjes te sneeuwen. Tineke en Floor keken elkaar aan, pakte elkaars handen vast en dansten zo over de kerstmarkt terwijl er zachtjes een laag sneeuw op de grond vormden. Ik pakte stiekem mijn gsm en maakte een paar foto's en filmpjes van Tineke & Floor. Toen Floor en Tineke uitgedanst waren dronken en aten we gezamenlijk onze koeken en chocomelk op. Daarna liepen we verder over de kerstmarkt. Floor zag een bord staan met "fotoshoot, 30 foto's nu voor maar 10 euro" staan en werd meteen enthousiast. Iedereen vond het een goed idee dus er zette zich een fotoshoot voort. Er zijn super leuke foto's gemaakt! Van heel het korps maar ook van mij en Tineke en alle andere duo's natuurlijk. Toen de rest al verder liep had ik snel de leukste foto van mij en Tineke uitlaten printen en er een hartjes fotokadertje erom laten doen. Ik stak hem net in mijn binnenzak toen ik Tineke hoorde roepen: 'Koeeen kom je?' 'Jaa ik kom eraan!' Zei ik terwijl ik haar richting inliep. Het was nog een hele gezellige middag op de kerstmarkt. We waren nu even in het huisje om wat te eten en daarna zouden we naar de perfecte plek vertrekken om het noorderlicht te kunnen bekijken.

You saved me Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu