Chapter 10

22 0 1
                                    

*Keesokkan paginya*
Lena tersedar dari tidurnya dan memegang kepalanya yang berdenyut-denyut. Lena memandang sekelilingnya. Aku di hospital? Apa yang terjadi? Lena melihat tangan kirinya yang bersemen dan kepalanya yang berbalut. Tiba tiba ada Lena terdengar seseorang membuka pintu dan orang itu ialah Namjoon.
"Hey Lena, kau dah sedar juga akhirnya. Kitorang ingat kau takkan sedar lagi..." Namjoon berkata sambil mengusap kepalanya.

Lena hanya mampu tersenyum lalu berkata.''Apa yang terjadi dengan aku ni? K-kenapa aku boleh ada di hospital? Dan kenapa tangan dan kepala aku berbalut? Did something happened last night?"

Namjoon hanya mengeluh. Tak lama kemudian, dia bersuara ''kau terlibat dalam kemalangan semalam. Pihak hospital call Taehyung yang kau accident and pihak polis cakap kau drive melebihi had laju" Namjoon berkata dan mengambil tempat duduk di sebelah katilnya.

''Hey kau tak menyusahkan kitorang pun. Kau kan kawan baik kitorang. Susah senang kami tetap bersama kau.'' Namjoon menepuk bahu Lena.

''By the way, kau lapar ke? Aku ada belikan bubur ayam untuk kau.'' Namjoon meletakkan mangkuk berisi bubur atas meja dan disorongkan meja ke hadapan. Di sebelah bubur itu ada telur masin yang diletakkan dalam piring kecil dan ikan bilis digoreng rangup! Sedapnya.
Tetapi ada sesuatu yang kurang dalam ikan bilis. Lena mendengus nak balik rumah rehat.

Diorang bermalam kat sini semalam semata-mata nak tunggu kau bangun. Tengok tadi diorang macam zombie dah.'' Namjoon melepaskan tawa kecil.

'A-aku accident?'' Lena cuba untuk mengingati peristiwa semalam. Dia tengah driving and then ohh yeah. Now she remember..

Namjoon hanya mampu senyum and usap kepala aku." Eh, mana yang lain?Aku tak nampak pun.''Tanya Lena sambil matanya melilau di sekelilingnya
''Aku suruh diorang balik rumah rehat.

Diorang bermalam kat sini semalam semata-mata nak tunggu kau bangun. Tengok tadi diorang macam zombie dah.'' Namjoon melepaskan tawa kecil.

"Jangan risau lah, aku dah inform awal-awal dengan bos kau pasal kau. Well disebabkan kau dah diterima bekerja sana so dia bagi kau cuti dua minggu untuk sembuh.

In other words, tiket kau anggaplah dah burn and aku ada beli tiket baru untuk kau. Kalau beli lewat takut nanti habis or mahal.'' Panjang lebar Namjoon menerangkan.

''Ish kau ni tak patut kau belikan aku tiket. Aku boleh beli sendiri lah macam je aku ni takde duit nak beli.'' Rungut Lena.

''No tapi tapi. Berapa kali aku nak ulang sampai kau faham? Kau tu dah macam adik aku.'' Bebel Namjoon
''Sampai kau stop.'' Usik Lena dan meletakkan sudu ke tepi. Bubur sudah licin dimakan.

Tiba-tiba dia teringat Hoseok, Hoseok tahukah dia berada di hospital?
''Joonie, mana Hoseok? Dia tahukan aku kat sini?'' Namjoon menganggukkan kepalanya
''Dia ada semalam. Dia yang temankan kau kat bilik. Kami semua tidur kat luar.'' Terkedu Lena mendengarnya.

''A-apa? Dia tidur kat sebelah aku?'' Macam tidak percaya Lena mendengarnya.

''Ha ah, dia balik pun sebab aku suruh. Mukannya penat sangat tau semalam. Dia degil tak nak tinggalkan kau tapi aku paksa. Aku takut dia jatuh sakit ke apa.'' Namjoon berkata perlahan.

''Bila diorang datang balik?''
''Tengah hari begitu.''
''Kau nak apa-apa lagi tak?'' Tanya Namjoon
''Mak dan ayah aku tahu pasal ini?'' Lagi sekali Namjoon menganggukan kepalanya
''Aku dah inform tapi sekarang ini mereka kat Busan. Nenek kau jatuh sakit semalam juga. Lagi dua hari begitu dorang balik.''
''Hp aku mana?'' Namjoon mengeluarkan hp Lena yang terdapat dalam laci dan diserahkan kepadanya
''Boleh tak kau ambilkan baju aku kat rumah? Pajama ye.'' Pinta Lena
''Termasuk pakaian kecil-kecil?'' Usik Namjoon, Lena memukul lengannya dengan pipi memerah.

𝐋𝐨𝐯𝐢𝐧𝐠 𝐌𝐞 || 𝐉𝐮𝐧𝐠 𝐇𝐨𝐬𝐞𝐨𝐤Where stories live. Discover now