2 - 𝙷𝙿𝚆

589 37 15
                                    

"𝑫𝒐𝒏'𝒕 𝒕𝒐𝒖𝒄𝒉 𝒎𝒊𝒏𝒆 𝒊𝒇 𝒚𝒐𝒖 𝒅𝒐𝒏'𝒕 𝒘𝒂𝒏𝒕 𝒕𝒐 𝒓𝒆𝒈𝒓𝒆𝒕 𝒊𝒕

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"𝑫𝒐𝒏'𝒕 𝒕𝒐𝒖𝒄𝒉 𝒎𝒊𝒏𝒆 𝒊𝒇 𝒚𝒐𝒖 𝒅𝒐𝒏'𝒕 𝒘𝒂𝒏𝒕 𝒕𝒐 𝒓𝒆𝒈𝒓𝒆𝒕 𝒊𝒕."

✿✿✿

Seminggu kemudian ~~~~~

"Erin !! Erin Salmira bt Dato' Ersyad !!" jeritku dengan nada yang gembira.

"Yeye. Aku ada dekat bawah ni. Kenapa Ra?" tanya Erin sambil berjalan ke arah ruang tamu. Aku tersengih comel sebelum menghulurkan handphone Readmi note 10 kepadanya.

Seminit. Dua minit.

"Arghhh !!! Yeayyyy. Tahniah. Kau dapat dekat situ juga. Tahniah bestie." ucap Erin dengan nada yang teruja. Dia memeluk diriku erat. Aku membalas pelukannya.

"Alhamdulillah. Kita sama-sama dapat. Aku ingatkan dah tak dapat. Ye la kau dapat keputusan tu kan semalam." aduku manja. Erin tersenyum manis sambil menggosok perlahan belakangku.

"Rezeki kau Ayra. Tahniah. Yeay nanti kita boleh pergi kerja sama-sama. Harap-harap la bahagian pun sama. Hehehe." ujar Erin dengan nada yang teruja. Begitu juga denganku.

"So harini kita keluar  nak tak?" tanya Erin. Aku diam seketika sambil berfikir.

"Okey." jawabku sambil tersenyum manis. Erin bersorak riang. Dah macam dapat piala dunia.

×××××××××××

"Rita. Awak ada nampak cucu saya tak?" tanya Puan Sri Marissa iaitu mommy Danny sambil melihat sekeliling rumah agam tersebut.

Rita yang sedang menyapu sampah tersebut menoleh kearahnya lalu menjawab.

"Tuan Muda Haq ada dalam bilik wayang dengan Tuan Dary." jawab Rita sopan. Marissa yang mendengar jawapan tersebut mengangguk kepala lalu mengucapkan terima kasih. Lantas dia bergerak kearah bilik wayang tersebut.

Lalu Puan Sri Marissa bergerak ke arah bilik wayang yang menempatkan cucunya. Dia membuka pintu perlahan. Kedengaran suara bising dari bilik tersebut.

Entah cerita apa yang mereka tonton sampaikan suara tu dengar sampai luar.

Mereka berdua berpaling ke arah belakang apabila terdengar pintu wayang tersebut dibuka dari arah luar.

"Tok ammy?"
"Mummy?"

"Sorry, mummy ganggu ke?" tanya Puan Marissa.

"Takdelah. Kenapa my? Ada apa-apa yang Dary boleh bantu ke?" tanya Dary lembut. Marissa menggeleng kepala tanda tidak ada sebelum matanya tertumpu ke arah cucu sulungnya itu.

"Haq nak ikut tok mummy keluar tak?" tanya Marissa. Haq yang mendengar pertanyaan tersebut bersorak gembira.

"Nak. Haq nak itut. Acu, Haq nak itut tok ammy oleh?" tanya Haq kearah Dary sambil membuat muka comel. Dary tergelak kecil.

HIS PRECIOUS WIFE | ON GOINGWhere stories live. Discover now