"𝑫𝒐𝒏'𝒕 𝒕𝒐𝒖𝒄𝒉 𝒎𝒊𝒏𝒆 𝒊𝒇 𝒚𝒐𝒖 𝒅𝒐𝒏'𝒕 𝒘𝒂𝒏𝒕 𝒕𝒐 𝒓𝒆𝒈𝒓𝒆𝒕 𝒊𝒕."
✿✿✿
"Ayra , wake up babe." kejut Erin. Aku yang mendengar suara 'lunaknya' menutup telinga dengan bantal bearku. Erin menjegil matanya melihat reaksiku.
"Woi! Bangun lah. Kau cakap nak pergi cari kerja harini. Nanti lambat Ayra Kayyisa." ujar Erin menahan sabar.
"Emm. Aku mengantuk lah Rin." aduku manja yang masih menutup wajahku dengan patung bear pemberian Erin.
"Itu la kau. Semalam aku suruh kau tidur awal, ni tak kau layan drama korea kau yang entah apa-apa tu sampai lewat malam. Pagi ni susah pulak kau nak bangun ye." bebel Erin. Aku menekup telingan rapat. Dengan malasnya aku bangun dari pembaringan.
Boleh bernanah telinga lama-lama dengar si Erin ni membebel.
"Yeye. Aku dah bangun Rin. See." ujarku sambil mendepa tangan menunjukkan bahawa aku sudah bangun dari tempat tidurku.
"Good. Now kau pergi mandi." ujar Erin sambil menarik tanganku untuk turun dari katil.
"Liat betul kau kan Ayra. Macam mana lah kalau kau kahwin nanti. Aku harap laki kau nanti orang kaya la ye dan penyabar orangnya sebab dapat isteri macam kau ni." ujar Erin.
"Aamiinnn. Thanks doakan untuk aku. Muah. Sayang kau." balas Ayra lalu dia mencapai tualanya dan bergerak ke arah bilik air untuk membersihkan diri.
Erin yang melihat gelagat sahabat baiknya itu hanya mampu menggeleng kepala perlahan.
"Ayra, Ayra. Nasib aku sayang kau." ujar Erin sambil menapak keluar dari bilik ku.
Misi untuk mencari kerja dan Kak Hana bermula Ayra Kayyisa.
××××××××××××
"Alhamdulillah. Boleh tidur dengan nyenyak malam ni." kataku dengan nada yang ceria.Erin yang melihatku tersenyum manis sebelum dia bersuara.
"Alhamdulillah. Doa baik-baik je yang kita dua boleh dapat situ Ayra. Tapi layanan diorang tadi baik sangat kan. Cantik akak tadi tu." puji Erin. Aku mengangguk setuju.
"Betul. Harap-harap la dapat. Dengar kata boss dekat situ baik-baik je." kataku sambil memandang kearah Erin.
"Entahla. Aku dengar macam tu jugak. Papa aku pernah cerita pasal tu. Tapi yang powernya semua perempuan yang dekat dengan boss tu, semua tak layan tahu tak. Limited betul lelaki macam tu kan. Susah nak jumpe." puji Erin. Ayra memandang pelik kearah Erin.
"Banyak betul kau puji dia. Berminat ke." usik Ayra.
"Kalau ye pun takpe kan ye dok. Hehehe" Balas Erin. Aku tergelak kecil mendengar balasan Erin.
YOU ARE READING
HIS PRECIOUS WIFE | ON GOING
ActionMiliardario The Siries : Book 1 Tuan Danny Malique Alessandro × Nur Ayra Kayyisa Danny, seorang lelaki bangsawan yang sangat berpengaruh. Rata-rata orang, tidak...