a lil sequel for ‘ priority ’ <3 make sure to check out the first ff ya!
🌸
12:30 a.m.
“ Please, jangan merajuk. ”
Mustahil aku tak merajuk. Mustahil aku tak ambil hati. Bibirnya mencebik minta kasihan, melihat wajah aku sudah menyinga. Tajam mata aku menjeling, penuh rasa geram.
“ Saya craving nak cake tu, awak senang-senang curi makan. ”
Suara ditahan-tahan rasa sebaknya, tubir mata bergenang dengan titisan jernih. Bila -bila masa saja boleh jatuh mengalir. Payah. Sensitive sungguh aku 2-3 hari ini. Menangis saja yang kau tahu.
Panik. Itu saja yang aku boleh katakan tatkala Hyunjae lihat aku tiba-tiba menangis.
“ Eh— Seolhwa! No, no! Okay, okay. Saya minta maaf. Awak nak kek kan? Saya beli sekarang juga, saya beli banyak banyak untuk awak! ”
Dah tengah malam. Mustahil ada kedai yang masih beroperasi. Aku tahu dia sedaya upaya cuba memujuk hati aku yang degilnya tidak boleh dibawa berbincang.
“ Maksud saya, esok. Esok, saya janji. Lepas habis kerja, saya beli. ”
Hyunjae menyambung, tersenyum ke arah aku dengan mata yang kian memberat. Seharian di pejabat, sekarang waktu malam nak melayan kerenah kebudak-budakan aku tengah malam sebab curi makan kek.
“ Saya tak nak dengar apa yang awak cakap. Pergi sana. ”
Maaf. Aku tetap tak boleh terima kesalahan ‘ kecil ’ Hyunjae.
YOU ARE READING
timeless. hyunjae
Fanfiction⌈ complete ! ⌋ our love is timeless ft. lee jaehyun. © -sarahee :: 2022