Chapter 9

299 20 7
                                    

هبدأ اكتب المحادثات بالعربي عشانكو :*

............

...
عارف اما الدنيا كلها تقعد تلف بيك . وجسمك متكونش حاسس بيه . البينج العالي و المستشفى القذرة هي مكان الالم ده . مش شايفة قدامي غير طشاش . بس سامعة صوت , صوت حد بس معرفش هو ايه ده . الصوت بقي عالي اكتر وكانه بينادي على حد . غمضت عيني عشان الرؤية الضبابية سببت الم قذر لدماغي .. حسيت بايد ناعمة بتملس على وشي .

جستن كان بيحب يعمل كده ..

جسمي اتشنج لما افتكرت جستن .. الانسان اللي معرفش هوا مين . مكنتش قادرة حتى افكر فيه . لاني لو فكرت احتمال اموت .

فتحت عنيا بعد شوية و الرؤية اتظبطت . و ياريتها ما اتظبطت .

شفت الجنة والنار اللي عشتهم ف وشه .. شفت الدحكة الملائكية و النظرة الشهوانية مرسومين على ملامحه . حاجة معرفش احس تجاهها ايه .

" انتي كويسة ؟ " كلمتين اثروا فيا اوي . فاكرين مثل يقتل القتيل ويمشي في جنازته . دفعة من الكره خلتني ابص بعيد عنه عشان مقتلهوش هنا .

كرهته لما اخد برائتي .. لما عاملني كساعة متعة وسابني . لما سابني على الارض الباردة عارية بعد ما تخلص من شهواته القذرة .

" ردي عليا يا حبيبتي " قال بصوت مكسور

حبيبتي ؟ .. كنت حبيبتك لما سلبت مني برائتي . كنت حبيبتك لما هشمت جسمي . بدأت صور اللي حصل تتابع في مخي . حسيت بالام مع كل لحظة بفتكرها . دموغي انهارت مقدرتش اتحمل .

عارف لما تموت بالبطيء ؟

" سارة " همس و بصيتله . عنيه العسلية اللي كنت بعشقها اتغطت بالدموع .

بيعيط ؟

ها ؟! ليه ؟

" سارة انا اسف . انا حيوان وحقير و سافل ، انا مكنتش في وعيي " قال و دموعه نزلت .

مكنتش عارفة استحمل كلمة تانية منه

" امشي " همست في وسط ما دموعي بتنزل . مد ايده عشان يمسحها

" متلمسنيش ي قذر !! " لقيت نفسي زعقت في وشه خليته يرجع مكانه .

" سارة انا مدمن "

جملة وففت قلبي عن النبض لثواني .. نفسي على جامد وقلبي وجعني جدا . جملة بحلم اني مسمعتهاش واني كنت بتخيل

مدمن ؟؟!!

بصيتله بكل مشاعر الدنيا الا السعادة .

" م-مدمن " قلت بصوت ضعيف .

" الشهرين اللي بعدت عنك فيهم . خرجت مع ليل و جاك . ويارتني معملت . جروني وراهم للقذارة دي لحد اما سكوتر جالي ايطاليا وعرف . سحبني من هناك على هنا . صحيت لقيتك جنبي .. نزلت و شربت و اتسطلت . مكنتش فاكر حاجة خالص بعد كده "

عارف لما يكون الكلام بيضرب سكاكين فيك . كل سكينة احد و اقوى من التانية . عارف لما حاجة تحصل تخليك تتمنى ان كل ده حلم وهتصحى ؟

اهو انا ف دوامة .. بفكر في حب حياتي اللي طلع ... مدمن . بفكر في برج بنيته بيتدمر . في حياة رتبتها بتتلخبط . في قلب عالجته واتكسر تاني .

عينيا غمضتها والدموع سالت اكتر . يا رب ..

" كان ناقصك ايه ؟ " سؤال بالنسبالي كان في منطقه في اللحظة دي .. انا اديته كل حاجة . سابني وابتسامته على وشه . ليه ؟ ليه يحط وباء المخدرات في جسده ؟ ليه ؟!

بصلي وعلى وشه نظرة عار وذنب . حتى عنيه معرفتش تقابل عينيا و دموعه نزلت اكتر .. المشهد ده ذاكرتي بتصوره و هيفضل طول عمره محفوظ .

" ا-اسف .. انا مش لاقي غير الكلمة دي ي سارة . يا سارة ا-انا بحبك .. مش قادر اصدق اني عملت كده !! اللعنة عليا وع المخدرات !! يارب اموت يمكن ترتاح-- "

" اخرس !! " صرخت بقوتي الضعيفة . يموت ايه ؟ يموت ايه ؟! لا !

انا بحبه !

بصلي بكسرة وقلة حيلة ..

" اوعى تدعي على نفسك بكده .. انا بحبك اوعى تسيبني "

قلبي نطق في الجملة دي . قلت اللي كان قلبي عايز يقوله .

" وانا كمان بحبك .. وهفضل طول عمري أحاول اني اخليكي تسامحيني .. انا بحبك اوي انتي روحي " قال وباس ايدي

الكلام ده زي ما يكون بيتسجل بشريط بداوي قلبي بيه

" جستن هسامحك بشرط " قلت وبصلي ببصة امل

اه هسامحه !

بحبه .. بحبه اوي على اني اكرهه . بحبه اوي مش قادرة اسيبه ..

اسيب ايه بس ؟ قلبي ولا روحي اللي بقوا متعلقين بيه . الدحكة ولا الدمعة اللي ممزوجة بوجوده . بحبه اكتر من نفسي . بحبه اوي لدرجة اني بتألم .

" ايه هو " قال وهو بيمسح دموعه بسرعة

" تبطل " قلت وانا ببص لعنيه العسلي اللي محمرة دلوقتي

اللعنة على قلبي اللي بيحبك اوي كده يا اخي ! اللعنة على روحي اللي ممكن تسيب جسدي وتجري وراك .. بحبك اوي

" هبطل .. هروح اتعالج وهروح مستشفى .. هعمل اللي انتي عايزاه . بس ماسبينيش " مسك ايدي وباسها ودموعه نزلت عليها

مسح دموعي بصابعه و بايدي مسكت خده وقربته ليا اوي

" مستحيل اسامح نفسي علي اللي عملته ! مش قاادر اسدق اني عملت كده .. يا رب كنت اموت قبل ما-- " سكتته بوضع صباعي على شفايفه . و انا بشوف دموعه بتنهار و انا مفيش في يدي حيلة اني اوقفهم .

" بحبك " همست وبسته . اتحركت شفايفنا في ايقاع متناسق . قبلات رقيقة ممزوجة بالدموع . اتنين واقعين في الحب و مش لاقيين مخرج .

هو ملاذي الوحيد ..

وانا ملاذه الوحيد ..

Once in a Lifetimeحيث تعيش القصص. اكتشف الآن