CDD 9

8 1 0
                                    

Alwi segera membawa bekas yang diisi dan diletakkan di mejanya semula...Alwi segera duduk di tempatnya semula...Aryan melihat tingkah laku sahabatnya berasa pelik lalu menegurnya..'kau okay tak wi..merah muka tu'..Alwi segera mengangguk..dia tidak ingin Aryan tahu...Alwi memikir gadis itu.."siapa dia"..Alwi menggelengkan kepalanya..dia tak nak fikir hal ini..."Astaghfirullahalzim"..ucap Alwi....Azmi menegur Alwi "wi,jom pergi ke belakang dapur,jumpa tok Nah"..Alwi segera mengangguk..mungkin dia boleh hilang fikirannya tentang gadis itu...

Di sisi lain..

Tok Nah memperkenalkan orang kampung satu persatu kepada Aisya...Aisya hanya tersenyum kekok apatah lagi ramai yang memuji dirinya..."Cantiknya dia,bertuah kamu Nah"puji orang kampung...Aisya menunduk malu. Tok Nah tersenyum..Aisya melihat di sekelilingnya dan ternampak bekas nasi yang hampir habis segera meminta izin untuk melakukan tugasnya...Aisya membawa bekas nasi itu ke arah khemah.."Berat jugak walaupun kosong"ujar Aisya...Semasa Aisya menuju ke arah khemah,dia ternampak kembarnya dan 2 orang pemuda menuju kearah khemah yang dituju...Aisya menghiraukannya dan cuba untuk membawa bekas nasi itu...

Di sisi lain..

Aryan,Alwi dan Azmi berbual sambil menuju ke arah Tok Nah..Semasa berbual Alwi ternampak seorang gadis seperti sedang kesusahan membawa tong bekas nasi itu...Alwi mengerut keningnya.."bukankah itu gadis yang selawat tadi ke?"batin Alwi..Azmi melihat tingkah Alwi segera menegurnya.."Wi,kau okay tak?"tanya Azmi.. Alwi mengangguk.."Korang pergi dulu lah..aku nak tolong cik tu"Ujar Alwi segera pergi...Aryan segera melihat dan berkata"Aikk..itu bukan ke?"....

"Assalamualaikum Cik,izinkan saya untuk tolong Cik"ujar Alwi...Aisya segera menjawab salam tanpa melihat kerana dia tahu itu suara jejaka jadi dia ingin jaga pandangannya "Waalaikumussalam..tkpe biar saya bawa"ujar Aisya tetapi Alwi mencegah..Alwi tidak tahu kenapa dirinya ingin menolong gadis Selawat di depannya..."tkpe Cik,biar saya tolong lagipun saya nampak cik tengah struggle nak bawa benda ni"ujar Alwi..Aisya hanya menghela nafas..memang dirinya struggle tapi dirinya boleh bawa benda ni.."Terima kasih Encik atas niat itu namun saya boleh lakukannya sendiri"ujar Aisya lalu segera ingin pergi namun secara tidak sengaja Aisya mengangkat wajahnya dan melihat kelibat yang menghalangi jalannya dan mereka berdua mematung...Angin berhembus menerpa angin di muka mereka...Mata Hitam Alwi bertembung dengan Mata hazel muda Aisya...Mereka seolah olah berada di dunia lain..

Mereka berdua saling bertatapan..ketinggian mereka agak berbeza membuatkan Aisya harus mendongakkan kepalanya...Aisya tersedar terlebih dahulu segera menundukkan pandangannya..."Astaghfirullahalzim..Maafkan saya"Ujar Aisya.."Maafkan hamba mu Ya Allah kerana sudah bertatapan dengan kaum Adam"batin Aisya...Alwi terkejut segera menggelebah..."Sa..saya pun..m..minta..m..maaf"ujar Alwi sambil memandang ke arah lain....Aisya berasa kekok lalu segera meminta diri dahulu lalu pergi...Alwi ingin mengatakan sesuatu namun dia tidak jadi...Alwi memegang dadanya...'Kenapa dengan diri aku ni"....

Aryan melihat adegan tersebut tersenyum..Entahlah melihat kembarnya menggelebah baginya terasa lucu manakala Azmi hanya menatap datar namun matanya tersirat sesuatu....



Bersambung👋

CINTA DALAM DIAMWhere stories live. Discover now