Chapter 4

262 16 2
                                    

جاك جالي ف الحلم .. كان بقالو فترة مجاليش . دلوقتي وانا معايا اذنه انا لسة مترددة .. ليه ؟ .. لاني لسة بحبه . لان اسمه محفور ف روحي وعقلي وقلبي . لانه كان كل حاجة . بس انا مش هفضل عايشة مع ذكرى .. جاك مات . لقيت دموعي بدأت تنزل وقمت بسرعة مسحتها .. بكره احساس الضعف .

قمت وصليت و غيرت هدومي وبدأت يوم جديد لحد اما قفلت ع المغرب .. رحت البيت واستحميت و بعدين فتحت دولابي .. عندي احساس غريب اني البس فستان .. مسكت الصندوق اللي انا رامياه ع جنب اللي مليان فساتين .. فتحته واتنهدت .. افتكرت اول موعد ليا انا وجاك . رحت وانا لابسة فستان برده . وكانت من المرات النادرة اللي بلبسه فيها . طلعت فستان اسود طويل .. من اشيك الفساتين اللي عندي .. معرفش ليه بس كان عندي رغبة ان شكلي يطلع بنت .. فستان و ميك اب ..

لبست الفستان و سبت شعري بنفس طريقة انبارح .. مسكت المسكرة و الeyeliner وحطيتهم .. و بعد كده حطيت lipstick احمر كده زي بتاع مادونا ومارلين ..شوية Blusher وخلصت .. بصيت لنفسي ف المراية واترسمت على وشي ابتسامة فرح .. شكلي حلو ..

رحت دورت على حاجة البسها ف رجلي وطلعت الهاي هيلز اللي مبعرفش امشي بيهم .. قعدت اتدرب ييجي نص ساعة على المشي بيهم لحد اما نوعا ما عرفت . مسكت الpurse بتاعتي ولقيت رسالة من جاستن ..

Waiting for the moon to appear ..

ابتسمت و نزلت . ابو الكعب عاللي اخترعوه . انا اساسا طولي حلو .. بصيت لقيت العربية اللي جالي بيها جستن المرة اللي فاتت .. فتحت باب العربية وركبت جنبه . بصيت لجستن لقيت بقه مفتوح متر .. احم هوا فيه ايه

- فيه ايه ؟

Justin : يخربيت القمر

المرة دي اتكسفت جامد وحسيت خدودي بتسخن جامد ..

- انت هتفضل تبص للابد ولا ايه

Justin : لو اقدر .. اه

- Justin wait , انت مش متنكر

Justin : لا .. احنا هنتعشى ف بيتي

بصيتله بصة ذهول كده

- جستن انا ماشية

وكنت لسة هفتح الباب لقيته مسك ايدي

Justin : سارة انا اسف .. بس انا بكره التنكر ده الصراحة كاني عامل عملة .. وعشان امانك مش هنتعشى جوا البيت ، في الحديقة . انا ي ستي جهزت عشا كامل هناك

اتنهدت و هزيت واسي ' اه ' . لقيته ابتسم وانا من غير شعور ابتسمت ..

وصلنا بيته .. منبهرة جدا ببيته وستايل بيته . مع علمي ان ده مش الوحيد طبعا . فتحلي الباب زي اي gentlemen .

Justin : عجبك ؟

- اه حلو اوي

Justin : مش احلى منك

ابتسمت بكسوف كده و فضلنا ماشيين لحد اما شفت اجمل تربيزة سفرة.. حواليها ورق ورد ابيض واحمر و موسيقى اغنية Give into me بتاعة مايكل جاكسون شغالة ( من غير الحتة الهايجة ) .. ابتسمت وبصيتله .

Once in a Lifetimeحيث تعيش القصص. اكتشف الآن