[Di kelas Sains]"Okay semua,hari ni kita ada seorang pelajar baru..silakan masuk"ujar Guru kelas atau dipanggil Cikgu Wati...Aryan melangkah masuk tanpa melihat di sekelilingnya..dirinya tidak selesa dengan pandangan pelajar dalam kelas terutama kaum Hawa..."Sila perkenalkan diri kamu"ujar Cikgu Wati.."Assalamualaikum,Saya Aryan"Ujar Aryan sambil menunduk pandangannya..Dia melihat ada kelibat seseorang yang dikenali..."Eh Aryan..bila kau sampai weh..tak beritahu pun "Ujar seseorang.."Eh Azmi kamu kenal dia?"tanya Cikgu Wati...Azmi mengangguk"Sahabat dari kecil cikgu"..."Baiklah kalau macam tu,Aryan kamu duduk di sebelah Azmi"...Aryan mengangguk lalu menuju ke tempatnya....Setelah Aryan duduk,Azmi berbisik sesuatu.."mana kembar Hang?"...Aryan mengisyarat kan untuk memberitahunya selepas ini.."Oh ya satu lagi cikgu nak beritahu...Aryan ni membesar di Arab dan belajar di sana jadi cikgu harap kamu semua dapat membantu dia nanti ye"..Semua pelajar kagum.."Wah bukan biasa² ni"..."budak overseas".."Mesti tak pandai bm ni hahah".."Handsome nye..kacukan Arab ke?"..."Weh jom ajak dia minum,"..."Eh dia milikk aku ye"...bisikan pelajar mula kedengaran di telinga Aryan..Aryan menghiraukannya..Azmi berbisik.."Sabar Ar,diorang memang macam ni"..Aryan tersenyum tipis.."Eh Ar aku nak kenalkan seseorang dekat kau..kalau kau jumpa dia mesti terkejut" ujar Azmi...Aryan tersenyum tipis melihat kelakuan sahabatnya
Manakan di kelas Perakaunan
"Baiklah semua,hari ni kita ada pelajar baru..Silakan masuk"...Aisya melangkah masuk tanpa menghirau tatapan pelajar.."Baiklah sila kan perkenalkan diri kamu"ujar Cikgu Adnan..."Assalamualaikum,Aisya"Ujarnya dengan singkat..Para pelajar memandanginya dengan pelik..."Ah baiklah untuk pengetahuan kamu semua,Aisya ni berasal dari Arab Saudi..Dia membesar dan belajar disana..jadi cikgu harap dapat membantu dia ye"....ujar Cikgu Adnan..Seorang pelajar mengangkat tanganya.."Yea ada apa syafiqa?"...."Cikgu,saya nak tanya..dia ni faham Malay ke?,..maklumlah nampak macan tak faham je kan Ahahah!" Ujar Syafiqa..Seluruh gengnya ketawa kecuali yang Pelajar lain ..."Syafiqa jaga adab..kamu ingin dipanggil lagi ke huh?!"Syafiqa segera menghentikan ketawanya.."Baiklah,Aisya..kamu boleh duduk disana"ujar Cikgu Adnan sambil menunjuk ke arah tempat duduknya...Aisya segera melangkah dan duduk di tempatnya....
Waktu rehat...
"Eh Ar,mana kembar kau?"Tanya Azmi..."Ada tapi kali ni kitaorang bet"ujar Aryan..."Bet?"Azmi mengerut keningnya.."Untuk sebulan ni aku dan dia pura² tak kenal dan siapa yang pecahkan rahsia dulu dia menang dan dia kena tunaikan permintaan pemenang"ujar Aryan..Azmi menepuk dahinya.."Dah kenapa dengan si kembar ni?batin Azmi..Aryan melihatnya tersenyum.."saja..sebab aku dan dia tk pernah pun sekolah macam ni tau sebab tu aku dan dia buat bet tapi yang suggest idea tu aku..aku paksa dia je heheh"ujar Aryan sambil meminum airnya..Azmi menggeleng kepalanya.."Habistu sekarang ni kau dan dia dah mula lah"..Aryan mengangguk kepalanya..."Weh Azmi kau kata nak kenalkan aku kat seseorang..siapa?"tanya Aryan.."Ah dia bukan sekolah kat sini tapi duduk kat sini juga..bezanya dia sekolah agama"ujar Azmi...Aryan memikir perkataan yang dikata oleh Azmi..Takkanlah.."Jangan² dia tu..Alwi?!"...Azmi terkejut.."Weh betullah..hang ingat rupanya"..Aryan tersenyum..takkanlah dia tak ingat..Sahabat dia,baginya dia sudah menganggap sebagai adik walaupun sebaya umur..."Eh setahu aku..aku dan Alwi tak pernah jumpa kembar hang?"..Aryan mengangkat keningnya..."Hohoh..nak jumpa dia..hmm dia tu jaga jarak dengan lelaki tau so nak jumpa dia memang susahlah"ujar Aryan sambil mengenang kembarnya..Azmi mengangguk kepalanya.."Hmm entahlah Ar tapi bila kau cerita sedikit pasal kembar kau biarpun kau memang jarang nak cerita tapi entahlah..aku..hmmm"batin Azmi..
Di sisi lain...
Aisya sedang berasa di pondok halaman sekolah..di depannya terlihat ada kebun bunga yang ditanam indah didepannya..senyap sunyi..inilah yang dia mahu kan..."Woi..mana duit huh!!!"teriak seseorang..Aisya membuka matanya dan mengalih pandangan ke arah suara...Aisya pergi dan melihat ada sekumpulan gadis sedang membuli...Dia melihat gadis yang sama di dalam kelasnya sedang membuli..entahlah nama dia apa..dah tak ingat...namun Aisya melihat gadis yang dibuli.."bukan ke dia yang duduk sebelah aku tadi?!"batin Aisya..Tak silap namanya Mila...Aisya melihat yang gadis itu ingin menampar Mila segera menghalangnya..."Kau ni"marah Syafiqa..Syafiqa ingin menampar Mila namun terhalang oleh seseorang..Syafiqa melihat dan terkejut melihat pandangan tajam Aisya..."Apahal kau ni cari pasal ke huh?!!"teriak Syafiqa kearah gadis bermask didepannya.."cih malu lah tu nak buka muka"batin Syafiqa...Aisya menatap datar lalu mengeratkan lagi pegangannya terhadap Syafiqa..Syafiqa mengaduh kesakitan..."Sakit woiii..kenapa tengok tolonglah"!!!!..Geng Syafiqa segera ingin menolongnya namun terhenti apabila melihat pandangan maut Aisya.....Syafiqa berasa geram ingin memukul Aisya namun Aisya tahu tindakannya lalu Aisya memutar tangan Syafiqa dan menjatuhkannya..,"Ouchhhh!""teriak Syafiqa..Aisya menatap datar ke arah Syafiqa lalu beralih ke Mila dan segera menarik tangan Mila pergi dari sini...Syafiqa yang melihatnya terasa amat marah lalu menjerit"Arghhhh tak guna kau..siap kau aku kerja kau"!!!!...
Bersambung
YOU ARE READING
CINTA DALAM DIAM
Novela JuvenilTerlahirlah sepasang kembar tidak seiras di dunia.."Hanafia Aisya & Hanafi Aryan"..namun sesuatu kejadian membuatkan mereka harus berpindah di tempat barunya... Pelbagai cabaran yang harus mereka hadapi untuk menjalani kehidupan yang bahagia.. Namun...