Setelah Aisya pergi..Syafiqa menjerit...."Argghh tak guna kau!!!!"...Syafiqa mengutuk Aisya dan secara tidak sengaja melihat dua orang kelibat lelaki berdiri di sana...Syafiqa terpegun melihat lelaki asing di sebelah Azmi...Syafiqa segera bangun dan membetulkan pakaiannya semula lalu menuju ke arah dua orang tersebut...Geng² Syafiqa iaitu Lina dan Wawa segera mengikutinya..
Syafiqa berhadapan dengan dua orang lelaki tersebut..."Hai..saya tak pernah nampak awak..Awak pelajar baru ke?"Ujar Syafiqa dengan kelakuan lembutnya namun itu membuat dua orang lelaki berasa jijik...Azmi hanya menjeling Syafiqa.."Kau ni dah kenapa..jagalah adab tu sikit"tegur Azmi..Syafiqa memandang tajam dan tersenyum lembut melihat ke arah Aryan..."Hai,i'm Syafiqa..4Akaun and this is my friends..Lina and Wawa"ujar Syafiqa sambil mengulurkan tangannya...Aryan hanya menatap datar lalu pergi begitu sahaja...Azmi tersengih.."Dah tak reti ke jaga batas lelaki & perempuan?!.."Azmi segera pergi dari sini mengejar Aryan....Syafiqa menahan kesal..mungkin lelaki itu sudah melihat kelakuannya..cis dia akan pastikan si Aisya akan terima balasan..."weh fiqa..hensemnya lelaki tu.."ujar Lina.."Betul tu..tengok lah dia,badan tegap,mata hazel,Hidung..macam kacukan Arab kan"Puji Wawa.. Syafiqa tersenyum sinis.."Dia hanya milik aku faham?!!"Lina dan Wawa mengangguk kepalanya..Diorang tak boleh nak bantah..Maklumlah Syafiqa anak ketua kampung..Lina teringat sesuatu"Eh dia kan pelajar baru..mungkin ada kaitan dengan Aisya kut..Kalau nak ingatkan balik.. pelajar baru,mata Aisya pun sama macam dia...bezanya Mata Aisya Lagi muda dari dia"Ujar Lina..Syafiqa menjeling"diorang tkde apa² faham..cih ada kaitan ke apa ke yang aku pasti diorang tu tkde kaitan satu sama lain..ceh cuma kebetulan je tu..kau tak payah merepek..kalau dia tu ada apa² dengan si Aisya mesti dia masuk campur..bukan berdiri je"perli Syafiqa..Lina hanya tersenyum palsu dan mengangguk kepalanya..Syafiqa tersenyum puas..
Di sisi lain...
Aisya segera menyuruh Mila duduk..Mila hanya menurutnya..Aisya melihat Mila hanya termenung kosong berasa simpati.."Hmm dah berapa lama jadi macam ni...tkde orang bela ke?"batin Aisya..Mila tersedar dari lamunannya terus menatap Aisya dan mengucap terima kasih padanya.."Terima Kasih Aisya tapi saya harap awak jauh diri awak dari saya sebab saya taknak awak jadi mangsa seterusnya"ujar Mila dengan lembut...Dia tidak tahu sama ada gadis di depannya faham apa yang dikatakannya...Aisya hanya menghela nafas dan menatap Mila...Mila yang ditatap itu berasa malu..Dia melihat mata hazel Aisya yang sangat indah baginya..Dia ingin berkawan dengannya namun layakkah dia berkawan dengan gadis cantik di depannya ."Mila,saya tahu awak tidak tahan dengan semua ni..tapi awak kena bersabar ye..semuannya yang berlaku hanya Allah SWT je tahu ye..Sabar itu separuh daripada iman..jadi jangan mengeluh ye"ujar Aisya dengan lembut ..Mila terpegun dengan tutur kata Aisya..sangat tenang dan lembut...Walaupun Aisya pakai mask tapi dia itu tahu yang Aisya sedang tersenyum..Mila tersenyum..matanya berkaca..belum pernah ada orang bagi sokongan terhadapnya kecuali keluarganya...Aisya orang pertama yang sudi menenangkannya..."T..terima kasih..terima kasih sangat²"ujar Mila dengan gembira...Aisya tersenyum.."Sudi tak awak nak jadi sahabat pertama saya?"..tanya Aisya..Mila terkejut dan mengangguknya dengan laju..Dia gembira..Aisya tertawa kecil..."Baiklah kalau macam tu..kenalkan..saya Hanafia Aisya dan awak?"tanya Aisya..."S..saya Mila..Mila Fazrina"ujar Mila..."So kawan?"ujar Aisya sambil mendepakan tangannya..Mila terus memeluknya.."Kawan!!!"..Mereka berdua ketawa bersama sama......tanpa mereka ketahui bahawa ada dua orang jejaka sedang melihat adegan tersebut......
Aryan dan Azmi melihat adegan tersebut tersenyum..."itu ke kembar kau Ar?"..Aryan mengangguk..Dia betul² bangga dengan Aisya..dia bersyukur kerana dapat kembar seperti Aisya yang layaknya seperti bidadari dalam hidupnya....Azmi yang melihat Aryan tersenyum lembut membuat dia faham bahawa kenapa Aryan jarang sekali bercerita tentang kembarnya..Azmi melihat dua orang gadis itu tersenyum membuat hatinya senang..Dia melihat Mila yang tersenyum membuat dia lega..Mila merupakan sepupunya,Dia selalu melindungi Mila dari jauh..namun kali ini..dia dikurniakan seorang sahabat kepadanya..Azmi melihat gadis di sebelah Mila..Azmi berasa debaran di hatinya..tidak pernah berasa debaran tersebut..Dia merasakan perasaan asisng hadir buat pertama kalinya..Azmi mengelengkan kepalanya..Tidak mungkin...dia harus hilangkan fikiran itu..dia tidak ingin berfikir hal romantis..baginya pelajaran itu penting....Aryan melihat tingkah laku sahabatnya pelik terus menepuk bahunya.."Dah kenapa hang ni?"tanya Aryan..Azmi menggelabah "tkde apa..jom masuk kelas"..Azmi segera pergi..Aryan hanya menatap datar dan terus mengikuti Azmi....
Bersambung
YOU ARE READING
CINTA DALAM DIAM
Teen FictionTerlahirlah sepasang kembar tidak seiras di dunia.."Hanafia Aisya & Hanafi Aryan"..namun sesuatu kejadian membuatkan mereka harus berpindah di tempat barunya... Pelbagai cabaran yang harus mereka hadapi untuk menjalani kehidupan yang bahagia.. Namun...