Her birimiz meraklı gözlerle Tuana'ya, Eylül'e ve mavi gözlü çocuğa bakıyorduk.
"Ya anlatmasam...lütfen"dedi sakin ve çekingen bir sesle Tuana.Eylül kısa bir süre Buğra'ya sonra da bana baktı.Benden gözlerini ayırmadan konuştu.
"Anlat.Hemen.Fazla vaktimiz yok zaten" sesi bizimle konuştuğu enerjisinden mahrumdu.Biraz sinirli ve Tuana'ya tahamülü yokmuş gibi bezgin çıkıyordu.Titrek ve derin bir nefes alarak birazda çekinerek başladı anlatmaya Tuana.
"Biz Buğra ile sevgiliydik.Bir gün Buğra benden ayrılmak istediğini söyledi.Sinirlendim biraz.Üzüldümde tabi.Dinlemedi beni Buğra konuşturmadı hiç.Arabayı hızlı kullanıyordum.Sonrada kaza yapmışım.Doktorlar rehberimin ilk başındaki kişiyi yani Buğra'yı aramışlar.Uyandığımda oda da kimse yoktu ama kapıdan doktorumun ve Buğra'nın konuşma sesleri geliyordu.Doktor belki kısa bir süreliğine hafıza kaybı yaşayabileceğimi bu ihtimalin olduğunu söyledi." olanları anlatırken yere baktığı gözleri kısa bir süreliğine Buğra'ya odaklandı.Buruk bir gülümseme oluştu yüzünde.Derin bir nefes daha alıp devam etti.
"Bende fırsat bu fırsat dedim.Buğra o kadar iyi kalpli bir insanki eğer hafızamı kaybetsem yanımda olacağına emindim.Öyle de oldu..Ben hafıza kaybı numarası yaptım.Buğra da benim yanımdaydı" Buğra'nın ağzı şaşkınlıkla açıldı.Konuşmak istermiş gibi oldu fakat susmayı tercih etti. "Yaptıklarımdan pişman değilim.Seni hala seviyorum Buğra.Ama özür dilerim sana yalan söyledim sev-"
Eylül yalandan öksürerek araya girdi. "Az önce su almaya gittiğimde Deniz'i gördüm.Bizim yanımıza Bodrum'a geliyormuş ve otobüsü mola vermiş.Aşağı hava almak için indiğinde Tuana'yı görmüş ve selam vermiş.Eski sevgilisiymiş de Tuana" dedi ve gözlerini devirdi. "Bende Deniz'i görünce yanına gittim sarıldım.Bir baktım ki Tuana'da orda..hafızasını kaybettiyse Deniz'i nasıl hatırlıyor diye düşündüm kendi kendime" Eylül sırıttı.Buğra ona minnettarca gülümsedi.Ve Tuana'ya doğru yürüdü.
"Yüzünü bile görmek istemiyorum bundan sonra.Beni görürsen yolunu değiştir lütfen,bende öyle yapacağım çünkü.Başka da bir şey söylemek istemiyorum bu yaptığın saçmalıkla ilgili."
Tuana ona baktı.Bir şey demedi arkasını döndü ve gitti.O kadar sevindim ki...
Sessizliği bozan mavi gözlü çocuk oldu.
"Eeee bana hoşgeldin yok mu ?" az önceki konuyu kapattmaya ve gergin havayı dağıtmaya çalışıyordu.Savaş kocaman sırıttı ve sarıldı çocuğa.Sonra Kaan ve sonra Buğra.
Buğra sarılırken çocuğun sırtına vurdu ve "Nerelerdesin olum özlettin kendini !" diye böğürdü.Çocuk ona kocaman gülümsedi,mavi gözleri ışıl ışıldı.İpek'in elini sıktı ve Taha ile diğerlerinin aksine daha kısa sarıldı.Sıra bana geldiğinde önce "Kim bu kız ?" der gibi baktı.Sonra da hatırlamış bir ifadeye dönüştü bakışları.
"Ben Deniz,Eylül'ün abisiyim." dedi cıvıl cıvıl bir sesle ve beklemediğim bir şekilde sarıldı. "Sende Helinsin sanırım." dedi sarılmaya devam ederken.Önce kollarım hava da kaldı.Fakat sonra bende ellerimi Deniz'in sırtına koydum " evet,Helin"diye onaylarken onu.Eylül'ün bir abisi vardı ! Ve ona hiç mi hiç benzemiyordu ! Ve bu sıcakkanlılık sanırım Eylüllerin ailesinde genetikti.*****
"Evett,ve hepimiz bir aradayken kimse dağılmadan.Bir şey söyleyeceğim" diye cıvıldadı Eylül herkes ona odaklandı.Savaş
" Yine ne söylüyceksin çok merak ediyorum açıkçası" dedi abartılı bir biçimde.Eylül ona gözlerini devirdi.
"Yarın klübün bu sezon için ilk maçları var.Önce bizimki ve sonra Taha'ların ki.Ardı ardına saatleri" onay beklermiş gibi Taha'ya baktı.Taha bunu fark etti ve "Aynen.Desteğinizi bekleriz"dedi.Bugünlerde fazlasıyla durgundu zaten.
Savaş Eylül'ün omzuna kolunu attı. "Size destek vermeye değil ama güzel kız kesmeye gelirim" dedi laubali bir şekilde
Buğra da ayağa kalktı."Biz onlara destek oluruz sensiz,şimdi gidelim geç oldu"diyerek ayaklandırdı hepimizi.
~~~Buğra'dan ~~
Arabayı Helinlerin evinin önünde durdurdum.O ve Doruk inince arabada Eylül ve ben kalacaktık.Doruk kapıyı açmadan önce bize iyi geceler diledi.Helin kapının kolunu tuttu fakat açmadı.Eylül'e döndü ''Bugün bizde kalmak ister misin ?Yarın da beraber gideriz maça ?"diye sordu kocaman bir gülümsemeyle.Eylül de karşılık olarak kocaman gülümsedi "Çok isterdim ama annemler Buğralardaymış ve beni de oraya çağırdılar,Deniz geldi ya.Yarın bizimkilerden biri sizi alır klübün yeri biraz karışık bir yerde."
"Mesaj atsanız biz bulurduk."
"Saçmalama zaten gelicekler sizide alırlar geçerken."
"Peki o zaman iyi geceler" dedi el salladı ve arabanın kapısını açtı.Arkamı döndüm ve "İyi geceler Helin" dedim gülümsedi ve arabadan indi.Eylül ön koltuğa geçti.
"Demek abin de geldi ha? " dedim sessizliğimizi bozarak
"Evett"dedi içten bir sesle Deniz bizimle hasret giderme faslını bitirince otobüsle geldi Bodrum'a.
"Tarhana işi de çözüldü Sarı ? " dedi bana
"Sayende Anaç" dedim onu taklit ederek.
Yol boyunca müzik dinledik.Ve sonra evde yetişkin muhabbetine mağruz kaldık.