Jeg løp opp på rommet mitt og hev kamp klærne ut av kleskapet. Jeg tok på meg leggbeskyttere og alt det andre. Så var det håret da, hmmmm hvordan skulle jeg ha det. Jeg bestemte meg for at en enkel hestehandel var greit.
Håret mitt pleier å ville samarbeide rimelig greit men i dag ville det bare stå rett ut av hodet mitt. Da jeg endelig hadde klart å få til en rimelig grei hestehale, ringte det på døra og jeg skvatt og mistet strikken på gulvet. Der var den hestehalen ødelagt!!
Jeg gikk ned i første etasje og åpnet døra. Der sto kine med fullt utstyr og klar til kamp.
"Hei" sa hun. "Hei bare kom inn." Sa jeg. "Jeg må bare ordne håret mitt så kan vi gå" jeg bestemte meg altså for at jeg ikke ville fortelle henne heller om blodet. Kine gikk bort til sofaen og satte seg ned. "Du vet det som skjedde med skolen, og de som ble drept sant?" Jeg bare nikket og hun fortsatte. "De har flyttet alle elevene på vår skole til en annen skole som er mye bedre og har big kantine! "Kult" var alt jeg svarte før jeg løp opp på badet mitt og tok håret mitt i en hestehale, og heldigvis denne gangen ble jeg ikke avbrutt av noe.
Jeg løp ned igjen og vi gikk ut av døren.
Der sto kine sin mor og ventet med bilen sin og vi satte oss inn før vi dro avsted til kampstedet!