Pantas saja dia keluar dari kereta dengan semangat. Dia memandang ke kiri dan kanan untuk melihat jika selamat untuk melintas. Dia terus berjalan untuk pergi dari sana dengan senyuman dia.
Saat sampai, dia akhirnya duduk di sebuah kerusi. Dia memandang ke arah sebuah jalan lalu melambaikan tanganya dengan besar seperti menunjukkan kedudukanya.
"Hah, penat."
"Kenapa?" Tanya lelaki itu.
"Aku baru je jumpa penyanyi baru tu. Yang baru nak up tu."
"Hah kenapa?"
"Dia tu banyak cekadak! Nak itu ini lah apa lah. Aku pening kau tahu tak."
"Rilex ahh. Dah order, aku belanja." Kata lelaki itu. Yoshi menganggukan kepala dan mengangkat tangan untuk memanggil pelayan. Hyunsuk dan Yoshi memesan makanan yang mereka inginkan.
"Kerja kau macam mana?" Tanya Yoshi sambil bermain dengan handphone.
"Entahlah ek. Aku pun tak tahu." Kata Hyunsuk dengan malas. Dia juga mengeluarkan handphone nya. Yoshi memandang Hyunsuk yang sedang bermain handphone.
"Kau ada apa-apa nak cerita?"
"Takde. Aku okay je." Kata Hyunsuk dengan senyuman dia. Yoshi hanya menghela nafas dalam. Keduanya memandang ke arah pintu luar. Sekumpulan pelajar sekolah masuk ke dalam cafe itu. Mungkin kelas mereka sudah selesai.
"Miss old time."
"Maybe." Kata Hyunsuk dengan keluhan. Yoshi memandang Hyunsuk lalu menggelengkan kepalanya dengan perlahan. Makanan yang mereka pesanan akhirnya sudah sampai dan dihidangkan.
Mereka berdua menikmati makanan yang telah di hidangkan di atas meja. Mereka berdua menikmati makanan dengan sangat tenang dan berselera.
[BEFORE I DIE][BEFORE I DIE][BEFORE I DIE]
"Kau rindu ke?" Hyunsuk menggelengkan kepala. Dia menghirup udara ada di sana.
"Kenapa?"
"Aku boleh kira dengan jari berapa kali aku pakai uniform rasmi kita Shi." Kata Hyunsuk dengan senyuman dia. Yoshi apa yang Hyunsuk faham dengan apa yang Hyunsuk katakan.
"Tapi takkan sikit pun kau tak rindu?"
"Aku rindu bila aku first time aku jumpa kau. Itu kelakar."
"Okay baik kau diam. Itu aib." Marah Yoshi. Kedua menggelakkan dengan kuat. Kaki mereka berhenti di sebuah kelas lama. Bangunan lama di sekolah itu. Itu adalah kelas mereka. Kelas lama mereka.
"Kau tahu aku tak suka duduk depan, tapi cikgu selalu marah aku duduk belakang." Hyunsuk mengangguk.
"Terkadang, aku pun kena heret. Tapi kau ingat tak masa kita kena tangkap dengan cikgu disiplin. Siot je kita bakar reban ayam dia." Kata Hyunsuk sambil gelak dengan Yoshi.
"Dulu kita jahat. Sumpah."
"Itu lah tu." Akur Hyunsuk. Dia berjalan masuk ke dalam kelas diikuti dengan Yoshi. Mereka berdua menikmati kelas itu.
"Yoshinori? Hyunsuk?" Kedua lelaki itu memandang ke belakang. Ternyata itu adalah guru mereka. Lantas mereka membow kan badan mereka.
"Seam."
"Kamu buat apa dekat sini?" Tanya guru itu.
"Uhm, saja tengok kelas seam. Seam sendiri?"
"Saya memang akan duduk sini."
"Seam mesti rindukan kami kan." Usik Yoshi. Hyunsuk tergelak dengan gurauan Yoshi. Sang guru hanya menggelengkan kepala saja.
"Kamu berdua dah jadi penulis, mainlah sikit lagu." Hyunsuk mengeluarkan gitur nya. Dia memandang ke arah Yoshi lalu memetik gitur. Mereka bernyanyi kecil. Mereka ber3 menikmati lagu yang terhasil di gitur Hyunsuk.
YOU ARE READING
Before I Die -HOONSUK-✔️
AcakSebelum aku mati ada beberapa perkara yang perlu aku tunaikan...