Jika sehingga akhir hayat Hyunsuk menganggap hubungan mereka hanya beberapa bulan memori itu ternyata salah. Jihoon sudah menyimpan perasaan ini lama.
"Jangan main jauh-jauh sayang!"
"Ne eomma!" Jihoon kecil berlari keluar dari rumah. Dia berlari ke taman depan untuk bermain. Namun saat dia berjalan dia melihat ada seseorang sedang berjongkok di depan bunga. Dia tidak tahu kenapa namun dia mendekat ke arah budak lelaki itu.
"Uhmm hai?" Budak lelakiitu memusingkan badanya. Jihoon kecil sedar itu adalah baju dari hospital.
"Kenapa dekat sini?"
"Saja. Hospital busuk. Pinjam." Jihoon kecil terkejut saat topinya di ambil budak lelaki itu. Dia menghela nafas dalam.
"Park Jihoon."
"Aku Choi Hyunsuk." Kata lelaki itu. Jihoon menganggukan kepalanya dengan perlahan. Tidak lama itu ada dua orang menghampiri Hyunsuk kecil.
"BYE JIHOON! JUMPA LAGI!" Hyunsuk kecil menjerit dengan kuat untuk Jihoon mendengar. Hyunsuk kecil masuk ke dalam kereta dan menghilang.
"Uhm...Hyunsukie...topi Hoonie..." Kata Jihoon kecil sambil memegang kepalanya.
- - - - -
Jihoon tersenyum saat dia teringat akan hal itu. Dia melihat topi yang bersaiz kecil itu. Keluarga Choi memulangkan semula topi itu setelah dia berumur 12 tahun. 6 tahun dia tidak berjumpa dengan Hyunsuk.
"Eomma! Hoon dah jumpa lover Hoon!" Riang Jihoon saat teringat kejadian petang tadi. Kejadian yang sama namun usia yang berbeza. Jihoon bahagia dengan itu.
Hyunsuk memakai baju hospital, di taman yang sama dan alasan yang sama dia melarikan diri. Lebih terkejutnya Hyunsuk juga meminjam topinya. Dia tersenyum dengan sangat gembira.
"Choi Hyunsuk..." Gumam Jihoon. Dia merasakan tidak dapat bernafas jika begitu. Di saat umurnya 6 tahun dia jatuh cinta pada Hyunsuk. Sehingga umurnya sudah menjadi 21 tahun. 15 tahun dia memendam rasa.
Saat Jihoon dipanggil untuk menjadi teman Hyunsuk membuatkan Jihoon benar-benar bahagia. Dia merasakan bahagia dengan keadaan itu.
- - - - - - -
Setelah mendengar apa yang Yoshi cerita seketika dunia Jihoon gelap. Teringat adik angkatnya Doyoung yang mati dengan cara yang sama.
Jihoon mengalirkan air matanya di makam Doyoung. Dia mengengga tanah makan Doyoung itu dan menangis dengan keras. Menangis dengan frust.
"Kenapa Tuhan buat aku begini? Dia ambil kau, sekarang dia ingin ambil Hyunsuk. Kenapa Kim Doyoung?!"
Jihoon merasa separuh nyawanya di tarik ke atas. Hyunsuk. Orang yang dia cinta akan mati cara yang sama dengan adik kesayangan dia.
"Aku belum sedia Doyoung. Aku belum sedia untuk kehilangan dia pula. Aku tidak mampu untuk menagung itu. Boleh aku menyerah?" Kata Jihoon dengan air mata yang mengalir.
YOU ARE READING
Before I Die -HOONSUK-✔️
DiversosSebelum aku mati ada beberapa perkara yang perlu aku tunaikan...