Mamma kom inn døra mens jeg fortsatt stirret ut vinduet. "Hei hvordan går et med deg?" Spurte hun da hun hadde satt fra seg de fire handleposene. "Bra" svarte jeg tilbake mens jeg stirret opp i posene for å se om hun hadde kjøpt polarbrød. "Jeg så lappen du skrev til meg så jeg lot deg bare sove." Sa hun mens hun løftet en ene posen opp og satte ting inn i kjøleskapet. "Når var du oppe egentlig" spurte hun. Magefølelsen fortalte meg at jeg burde holde hele greien om drømmen eller hva det nå var hemmelig. "Eehhhh jeg var nede på do og så følte jeg meg ikke så bra." Svarte jeg. "hva skal vi ha til middag?" Spurte jeg sånn at hun skulle skifte tema. "Lapskaus" svarte hun. "Men det tar sikkert en Time så bare gå opp og hvil deg litt imens du." jeg kjente meg faktisk ganske trøtt men så begynnte jeg å lure litt på hvorfor hun hadde kommet så tidlig hjem. "Hvorfor kom du så tidlig hjem?" Sa jeg hest. "Vet du om hva som har skjedd med skolen din"? Ja svarte jeg. "Jeg skulle skjekke Maja etter at hun døde og det så ut til at noen hadde drept henne først og så tent på skolen. Vi vet ikke hvem men vi arbeider med saken." hva var det Maja og micky skulle siden de var på skolen så sent? Spurte jeg meg selv. " Jeg går opp" sa jeg til slutt til mamma.
Jeg gikk opp på rommet mitt og så la jeg meg på sengen og stirret opp i taket. Det hadde skjedd så mye i det siste. 2 elever er funnet døde, jeg har merkelige drømmer og ja vi har fått en ny gutt i klassen. Han er kjempe søt og flink i alle fag. Han har lyst hår og er bare helt hot, han heter markus.Mitt inni en tanke hørte jeg mobilen pipe på nattbordet. Jeg tok den opp og så at kine, min beste venn hadde sendt meg en melding.
Er du syk?
Den nye gutten er syyyykt hot💥
Du aner ikke hva som skjedde i lunsjen
Ring meg på FaceTimeJeg la mobilen ned igjen på nattbordet siden jeg ikke gadd å svare. Jeg var altfor trøtt til det.
Jeg var mitt i en drøm om den søte gutten da jeg hørte mamma rope. "Kom ned det er middag!" Ja svarte jeg og gikk ned i stua. Jeg satte meg ved min vanlige plass og så at pappa hadd kommet og Oskar (broen min) var og der. Mamma smilte til meg og tok oppi litt lapskaus til meg. Vanligvis elsker jeg det men nå var jeg bare kvalm. "Kom igjen og spis litt da" sa mamma til meg og jeg merket at alle var ferdige mens jeg hadde sittet og dagdrømt om Markus. "Egentlig føler jeg meg ikke så bra" sa jeg til mamma og nå var det sant. "ok bare slapp litt. Av du" svarte mamma og pappa og de lot meg gå fra bordet. Jeg gikk rett fra bordet og gikk bort til sofaen. Jeg fant meg et pledd og pakket meg inn i det før jeg omsider sovnet.......