-SKIP-
"Kami dahh balik,"ujar Takuya.
"Baru balik*mencekak pinggang*dah,korang gi naik atas mandi,go-go~,"arah yoona
"Ne,"balas mereka berempat.
*SKIP*
Jungkook sedang melihat kearah bulan yg bercahaya diatas langit.sambil menongkatkan kepalanya diatas meja.Tiba-tiba xada angin xade ribut,sedang dia fokus memandang bulan diatas,keluar muka ShinB.Entah kenapa dia selalu teringatkan ShinB.Dengan itu,Jungkook pun menampar pipi kanannya.
Pangg!
"Auch,apposeo*usap pipi*,"
Jungkook pun menggelengkan kepalanya seperti orang sedang pening.Matanya mula memandang kearah sebuah bilik yg ditutup oleh langsir hitam dan masih lagi berlampu.Dengan tiba-tiba Jungkook mengukir senyuman kearah bilik itu dab mengucapkan...
"Good Night,Sweet Dream ShinB,"ucapnya dengan nada yg perlahan.
Jungkook mula tersedar,mengapa dia mengingatkan ShinB??padahal dia langsung tidak mengenalinya langsung.Apakah yg berlaku pada dirinya??
Jungkook mengambil keputusan membuat peta di katil.dan menutup lampu malam lalu menutup matanya.
Bilik yg jungkook pandang tadi sudah pun gelap sejak jungkook bangun dari kerusi belajar tadi.
Kini,tidurlah sudah insan yg bernama Jeon Jungkook.
Ecehh ayat xboleh blah siaa...
*SKIP*
KEESOKKANNYA...
Pagi yg indah,Takuya,chen,lee kwang dan jungkook sedang bersiap-siap untuk keluar jogging bersama GFRIEND. Mereka akan berjogging diseluruh pulau jeju.walaupun pagi² ini sungguh sejuk,tetapi tidak dapat mengalahkan sejuk di kutub utara dan kutub selatan.mereka semua keluar dengan memakai baju panas disebabkan faktor musim.
Semasa mereka semua sedang berjogging di sekitar pulau jeju,Takuya dan lee kwang bukannya keluar berjogging tetapi ingin menjadikan salah satu dari GFRIEND sebagai GirlFriendnya dibantu oleh YuJu.
Hati Takuya sudah bertemu dengan kekasih first lovenya iaitu Yerin.Lee kwang pula Eunha.
Puas Yuju menolong mereka berdua akhirnya kurang mendapat hasil,tetapi itu tdk membuatkan 2 orang Namja tampan lah sangat itu berputus asa.
Chen pula jangan cakap,asyik mengetroll Sowon dan Umji jer.Chen ni baru semalam kenal dah jadi rapat ngan dorang berdua.
ShinB dan Jungkook pula di belakang ketinggalan,mereka hanya berjogging bersama,walaupun bersa kekok tetapi rase kekok itu dipendamkan oleh mereka berdua.
Mereka berdua hanya berjogging sahaja.hinggakan satu objek telah membuatkan ShinB hampir sahaja terjatuh.Syukur ada Jungkook yg menolongnya.mata mereka bertembung,hati mereka berdua berdegup kencang.
Mereka berdua tertanya-tanya 'perasaan apakah ini?'
Pikir mereka...
-tbc
YOU ARE READING
My Idiot HouseMate seasion 2
Romancecast ofcoslah watak lama bts serah jr joy mark chorong (ada watak.misteri) kalau nak tau siapa watak.misteri tu bacalah story seasion 2 nie..