Chapter 4

13 1 0
                                    

Seokjin yang berada di belakang pentas ketika itu terus mencapai telefon bimbitnya untuk menghubungi Lena dan pergi ke ruangan yang kosong supaya tiada siapa yang mendengari perbualan mereka.

*KRING KRING*
Panggilan kemudian dijawab.
"Yeoboseyo?" Tanya Lena di corong telefon dengan suaranya yang lemah menahan tangisan.

"L-lena, are you okay??" Seokjin dapat mendengar suara Lena yang bergetar menahan tangis, dia risau.
"I'm okay. Seokjin, Nak apa?" Lena tersenyum getir sambil airmatanya jatuh mengalir.

"Hmmmm. Hoseok, d-dia..." teragak-agak Seokjin ingin memberitahu perkara yang sebenar pada Lena. Kerana dia tidak mahu menyakiti perasaan perempuan itu.

"Aku dah tahu Seokjin. Kau tak perlu risau, aku tak akan ganggu Hoseok.." Lena mengetap bibirnya menahan tangis kerana risau jika Seokjin sedar yang dia betul-betul terluka saat ini. Dia tidak mahu menyusahkan siapa-siapa.

"Lena...Maafkan aku. Aku dah cuba pujuk Hoseok..." Seokjin  diserang rasa bersalah. Dia tahu yang Lena sangat terluka dengan apa yang berlaku sekarang.
"Tak apa Seokjin, jangan halang apa yang Hoseok nak buat. Aku akan pergi jauh dari dia..."

" SEOKJIN!!!" Jerit staff yang tercari-cari Seokjin.
"Maafkan aku Lena, I-I have to go. Take care." Sempat dia memesan dekat Lena supaya menjaga diri sebelum mematikan talian.

"Hoseok, kenapa kau jahat..." kata Lena seorang diri sambil mengalirkan air mata deras. Dia mengetap bibirnya dan mencengkam selimut dengan kuat apabila rasa sakit yang dia rasa tidak mampu lagi terbendung.

Actually dia ada datang tadi but setelah Hoseok buat announcement yang dia dengan Nayeon nak kahwin, Lena terus pulang dari sana dalam keadaan yang sedih dan hancur.

Dia menangis sepuas-puas nya. Hati dia terasa sangat sakit ketika ini. Kenapa bukan dia? Kenapa mesti Naeyon? Dia membenamkan muka nya ke dalam selimut dan menangis dan menangis lagi. Apa dia nak buat ni? Macam mana dia nak hadap Hoseok?

Akhirnya, Lena tertidur di atas katil nya setelah hampir setiap jam dia menangis. Mata nya dah memberat. Dia penat nak hadap semua ni. Apa jadi, jadila.

𝐋𝐨𝐯𝐢𝐧𝐠 𝐌𝐞 || 𝐉𝐮𝐧𝐠 𝐇𝐨𝐬𝐞𝐨𝐤Where stories live. Discover now