Soru: Kuranda Allah dilediğinin kalbine hidayet dilediğine de sapkınlık verir yazıyor. Peki Allah insanların yanmasını ister mi gerçekten? Bu ayeti açıklar mısın?
Cevap: Allah Resulü'nün rivayet ettiği sahih bir hadiste Allah'ın merhameti 100 parçaya böldüğü ve sadece bir parçasını yeryüzüne indirdiği, doksan dokuzunu ise kendi katında bulundurduğu bir annenin yavrusuna olan merhametin de bu bir parçalık rahmetin göstergesi olduğu buyruluyor. Düşün ki tek bir rahmet dünyanın tamamındaki insanların birbirine merhamet etmesine iyilik etmesine sebep olacak kadar geniş. Peki doksan dokuz parça rahmeti yanında bulunduran Allah kuluna nasıl zulmetsin? Nasıl kulunun yanmasını istesin? Bu insanların kendi seçtiği yanlış yolların bir getirisidir. Allah insana doğruyu da yanlışı da açıklayacak bir kitap ve bir nebi göndermiştir. Bununla da kalmayıp uyarıcı dostlar vermiştir. Buna rağmen bu insan yanlış yolu seçer ve Allah'a karşı gelirse kalbinde sapıklık nüfus etmeye başlar. Yanı Allah insanın yanmasını istemez. Insan kendi seçimleri sonucunda ya cennete yada cehenneme gider.
Allah haşa kulunu saptırmaz. Kulları saptıran şeytandır. Allah kuluna doğruyu ve yanlışı bildirir ve kul kendi tercihleri karşılığında ya cennete yada cehenneme gider. Senin sorunu en sona bırakmıştım. Çünkü kapsamlı anlatmak istedim. Umarım açıklayıcı ve faydalı olmuştur cevabım. Bu konuda daha da net bilgi almak istersen Araf suresine bak derim. Allah'ın şeytanla bir konuşması geçiyor orda ve daha birçok surede. Şeytanın insanları saptırmak üzere verdiği sözden bahsediliyor. Araştırabilirsin. Hayırlı gecelerin olsun. Sorun için teşekkür ederim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ZAQA SORULAR VE CEVAPLARI
Non-FictionZaqa uygulamasından sorulan soruları buradan daha geniş ve anlaşılır şekilde açıklamaya çalışacağım. Sorular genel olarak İslâmî yöndedir. İstediğiniz soruları sormak için Zaqa hesabıma sorularınızı yazabilirsiniz.