chapter 10

233 18 6
                                    

اسبوع عدى بعد خروجي من المستشفى ، مفيش كسر ولله الحمد بس كله كدمات و خفوا الحمدلله . جستن راح اول يوم ليه للمستشفى عشان يتعالج .

قلبي بينبض من الخوف عليه ، علاج المخدرات صعب ، صعب جدا . لسة طالعة من المستشفى وبفتكر صوته ودموعه متراكمة في عنيه .

" اوعي تقطعي الزيارة ، انا خايف " .

حسيت بالذنب اوي لما سبته . بس قوانين المستشفى الغبية هي اللي خلتني امشي . كنت حاليا في نيويورك تايمز سكوير . بتأمل المدينة الصخبة و التقدم الحضاري اللي وصلت ليه البشرية .

بس فجأة

شاشة العرض الضخمة عرضت الخبر التالي :

" بعد ان وجد جستن بيبر في مستشفى لزيارة احدى الفتيات هناك . مر اسبوعين و توجه الى مستشفى للعلاج من الادمان .. جستن ؟ هل تخطط ان تتغير وتعيد الينا بيبر القديم ، امل ذلك "

كده الخبر اتنشر ، بصراحة مكنتش متدايقة لان حاجة كويسة ان العالم يعرف ان جستن بيتغير وهيبقى احسن .

بدأت اتمشى و اتمشى لحد اما عينيا لمحت احسن night club في نيويورك . دخلت ودي كانت من المرات النادرة اللي اروح ، خطوات اقدامي غير مسموعة في وسط الصخب العالي . ريحة الكحول اخترقتني و خلتني عايزة اسيب المكان.

بس انا نفسي ارقص ، اه ارقص

ناس كتير اوي في مصر كانت بتستهيف الرقص ده . شايفينه ست بترقص لاثارة الشهوة لا اكثر ، بس انا بحب الرقص لان جسدي بيخرج كل الطاقة السلبية اللي فيه بالرقص . بنسى كل حاجك و بسيب الموسيقى تخترقني وتحملني لعالم من اللامبالاة و السعادة .

توجهت لساحة الرقص و سمحت لانغام الميوزك تحرك روحي . حسيت ف الوقت ده اني سكرانة . مش بالكحول بس بالنشوة . عدت ساعة والتانية والتالتة لحد اما من التعب وقعدت ع البار .

" تطلبي ايه يا انسة " قال الbar attender 

" pepsi " قلت وضحك الواد ضحكة خفيفة

جابلي الكانز وفتحته وشربت . وربنا احلى من الكحول اللي هما بيطفحوه ده .

بصيت ليميني ولقيت حد اعرفه كويس اوي .. مايكل .

" مايكل ازيك " قلت و بصلي .

" سارة ! اخبارك كنتي فين " رد مايكل وانا ابتسمت

" كنت عايشة "

" مالك ؟ "

" تعبانة لا اكتر "

" من ايه ؟ "

شعوري بالراحة نحيته خلاني احكي

" تعرف اما تلاقي نفسك ف جحيم وييجي اللي يمد ايده ويطلعك منها ، يرفعك لاعلى سما وفجأة يهبدك لسابع ارض " قلت بايجاز كل اللي عندي

لقد وصلت إلى نهاية الفصول المنشورة.

⏰ آخر تحديث: Dec 07, 2015 ⏰

أضِف هذه القصة لمكتبتك كي يصلك إشعار عن فصولها الجديدة!

Once in a Lifetimeحيث تعيش القصص. اكتشف الآن