6

168 27 17
                                    

🌸

“ Ma dah agak dah. Sebab tu ma suruh Jae bawa Seolhwa pergi klinik sebelum ni. Dah ada isi perut Seolhwa tu! ”

Wajah mama tersenyum diselangi ketawa, memandang wajah aku penuh rasa teruja. Hyunjae di sebelah aku ini sudah tersengih sejak tadi lagi. Hilang terus rasa sakitnya, lebih teruja mahu umumkan berita gembira pada mama hari itu juga. Tadi bukan main sakit lagi. Sampai nak tumbang lah jawabnya.

Thank you, ma! You're the best, ma! ”

“ Nak mengharapkan ma juga, kan? Kalau tunggu kamu, sampai ke sudah kamu tak tahu bini sendiri pregnant. Budak bertuah sungguh. ” Makin galak Hyunjae ketawa, kena perli dengan mama pun dia masih boleh happy macam tu.

Aku jadi bersalah tiba-tiba. Dalam diam aku terfikir semula. Macam mana Hyunjae hadap mood swing aku sebelum ni? Teringat aku pernah marah padanya sebab curi makan kek yang aku beli. Teringat masa aku melenting tak tentu pasal sampai lupa tentang perasaan Hyunjae sendiri.

Dan, sekarang ni dia yang kena hadap morning sickness yang sepatutnya terjadi pada aku.

Aku mengetap bibir, terlalu banyak perkara yang terjadi sampai aku sendiri tak mahu mengingatinya.

🌸

“ Hwa. Seolhwaaa. ”

“ Sayang, tidur ke? ”

Aku memalingkan wajah sekilas pada Hyunjae, menggeleng perlahan, “ B–belum. ” Badan masih statik menghadap ke kiri, membelakangi Hyunjae. Tidak sanggup aku nak pandang dia. Teringat lagi perbuatan aku padanya beberapa hari yang lepas.

Kau teruk, Seolhwa.

Why tak nak pandang saya? Saya nak tengok muka sayang saya ni ”

Berat hati, aku menukar posisi baring kini menghadap Hyunjae. Mata tidak berani bertentangan dengannya, masih rasa serba salah.

“ Awak nangis lagi ya? ”

Aih, tahu-tahu saja. Habis cover dah ni. Berkaca-kaca dah mata ni bila Hyunjae usap pipi aku, “ Janganlah sedih-sedih. Nanti baby dalam perut ni ikut perangai awak suka nangis. Tak cukup tangan saya nanti nak pujuk sorang-sorang. ”

I’m s–sorry. ”

Hey, hey. Kenapa ni? Kenapa say sorry? ”

“  E–everything. All those mood swings yang awak hadap— ” 

It's not your fault, sayang. Salah saya sebab tak peka dari awal. Kalau saya tahu, mesti saya dah bawa awak pergi klinik buat checkup. Shuh, stop crying okay? ”

Apa agaknya yang aku buat dulu sampai aku dapat suami baik macam ni? Not deserved kalau nak banding cara aku layannya dulu.

:(

“ Saya fikir awak ada problem dengan kerja. Garang awak tu lain macam, ish scary! Lagi scary dari Sangyeon hyung bila marah. ”

“ Lee Jaehyun! ”

Lengannya aku cubit, boleh lagi main-main dia ni walaupun tengah sakit, “ Saya lagi suka awak terbaring macam pagi tadi, biar duduk diam sikit. Kalau tak mulut awak bising macam sekarang. ”

Hyunjae tidak membalas apa-apa, masih tersenyum. Seperti tidak kisah aku kata begitu. Tangannya masih mengelus lembut pipi aku.

“ Kalau saya boleh, saya nak tanggung semua sakit asalkan awak sihat. Untuk 9 bulan akan datang dan sampai bila-bila sekalipun, I'll be here to take care of you and our baby. I promise.”

🌸

▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

theboyz's

korang
IM GOING TO BE A DADDY
OMG
SUKANYA SUKANYA
ASKJSJDJDJHF

haknyeon
ha? Sugar daddy?
PADAN LA SEOLHWA NOONA MENGAMUK HAAA

sunwoo
AYOK HA AYOK

eric
HABIS LA KO HYUNG

jadi bapak la
BAPAK ANAK AKU OKAY
BINI AKU PREGNANT LA

eric
AHAHAHAHAH
CONGRATS YOOOO

changmin
:0
woah
hwa noona pregnant?
woah
WOAHH

juyeon
dah level up dah dia
KITA NI STILL SINGLE MINGLE
T^T

younghoon
okay aku cop bagi nama anak kau nanti ya
😎

chanhee
pls dapat babygirl so aku boleh hasut anak kau minat hello kitty

jacob
UWAAA
CONGRATS
UWAAA
tumpang happy
T^T
suruh seolhwa take care ye!
takmo stres stres

kevin
semoga baby tu tak ikut perangai bapaknya yang suka buat dad jokes hambar :P
anw congrats bro!

sangyeon
patut la tak datang kerja harini
congrats ye

oh hyung
lupa nak bagitahu
aku ambik cuti 9 bulan ye
nak jaga seolhwa
bubye!

sangyeon
HOII

haknyeon
😂😂😂

▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄▄

END.

hai.
saya bosan haha.
thank you sebab baca ❤️
nak sambung menghilang.
bye!

timeless. hyunjaeWhere stories live. Discover now