TERTANGKAP!

266 9 0
                                    

DUSHHHHH!!!!!!!

Aku terpinga-pinga bangun. Habis badan aku basah. Siapa siram aku ni?

"Allahu,astaghfirullahalazim. Husaini,Shazwan! Apa kamu berdua buat ni? Ni perbuatan yang dilaknat Allah ni. Kamu pasangan gay ka?"

Aku mendudukkan diri di birai katil. Begitu juga abang Husaini.

Rupanya geng-geng pengawas asrama yang siram kami berdua, dan aku perasan ada abang Sham di belakang dorang sedang senyum sinis tanda puas sebab berjaya kenakan kami berdua.

"Apa yang kami buat? Kami cuma tidur bersama saja,tidak lebih dari itu."kata Abang Husaini kepada Pengawas Asrama. Kalau tak silap,namanya Abang Ali,tingkatan 4.Dia baru saja masuk sekolah ni tahun ni.

"Kami pengawas asrama dapat aduan yang mengatakan kamu berdua selalu berbuat itu. Kamu tidak malukah? Kita ni sekolah agama. Mana Iman kamu?" kata abang Dila,antara pengawas asrama yang ada.

"Kamu ada bukti kami berbuat sesuatu yang haram?kamu ada saksi?Jangan sekadar tau cakap saja tapi bukti dan saksi tidak ada.Jangan salah gunakan kuasa kamu untuk menganiayai orang  lain. " Abang Husaini mengetap bibirnya dan menggenggam tangannya,sambil matanya ke arah Abang Sham.

Abang Sham nampak pucat. Dia terus berjalan keluar dari dormku.

" Ali,DIla. Kami ahli dorm ni,kami saksi dorang berdua,tiada pun dorang buat apa-apa, sekadar tidur sama-sama saja. Macam yang lain juga,aku pn kadang-kadang tidur sama shafiq. Apa juga sebenarnya masalah kamu berdua ni? kalau betul pun dorang buat benda tak sepatutnya,aku sebagai paling tua dalam dorm ni sudah lapor bah. Mesti ada yang cuba khianat dorang dua ni kan.Kalau aku tahu siapa orang tu,siap." Tiba-tiba abang Rahman bersuara. Abang Rahman paling tua di dormkami, dia tingkatan 5. Muka abang Dila dan ALi pun terus berubah.

"Yalah Bang Rahman,kami minta maaf. Mungkin salah informasi. Shazwan,Husaini,saya minta maaf ya. Harap elaklah buat benda yang terkutuk tu. "

"Ya , aku tahu juga bezakan apa yang baik dan buruk. Kamu jaga saja diri kamu sendiri. Assalamualaikum" Abang Husaini berlalu pergi. Begitu juga dengan abang Ali dan Dila.

Aku masih di birai katil,menangis tidak berhenti. Abang RAhman datang dan duduk disebelah ku sambil memeluk bahuku.

"Wan,jangan risau. Lepas ni tiada sudah yang akan kacau Wan.Kalau ada lagi,bagitahu saja abang ya. Kita da macam adik beradik dalam dorm ni. CUbit paha kanan, paha kiri terasa." Aku tersentuh dengan kata-kata abang Rahman.

Ahli dorm lain pun datang mendekati aku dan menyabarkan aku, tapi ada seorang aku perasan tak suka aku, si Abang Zam.Dia tingkatan 2 dan pengawas sekolah. Aku perasan dia rapat dengan abang Dila dan Ali tu. MEsti dia support dorang berdua. 

"Ada gay ka dalam bilik ni? puikkk.Nda sanggup aku hirup udara yang sama dengan gay yang laknat ni" Abang Zam tiba-tiba bersuara sambil mengemas lokernya.

"Kau jaga sikit mulut kau Zam, kau tau aku siapakan? lama suda aku nda kasi pecah mulut orang." Tinggi suara abang Rahman kepada Abang Zam.

"Ala, aku main- main ja bah, bukan selalu bergurau sama dia. Kami pun jarang bertegur.  Lepas ni, bolehlah aku minta urut ah Shazwan.." Kata abang Zam lalu keluar dari dorm.

Aku hanya mampu berdiam.

"Abang Rahman,biarlah dia tu. Kita percaya Kifarah Allah itu ada. Thanks bang sebab bagi semangat kat saya. Begitu juga kawan-kawan lain.Jom kita sambung tidur,esok kira ada qiamullail lagi kan."

Aku masih bersedih dibuat sebegini. Apa juga salah aku dengan abang Sham? hm, mesti abang Husaini malu kan. Aku harap dia baik- baik saja. Aku tidak mahu kacau dia dulu. Biar dia mencari ketenangan. 

Aku harap bangun subuh nanti, ni semua adalah mimpi.

* macamana?masi ok ka author menulis? sorry, lama nda muncul. tapi lepasni,saya akan kerap post .Jangan ja kamu yang boring :)


AKU DAN HIDUPKUWhere stories live. Discover now