Soru: Yaklaşık 2 yıldır makyaj yapmıyorum tesettürlüyüm makyaj yapmıyorum die X kişisiyle çok tartışmam oluyor makyaj yapmam için teşvik ediyolar ne yapmalıyım?
Cevap: İlk olarak makyaj bir ziynettir yani süstür ve tesettürü Allah'ın emrettiğinin dışında süslü ve ilgi çekici hale getirerek kullanmak kesinlikle haramdır. Nur suresi 31. Ayet bunun en büyük delilidir. O X şahsına gelince eğer bu kişi eşin yada ailense evin içinde sana haram olmayan erkeklerin yaninda baban gibi kardeşin gibi kocan gibi vs. makyajlı bulunmanda sorun yok. Ama dışarı onlardan herhangi biri bunu istemese bile makyajlı çıkamazsın. Yada evde sana haram biri bulunduğu zamanlarda makyajlı ve güzel kokular sürünerek dolaşamazsın. Allah Nur 31. Ayette kadinlara gözlerini haramdan sakınmalarını ve avretlerini korumalarını emrettikten sonra başörtülerini omuzlarını dolayısıyla da göğüslerini örtecek şekilde kapatmalarını ve ziynetlerini yani (makyaj, takı, süs) gibi şeyleri gizlemelerini emrediyor. Allah Resulü (s.a.v) ise bir hadiste koku sürerek dışarı çıkan kadınların zinakar olduğunu başka bir hadiste ise Allah'a isyan olan konularda kula itaat olmayacağını bildiriyor. Ha eğer bu X şahsı sevgilin oluyorsa bu zaten İslamda net olarak haram bir olaydır Allah İsra suresinde kesin bir dille "Zinaya yaklaşmayın!" Buyurmuştur. Gözlerinden saç teline kadar Rabbinin yabanci erkeklerden muhafaza etmek istedigi biricik kadın kullarının kendilerine haram olan erkeklerle böyle bir muamelede bulunmaları düşünülemez. Sorun için teşekkür ederim. Umarım yardımcı olmuştur.
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ZAQA SORULAR VE CEVAPLARI
Non-FictionZaqa uygulamasından sorulan soruları buradan daha geniş ve anlaşılır şekilde açıklamaya çalışacağım. Sorular genel olarak İslâmî yöndedir. İstediğiniz soruları sormak için Zaqa hesabıma sorularınızı yazabilirsiniz.