#16tahun kemudian#Di Arab Saudi...
Terlihat seorang jejaka sedang berbual bersama sahabatnya melalui video call..."Alhamdulillah..akhirnya aku dah selesai menghafal 30 juzuk Al Quran"ujar Aryan.."Alhamdulillah,..Aku pun bersyukur jugak..Ar,bila kau nak balik Malaysia?tanya seseorang..Aryan mengangkat bahunya"entah Azmi..aku pun tak tahu..buat masa ni,aku kena habis study dulu kat sini.."ujar Aryan..Azmi mengangguk..Tiba² ada suara gadis menyampuk.."Hah!..abang mi buat apa huh!ujar seorang gadis...Azmi terkejut dengan kedatangan adiknya..."Dah kenapa dengan kamu ni Na?tanya Azmi..Naina tersenyum lalu melihat kelibat seseorang di komputernya..."Ah abang Aryan..emm apa khabar sihat?tanya Naina dengan malu²...Aryan menundukkan pandangannya.."Sihat Alhamdulillah"katanya dengan singkat..Azmi yang melihat adegan tersebut terus menegur adiknya.."Naina keluar,abang ada nak bincang dengan Aryan"..Naina mengangguk lalu keluar..."Maaf Ar kalau kau tak selesa"ujar Azmi..Dia tahu Aryan tidak selesa dengan adiknya kerana adiknya tidak memakai tudung bahkan dengan beraninya cuba untuk berkenalan dengan Aryan..namun Aryan menghiraukannya...Aryan tersenyum..
Di sisi lain...
Kelihatan seorang gadis sedang melakukan aktiviti hariannya..Gadis itu bermain violin dengan handal sekali bahkan dirinya sangat menyukai ketika menggunakan nada lembut...Gadis ini cuba berlatih untuk melakukan Selawat Badar versi Violin...."Cik Muda,puan memanggil cik muda"kata seorang mak cik...Aisya mengangguk lalu meletakkan violinnya di tempat asalnya..sebelum melangkah keluar,Aisya berkata sesuatu.."Cik nah..jangan Panggil saya cik muda..panggil Aisya je..saya tak selesa dengan panggilan tu"ujar Aisya..Cik Nah tersenyum.."memang sudah kebiasaanya memanggil Aisya cik muda bahkan dari kecil lagi..itupun kerana Arwah Datuk Aisya menyuruhnya nya memanggilnya begitu..namun Aisya tidak selesa dengan panggilan tersebut.."Baiklah"
Di ruang makan..
Kelihatan 3 kelibat sedang makan malam dengan santai...Aisya dan Aryan melihat antara satu sama lain...seolah olah ingin tahu kenapa ibunya panggil...Puan Marina peka dengan suasana tersebut terus berkata"Ibu nak kamu berdua balik ke Malaysia dan tinggal bersama dengan Nenek"katanya..Mereka terkejut dengan apa yang dikatakan oleh ibunya.."tapi..ibu macam mana?"tanya Aryan..Puan Marina tersenyum.."ibu harus selesaikan sedikit kerja lagi mungkin ibu pulang lambat"....Aisya mengerut keningnya"kenapa kena balik,bukan ke ibu larang kitaorang sampai umur 20 tahun baru boleh pulang?"..Puan Marina tersenyum.."ibu akan jelaskan lebih dalam jika sampai waktunya dan jangan risau Aisya..ibu percaya kamu boleh kawalnya"..ujar Puan Marina setelah melihat wajah Aisya...Aisya tersenyum tipis☺️.."tapi ibu macam mana kitaorang nak pergi kalau tkde ibu"tanya Aryan.."ibu nak kamu berdua berdikari memandangkan kamu berdua ni dah 16 tahun..Cuba biasakan diri dengan suasana di sana"..Mereka berdua mengangguk..
Permulaan kehidupan mereka baru bermula...
Bersambung...
YOU ARE READING
CINTA DALAM DIAM
Teen FictionTerlahirlah sepasang kembar tidak seiras di dunia.."Hanafia Aisya & Hanafi Aryan"..namun sesuatu kejadian membuatkan mereka harus berpindah di tempat barunya... Pelbagai cabaran yang harus mereka hadapi untuk menjalani kehidupan yang bahagia.. Namun...