Milo pov:
"Hey" zegt Matthy die in de deuropening staat. "Hey" antwoord ik hem zenuwachtig.
Ik kijk hem even op en neer. Zijn outfit ongeveer hetzelfde als mij, en wat staat het hem goed. Dat overhemd zit precies goed, maar je ziet toch de lijnen van zijn borstkas erdoorheen. Fuck...
"Gaan we?" Vraagt hij me. Ik glimlach en knik.
Tuurlijk ga ik mee. Het liefst zeg ik hem dat ik zo veel zin heb ik vanavond. Om samen met hem te zijn. Maar dat lijkt me niet heel handig nu."Succes he!" Hoor ik Koen achter me roepen. "Koen bek houden" roep ik snel terug. Kan die ginger niet is zijn bek houden...?
"Dankjewel!" Roept Matthy lachend richting de deur voordat ik hem met een expres harde knal dichtgooi. Koen kan soms zo ongelooflijk irritant zijn. Ik bedoel; hij weet dat ik dit spannend vind, dit maakt het alleen maar meer ongemakkelijk.
"Hulp gehad?" "Ja, Koen is een beetje de man van de kleding" "kan ik zien ja. Je ziet er goed uit" complimenteert hij me.
ik bloos een beetje, en kijk naar de grond. Ik kan nooit goed omgaan met complimentjes, en dan word ik rood. Echt het ergste wat je kan hebben op sommige momenten; het ziet er altijd zo knullig uit. En dat is niet de indruk die ik bij Matthy wil achterlaten."Wow" ik staar met open mond naar het plafond van de feestzaal, waar een mega groot schilderij hangt met een map van de wereld. Wel toepasselijk, en vooral heel mooi.
Op de muren hangen ook nog wat kunst stukken. Het lijkt hier wel een museum.Maar dat is het zeker niet;
Aan de rechterkant is een bar waar de barman al wat drankjes aan het uitdelen is, en aan de linkerkant staan wat stoelen en tafels waar de wat deftigere personen zitten.
"Ja? Mooi?" "Meer dan mooi" ik sta met open mond om me heen te kijken.Natuurlijk lopen we als eerste richting de bar, we moeten wel wat te zuipen hebben.
Ik twijfel of ik moet voorstellen om shotjes te doen, dus kijk richting Matthy die naast me is komt zitten. Wanneer ik omkijk, zien ik hem met dezelfde gezichtsuitdrukking naar mij kijken.
Meteen barsten we in lachen uit; we zitten op éen lijn.Matthy beeld uit naar de barman dat we twee shotjes willen, door 2 vingers in de lucht te steken. "Tja, moeten iets toch?" Glimlacht hij naar me.
"Soms is alcohol wel de oplossing"Half 10. Nog een half uurtje.
Al uren zitten we te praten. Over onszelf, over thuis en over school/werk, en over vrienden.
Vele shotjes en meerdere andere alcoholische dranken zijn achter in mijn keel gegoten.Na even na zitten denken met mijn 'met alcohol gevulde hersens', ga ik het dan toch maar aan hem vragen. Ergens hoop ik dat hij dit morgen vergeet, zodat hij er nooit op terug zal komen. Maar mijn nieuwsgierigheid neemt de overhand en ik maak aanstalten om hem wat te vragen.
"Dus.. uhm.. Heb je eigenlijk een relatie..?"
Vraag ik voorzichtig. Ik hoop dat de woorden 'relatie' ergens bij hem binnenkomen, en antwoord geeft op de vraag die ik eigenlijk stel.Hij grinnikt, en kijkt glimlachend naar zijn glas die hij boven de bar in zijn hand heeft, terwijl hij steunt op zijn elleboog.
"Je wil weten of ik gay ben. Of niet?" Vraagt hij. Ondertussen kijkt hij me aan, met diezelfde lieve en grijnzende glimlach."Nou- nee, ja, nee, ja..." hij begint wat harder te lachen, en knikt naar me.
"Nee, geen relatie. Ja, ben wel gay" vertelt hij me. "Jij ook" ik kijk hem verbaasd aan, aangezien zijn toon meer klonk als iets wat hij concludeerde dan dat hij het zich afvraagt.
"Is dat zo duidelijk dan?" Vraag ik hem. Ik heb oprecht geen idee meer van wat ik zeg. Eigenlijk heb ik zonet toegegeven dat ik homo ben, en misschien wel een oogje op hem heb. Maar dat besef komt niet binnen."Beetje. Wanneer ik een opmerking maak word je meteen rood, en in de EHBO was je ontzettend zenuwachtig" lacht hij. Ik kijk een beetje beschaamd naar beneden. Ik was dus niet zo subtiel als ik dacht.
"Hey, rustig maar. Als jij nou is wat kalmer was, en ook wat leuke opmerkingen maakte, zou ik dat misschien ook wel laten merken. Ik denk dat ik namelijk toch wat beter ben in liegen geheimhouden dan jij." hij komt wat dichterbij, en legt zijn rechterhand op mijn bovenbeen.
Ik slik, en mijn ogen worden groter. De tinteling die door mijn lichaam gaat, geeft me kippenvel op mijn armen."Maar goed, dat is aan jou" hij streelt met een vinger ietsje naar boven, maar haalt zijn hand dan weer weg en gaat weer rechtop zitten.
Fuck..."Je-ik" stotter ik.
"Dames en heren! Bedankt voor het komen; alle crewleden en vrienden! We hopen jullie weer terug te zien volgende keer op dit schip, Tot ziens!" Ons gesprek, tot zover je het dat kan noemen, word gestopt door deze oproep.
Ik weet niet wat ik moet doen. Ik ben verbaasd, maar zo blij.We lopen, al pratend en lachend terug naar mijn kamer. Na ons, vooral zijn, 'geflirt' hebben we het er niet meer over gehad. Ergens vind ik het jammer, het gaf me echt een goed gevoel.
Als we bij mijn kamerdeur aangekomen zijn, blijven we stilstaan om gedag te zeggen."Ik vond het gezellig" zucht Matthy met een glimlach. "Ik ook, heel erg. Nogmaals bedankt voor het uitnodigen" zeg ik hem.
"Geen probleem. Jij mag altijd wel mee, zeker in deze kleding" ik glimlach nu nog meer naar hem.
Hij is wel van de complimentjes zo te horen.
"Of zonder" fluistert hij zacht.
Ik slik, en mijn adem stokt in mijn keel. Mijn hart bost weer eens 100 keer zo hard en ik bijt zacht op mijn lip."Weltrusten hè" zegt hij met een grijns voordat hij trots wegloopt, uit mijn zicht.
Daar lig ik dan. Op mijn bed. Mijn telefoon hangt boven mijn hoofd, terwijl ik op de achtergrond het geklots van de zee tegen de boot hoor.
Mijn licht is uit, dat was een uur geleden een poging van mezelf om in slaap te vallen. Maar dat is onmogelijk. Steeds weer blijven de situaties zich afspelen in mijn hoofd.Hoe hij zijn hand op mijn been legde, hoe hij zo sensueel zijn woorden uitsprak en zijn glinsterende ogen...
Eindeloos scroll ik door mijn tiktok heen, tot ik een berichtje krijg.
Robbie
Ik open whatsapp en klik dan het berichtje van hem aan.
-
Robbie:
Hey maatje
Hoe ging het? Nog getongt?U:
Nee, gewoon gezellig gepraat.
Was wel heel leuk, maar ga nu slapen
Truste
-
Ik verstuur het bericht en zucht even... Waarom doet voel ik me zo... blij en zenuwachtig tegelijk als ik met Matthy ben?
Steeds meer verlang ik naar hem. Om hem weer te zien morgen. Zijn blonde haren en zeeblauwe ogen. Hij maakt me echt gek met alleen al hoe hij doet....
JE LEEST
Liefdeskapitein // Bankzitters
Fanfiction"Milo!" Hoor ik ineens. In kijk weer voor me, en zie dat ik tegen iemand aan ben gebotst. Iemand in een wit pak. Zijn strik goud, en blond haar dat een beetje voor zijn ogen hangt. Snel kijk ik achter hem, waar Koen en Robbie met hun hand voor hun...