— dia akan aku kagumi, cukup dari sini" laparlah, weh. koop jom. " adele berjalan mendahului ke sebelah kiri.
" ha, aku pun. jom - jom. " sahut daisy sebelum mereka bertiga berjalan masuk ke dalam koperasi.
" ad, awek kau. " isya menghantar isyarat mata.
laju mata adele melihat ke arah kaunter koperasi, lelaki yang dia minati sedang mengira jumlah harga barang yang dibeli oleh seorang pelajar lelaki.
" si ad ni kan, cakap je awek, terus dia tahu siapa eh. " usik daisy sebelum dia dan isya tergelak.
" mestilah, dah member tu je yang dia berkenan. "
" korang ni, kan. tak mengarut tak sah, dah jom cepat. " mereka bertiga terus bergerak ke bahagian yang menempatkan makanan.
" daisy, aiskrim mochi boba jom. " tangan adele membuka peti aiskrim.
" mahallah, cik kak. tapi kalau kau belanja, aku on je. " daisy jongket kening.
" ewah, banyak hodoh muka kau. ingat aku ni kaya sangat ke? ha yalah, aku belanja. "
" aku nak hempuk kau sebab panggil aku hodoh, tapi tarik baliklah sebab kau nak belanja. "
" korang ni, apa yang sedap sangat pasal boba? aku rasa, biasa je. " muka cringe isya tunjukkan.
" kau ni rugilah. durian pun kau tak makan, kan? condol tak suka jugak. macam mana nak makan batu dengan kayu kalau macam ni? " adele tutup balik pintu peti, kang tak pasal - pasal pulak hilang sejuknya nanti.
" kau makan dulu batu dengan kayu tu. kalau kau makan, baru aku join. "
" betul ni? "
" tarik baliklah. malas aku layan. " isya terus berjalan ke rak roti, adele tergelak sebelum dia dan daisy sambung memburu aiskrim.
" dah puas usya? " daisy yang sedari tadi melihat - lihat aiskrim di dalam peti menyoal.
" usya apa benda kau? "
" ish, dia ni. awek kau la. "
" oh, lupa dah dia ada kat sini. "
" dah la tu, aku nak pergi bayar. " setelah dari tadi berdiri di hadapan peti beku, akhirnya adele dan daisy mengambil pencuci mulut masing - masing.
" koperator perempuan takde, macam mana nak bayar? " soalan adele menimbulkan idea gila dalam kepala hotak daisy dan isya, mata mereka bersabung seolah - olah dapat membaca isi otak masing - masing.
" ad, kau tolong bayarkan aku punya aiskrim. tadi kata nak belanja. "
" ha, aku punya sekali. "
permintaan daisy dan isya buat adele pelik.
" eh, korang. tahulah malas tapi sekarang ni, takde kakak yang jaga kaunter. "
" takde orang pon suruh kau tunggu kakak koop tu datang. " daisy jongket bahu dengan sempoi.
" habistu? "
" ish, slow la kau ni. kitorang tengah kasi chance untuk kau communicate dengan awek kau tu. pergilah bayar dekat dia alang - alang takde yang jaga kaunter perempuan. " terang isya, late-catcher sungguh la di adele ni.
" cepatlah. cair aiskrim aku nanti, nasib baik koop ni ada aircond. " adele tengok lelaki yang menarik perhatiannya, lalu kembali memandang kedua - dua sahabatnya.
" tak nak la. " kepala digelengkan.
" fighting. " ucap isya yang berpura - pura tak mendengar kata - kata adele.
" weh, tak nak. "
" semoga berjaya. " daisy dan isya bekerjasama memalingkan badan adele ke arah kaunter lelaki.
" tapi– " badan adele ditolak mendekati kaunter itu tanpa rasa bersalah.
" woi. " adele ketap gigi menahan geram tatkala melihat sengihan daisy dan isya.
" haih. " dia mengeluh dan masih teragak - agak tapi melihatkan ada saja pelajar perempuan lain yang membayar di bahagian lelaki, dia cuba berlagak biasa.
tak lama kemudian, giliran adele tiba.
rasa ini,
semakin lama,
kian membara —' 18 ogos 2022 ; 9.36 p.m.
YOU ARE READING
teruntukmu, ✔︎
Novela Juvenilyang aku sukai, yang aku sayangi, dan yang kucintai ini dia, hasil pena daripada seorang yang kamu tidak peka akan kewujudannya, tapi tetap setia mengagumi kamu setiap masa " fii amanillah. " - adele mikayla imagination + experience >>> light romanc...