Sonunda babası , annesini ikna etmiş ve durdurmuştu. Herkesin sinirli ve gergin olduğu anlarda iki tarafta Sameti düşünüp olayları durdurdu.
Samet yine aynı şekilde ağlıyordu ama artık gözleri kızarmış ağlamaktan bitkin düşmüştü. Bu tarz olayları hep filmlerde veya dizilerde olur sanıyordu. Hayatı böyle bir kötü olayla geçirmek kötü bir durumdu.
Yaşı itibari ile bunları kaldırması zor görünüyordu. Elinden de bir şey gelmiyor olayları izlemekle yetiniyordu.
Babası ardından konuşmaya başladı:
•Baba• Şimdi elindeki *ıçağı mutfağa geri götür sonra da iyice sakinleş. Yaptığın şeyin farkında değilsin galiba.
Anne elindekini mutfağa götürür ve oturma odasına gidip sakinleşmeye çalışır. Ellerini başına koyar ve yaptığı şeyi düşünmeye başlar.
Nasıl bir anda böyle bir şeye kalkıştı?
Ya kendini durduramayıp gerçekten zarar verseydi?
Samet babasına bir şeyler söylemeye başladı:
•Samet• Baba çok korktum sana bir şey yapacak diye. Lütfen hemen git daha kötü şeyler olmadan.
•Baba• Haklsın oğlum ben hemen çıkıp gideyim evden. Gideceğim ama seni yeniden görmeye gelirim.
Babası kapıya doğru giderken ne Sametin annesine nede Sinan'a tek bir kelime söylememeyi tercih etti.
Samet, babasının gideceği yeri bilmiyordu.
Nerede yaşayacaktı?
Ne iş yapacaktı?
Mutlu olabilecek miydi?
Sinan da Gamze'ye kızmaya başladı:
•Sinan• Sen ne yapmaya çalışıyorsun? Aklında ne vardı? Ya durmayıp bir zarar verseydin?
•Gamze• Ya tamam oldu bitti! Bende bilmiyorum neden böyle bir şey yaptığımı. Şu an tartışmak istemiyorum. Kendimi toparlamam lazım.
Herkes kendi içine kapanık bir şekilde evin bir köşesinde oturdu ve o günü atlatmaya çalıştı. Yaşadıklarını sorguluyorlar bazen sinir krizi geçirip kendi içlerinde ağlıyorlar.
Vakit gece olunca herkes yatar ve sabah güzel bir şekilde kalkmak ister.
Sabahın ilk ışıkları ile herkes tek tek kalkmaya başlar. Gamze oğlunun yanına gelir ve onu güzelce uyandırır.
Samet uyanır ve annesi her ne kadar kötü bir şey yapsada ona sarılır. O kötü şeyleri tekrar yaşamak istemezcesine hüzünlü hüzünlü annesinin yüzüne bakar.
Okulu olduğu için hazırlanır ve yola çıkar. Okula vardığında arkadaşları Kendisinin halinden bir şeyler yaşadığını düşünürler.
Samet ise en yakın 2 arkadaşına yaşadıklarını anlatır , derdini paylaşır. Onlarda çok üzülürler bu duruma. Eğer isterse Sametin onlara ara sıra kalmaya gelebileceğini söyler.
Samet böyle iyi arkadaşları olduğu için bir nebzede olsa mutlu olmuştu. Eve gittiğinde hiç kimseye bir şey demiyor ödevini yapıyor , habire tablet oynuyordu.
Annesi ile Sinan'ın konuşmalarını duyuyordu. Şöyle konuşuyorlardı:
•Sinan• Adamı evden gönderdik ama asıl olaylar yakında başlayacak. Annen ve diğer akrabaların bunu öğrenirse ne olacak biliyor musun? Bir şeyler planlamamız lazım.
•Gamze• Sen onları merak etme buraya gelmedikleri sürece ne bize bir şey diyebilirler nede olay çıkarabilirler. Bizim aşkımızı engelleyemezler.
•Sinan• Umarım dediğin gibi olur hayatım. Onlarlada uğraşamayız. Fakat biliyorsun ki ben yeniden evime gitmem lazım. 1 ay durup yeniden geleceğim merak etme.
•Gamze• Evet biliyorum maalesef. Gitmezsen olmaz mı diyeceğim ama oradaki karın kuşkulanır.
Şu an da neler oluyor , ne diyor bunlar? Dediğinizi duyar gibiyim... Sinan denen adam Gamze'nin ailesini yakından tanıyor. Yaşı da 60 haliylede evli ve birlikte olduğu kadının yaşı kadar çocukları var.
Fakat bu ilişkisini diğer karısı ve çocukları bilmiyor onlardan gizliyordu. Gamzenin yanına gelirken de bir hastası olduğunu söylüyor , onu bahane ederek geliyordu.
Hasta olayı da nerden çıktı diyorsunuz galiba. Bu adam kendini hoca gibi gösterip insanları okuyup üflüyor. Bu şekilde de isteyenlere şifa verdiğini , sıkıntılarını giderdiğini söylüyordu.
Gamzenin ailesi ile de bu şekilde tanışmış ondan sonra da Gamze'yi kendine çekip , bağlamış bir şekilde. Ne garip bir dünya!
Gamzenin annesi de bu adama hasta olduğunda , derdi olduğunda , sıkıntısı olduğunda gidiyor okutturuyordu kendisini veya ailesini.
Evet akıl almıyor işte bu şeyleri duyduğumuzda. Şaka gibi geliyor veya anlamlandıramıyoruz. Yine de bir şey diyemiyor , susup kalıyorsun.
İşin kısacası Sinan 1 ay diğer kadının yanında 1 ay gamzenin yanında kalacak şekilde ayarlama yapıyordu. Emekli olduğu için durumu da iyi sayılmazdı.
2 evi de birden idare etmek zorluyordu. Bu yüzden dolayı da bazen Samet ve annesi mağdur oluyor , çoğu şeyden faydalanamıyordu.
Kıt kanaat geçinmeye çalışıyorlar, ihtiyaçlarını zar zor anca karşılıyorlardı. Samet te okula giderken artık Annesi kalkıp kahvaltı hazırlamayınca , karnı aç şekilde okula gidiyordu.
Durumları olmadığını bildiği için bazen yanına alabilirse 1 lira alıyor öğlene kadar sadece bir tane simit alıp kuru kuru yiyebiliyordu.
Okulunda yemekhane ücretli olduğu için ne yemek yiyebiliyor nede evi uzak olduğu için gidebiliyordu.
Sınıfta oturup karnının ağrısını bastırmaya çalışıyor, bazen dayanamayıp gözlerinden yaşlar akmasına neden oluyordu.
Kimseye de aç olduğunu söyleyemiyor okulun bitmesini acı bir şekilde bekliyordu. Günleri her gün böyle geçmeye devam ediyordu.
Sametin telefonu olmadığı için babasından haber alamıyor , aradan da uzun bir zaman geçtiği için babasının onu unuttuğunu düşünüyordu.
Olaylar yaşandıktan 2 ay sonra Samet , annesi ve Sinan evde vakit geçirirken bir anda Gamze'nin telefonu çalar. Arayan kişi Gamze'nin annesidir.
O an Gamze'nin düşündüğü annesinin bir anda böyle birden aramasının garip olduğuydu. Aceleyle mutfak camına doğru hızlı adımlarla gider ve perdeyi aralayıp camdan dışarı bakar.
~Bugün daha acı olacak ~
Bölümü baştan sona okuyup oy attıysanız , yorumlara da düşüncelerinizi yazdıysanız benden mutlusu yok. Düşündüm de çok güzel olur:)
Bölüm-4
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Çocuğun Kabusu
Non-FictionTüm çocuklar gibi hayatını eğlenerek , sevinerek , yaramazlık yaparak geçirmesi gereken bir çocuğun yaşadıklarını ve zamanla şekillenen hayatını siz yaşıyor muşsunuz gibi hissederek okuyabileceğiniz tarzda akıcı , sürükleyici , merak uyandıran ve ku...