انا سارة , 19 سنة . ف اولى جامعة وبدرس في جامعة هارفرد في نيويورك .. بابا وماما خلوني ادرس هنا بهدف اني اتعلم بشكل احسن , كلية طب اسنان .. دحيحة اه xD ..
مش هتكلم كتير عن نفسي .. انا من ام الدنيا , مصر .. كوني مسلمة عربية عايشة في امريكا ده بحد ذاته حاجة لا تحتمل . مع احترامي لكتير او اغلبية الاجانب الكويسين , ناس كتير هنا عنصريين .. معاملة ناس كده بتغير لما تعرف اني مسلمة . مع اني قلعت الحجاب من زمان يعني .. ما علينا ..
طبعا عايشة لوحدي هنا .. وزي ما بيقولوا نيويورك ما بتنامش . صاحية الصبح شكلي يقرف الكلب .. قمت و استحميت كده ونضفت و لبست جينز و بلوزة عادية .. رايحة اقف ف المحل بتاعي .. اه منا بشتغل محاسبة ف ميني ماركت , يعني عشان اصرف على روحي لحد اما اتخرج . وبما اننا ف اجازة اخر السنة .. انا متفرغة للشغل
طلعت برة البيت و اتوجهت للميني ماركت جنب بيتي .. بس لقيت زحمة وناس كتير ملمومة على حاجة كده .. فيه فلاش كاميرات وصحفيين . اه حد مشهور , ي فتاح ي عليم ي رزاق ي كريم ..
رحت حاولت اعدي جنب الزحمة دي عشان اوصل للسوبر ماركت .. عيني لمحت الcelebrity اللي واقف .. OMG !!
جستن بيبر !!
زي اي crazy fan وقفت مع الزحمة و صرخت .. ماهو جستن بقا .. البودي جاردز بدأو ينظمونا و بدأ هوا بكل تواضع يوقع اوتوجرافات ..
بطاقية و نضارة واقف كده و شكله قمر .. زي الصور يمكن احلى .. وانا تايهة ف جماله ده لقيت بنت زقيتني واتهبدت على الارض ..
Justin : hey hey !! من غير عنف لو سمحتوا!! .
لقيته بسرعة بيشد ايدي وبيقومني .. قلبي بدأ ينبض جامد اووي .
Justin : Are you ok sweetie ?
انا بهدوء هزيت راسي " اه " .
Justin : here let me hug you ..
Hug مين ي روح امك ؟
لقيته شدني عليه وحضني .. اي بليبر كانت هتحضن باقوى ما عندها .. بس انا مش massive fan ده اولا .. ثانيا انا مسلمة وليا عاداتي وده راجل غريب . زقيته بالراحة , طبعا النظرة اللي على وشه متتوصفش .. نظرة confused كده .. ماهو طبعا .. فاكر انه عشان celebrity هياخد كل حاجة .. اه انا اوفر ومتخلفة و... الخ . بس ده راجل غريب ..
بهدوء انا ادتله ورقة يوقعلي عليها . وهوا من غير ما يبصلي وقعها .. وشه كان احمر .. يمكن اكون احرجته ؟ .. يستاهل ..
كل ده بيوقع ؟! بصيتله وابتسملي واداني الورقة .. بهدوء مشيت وطبعا ردود فعل الفانز كانت مختلفة ..
رحت المحل بتاعي وفتحته .. بدأت اشتغل وزبون ورا زبون و ابتدا يوم جديد .. بصيت للورقة اللي وقعها ..
....اللي عملتيه بجد جذب انتباهي ، مش بس اللي عملتيه . جمالك كمان
So please , كلميني
**********
....
OMG !!
..
ها اكمل ؟
Note : عارفة ان اللي ف الصورة بنت مايكل جاكسون بس هيا حلوة وحبيت اخليها سارة
أنت تقرأ
Once in a Lifetime
Fanfictionحياتنا فيه مفاجآت كتير اوي .. منها الحلو ومنها الوحش بس هتعمل ايه لما تقابل حلم حياتك صدفة .. و فجأة تلاقيه بيتحول لكابوس مرعب .. دي قصة سارة . اللي لقت حياتها قلبت لجنة , وفجأة .. اتحولت لجهنم بس هيا ما استسلمتش .. لأن زي ما بيقولوا فيه بريق نور...