Soru (15)

16 5 5
                                    

Soru: Erkeklerle göz göze gelmek zaruri hâl dışında doğru değil biliyoruz bunu ama bazı KADINLAR erkeklerin seni anlamayacağını ve iletişim kopukluğu olduğunu savunuyor nasıl anlatabiliriz?

Cevap: Bunu anlatacakların en hayırlısı anlatmış güzel arkadaşım "Mümin erkeklere şöyle gözlerini haramdan sakınsınlar ferçlerini (şehvet uzuvlarını) korusunlar bu onlar için daha temiz olandır." "Mümin kadınlara da şöyle gözlerini haramdan sakınsınlar ferclerini korusunlar..." Bu ayet net bir şeyi ortaya koyuyor gözleri sakınmak net bir farz ve sakınmamak haramdır. Gözlerini haramdan sakınmayıp göz zinası edenler çok yakın bir müddet içerisinde de büyük zinaya bulaşabilirler. Ayet bu ihtimalin yüksekliğini ve büyük zinanin başının göz zinasiyla yani bakmakla başladığını haber vermektedir. Nitekim Allah Resulü'nün "Âdemoğluna zinadan nasibi takdir olunmuştur. O buna mutlaka erişir. Gözlerin zinası bakmak, kulakların zinası dinlemek, dilin zinası konuşmak, elin zinası tutmak, ayakların zinası yürümektir. Kalbe gelince o, arzu eder, ister. Üreme organı ise, bunu ya gerçekleştirir, ya da boşa çıkarır." (Buhârî, İsti'zân 12, Kader 9; Müslim, Kader 20-21. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Nikâh 43) hadisi de buna delildir. En başta gözlerin bakışını zikretmiştir. Hiçbir bahane ve savunma da bu durumu değiştirmez. Sorun için teşekkür ederim.

ZAQA SORULAR VE CEVAPLARIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin