EPISODE 19

256 19 0
                                    

*jungkook pr0v*

Aq menuruni anak tangga dengan membawa beg hitam yang ad pakaian² untuk tinggal dirumah lee kwang lalu pergi kearah jin hyung untuk meminta izin diruang tamu.

"Hyung!jungkook nak tinggal rumah lee kwang sbb kawan² jungkook yg tinggal jauh datang n kitaorang nak buat sleep party,"izinku

"Mmm...pergilah,hati-hati tau,"balas jin hyung

Aq pun menaiki keretaku dan meluncur pergi ke tempat kami akan berjumpa.

Dalam perjalanan menuju kerumah lee kwang,otakku terasa penuh dengan line.

"Wait the minute,tadi lee kwang call aq yg chen ngan takuya datang seoul,bukan ker lee kwang ada kat kanada sekarang ni??,"tanyaku.aq berfikir sejenak.

"Hmmm...xkanlah lee kwang gisana sekejap jee,bukan die tinggal kat sane jer ker??,xkanlah budak ni pancheng aq??tapi nombor tu nombor korea punya??aisyy!serabutlah!,"monologku didalam hati sambil mengusutkan rambutku.

"Eh kejap!*terbreak mengejut*aq nak girumah die ni,aq tahu ker??,"ujarku,nasib xder kereta kat belakang time aq tekan break mengejut kalau x boleh nahas woo~~

Aku mengambil telefonnku dipoket seluar lalu menekan nombor lee kwang tadi.

'Halo~,'
'Yaa!biler kau balik seoul hah?,"tanyaku
"-_- baru nak cakap,ingatkan kau dah tahu aq dah balik seoul,aq dah lama balik lah ngek,"balasnya
"Asal xbagi tahu aq?,cam nilah kawan,"rajukku.
"Eh-eh hang ni,aq dah kakao kau lag monyet,kau xperasan ker??,"
"Hah?bile??aq xtahu pon??,"jawabku
"Sah kau,kau gilah check kakao aq tu,"
"Oookeykey,bagi aq alamat rumah kau,aq xtahu,"
"Huh~~ni alamatnya,apjung bla...bla...bla...bla..,k,dapat??,"
"Okkk,dapat thanks bye,"

-end call

Aku meluncur pergi kerumah lee kwang.

-SKIP-

*LUHAN PART

-In SeouL Internal Airport-

Luhan dan yoona keluar dari balai ketibaan.luhan yg bercermin mata hitam membuka cermin matanya lalu disangkutkan di loker bajunya.

"Wahh~~rindunya oppa ngan seoul ni,lama dah xdatang sini,"ucapnya

"Yoona pon sama oppa,"balas yoona yg memeluk lengan luhan.

"Eh mana si kwangie ni??,"tanya yoona tercari-cari kelibat adiknya.

"Hah!tu die*tunding jari diarah seseorang namja*,"

"Eh haahlah,ramain pulak pompuan yg mengelilingi die tu,"balas yoona

"Alahh..biaselah dah muka die hensem nak buat cam mne,"ucao luhan

"Tapikan kalau nak dibandingkan ngan oppa,oppa lagi hensem,"

"Hah??really??are u serious??,"

"Pancheng jer,hahahaha XD,"

Yoona pon menuju kearah adiknya yg dikerumuni oleh para yeoja.sambil memegang perutnya yg membulat besar.

Luhan pon mengejarnya.

"Kwangie!,"panggil yoona.

Adiknya tercari-cari tuan punya suara a.k.a kakaknya.

Dannn...gotcha!dapat menangkap dimana kakaknya berada.

"Nunaaa!!,"jawabnya

-tbc

Siapakah die???siapa adik yoona??hayoo!

My Idiot HouseMate seasion 2Where stories live. Discover now