Sejak kejadian tu. Kejadian dimana Alice tidak sengaja terlanggar Fitri. Hidup Alice rasa tak tenang kerana asyik diganggu Tengku Fitri. Hari hari mesti Fitri ganggu ketenteraman dirinya. Alice tak suka sikap Fitri yang memaksa dan baran, tapi dia juga takut untuk melawan Fitri kerana Fitri terkenal dengan sikapnya yang baran dan dia mampu buat apa sahaja dengan harta yang dia ada. Tengku Fitri tetap menganggu Alice walaupun Fitri tahu yang Alice tu girlfriend adik kembarnya.
Fitri " Alice stop! you nak lari mana haa? mana lagi yang you nak lari? ingat kata i Alice yang you takkan dapat larikan diri dari i sebab you milik i"
Alice " apa yang awak merepek ni Fitri? boleh tak stop ganggu hidup saya? tolonglah jangan ganggu saya lagi. saya dah penat dengan awak yang asyik ganggu hidup saya ;( "
Fitri " i takkan berhenti ganggu hidup you selagi you masih bersama Farid. i nak you putus dengan Farid dan kahwin dengan i"
Alice " Fitri stop!!! i takkan putus dengan Farid walaupun apa pon jadi FAHAM!"
Alice berlari sambil menangis. Dia tak tahan selalu diganggu Fitri, Fitri selalu memaksanya untuk putus dengan kekasih hatinya Tengku Farid. Dia taknak dan benda tu takkan pernah berlaku kerana Alice terlalu cintakan Tengku Farid. Walaupun setiap hari diganggu oleh abang kekasihnya, Alice tetap pendam seorang diri dan tidak memberitahu apa apa pon kepada Farid kekasihnya. Alice takut jika dia memberitahu kekasihnya mengenai kejadian ni, hubungan mereka adik beradik ada retak dan renggang. Jadi dia memutuskan untuk diam.
Fitri " berani kau tolak aku Alice (smirk). kau tahu aku sanggup buat apa saja untuk dapatkan kau. Hm walaupun aku terpaksa bunuh adik aku tu..."
.
.
.
Hari ini hari minggu jadi Tengku Farid dan Alice Fidya memutuskan untuk berjumpa. Farid menjemput Alice di rumah sewa Alice pada pagi hari untuk membawa Alice ke mall untuk makan, shopping dan menghabiskan waktu berdua. Di dalam perjalanan untuk menuju restoran mereka terserempak dengan Tengku Fitri bersama seorang gadis hm mungkin girlfriend Tengku fitri fikir Tengku Farid... Tengku Fitri yang melihat Alice pon segera menghampiri Alice dan Tengku Farid.Fitri " Hey Alice :) you buat apa kat sini? oh ada kau juga ke Farid?"
Farid " oh ya. aku dengan Alice nak pergi makan jap before kitorg nak jalan jalan. Btw kau kenal Alice?"
Fitri " Hm mestilah aku kenal. Gadis cantik dan ceria dekat universiti aku. Aku dengan perempuan ni pon nak pergi makan so Jom jelah makan sekali"
Alice hendak menolak permintaan Fitri tetapi Farid terlalu cepat menyetujui permintaan abangnya itu. Alice rasa tak selesa dengan pandangan yang dilemparkan Fitri kepadanya. Bagi Alice tu pandangan yang menakutkan kerana Fitri kelihatan seperti menahan cemburu dan amarahnya apabila melihat Alice dan Farid yang rapat dan kelihatan seperti sepasang kekasih yang sangat romantik.
Mereka berempat kini berada di satu meja makan dan sedang menjamu selera masing masing. Walaupun tengah makan, Tengku Fitri yang duduk berhadapan dengan Alice sempat menganggu Alice dengan mengusik kaki Alice dan matanya yang hanya fokus melihat Alice. Alice rasa tak selesa tetapi dia diamkan sahaja.
Farid sedar akan kejadian tu tetapi fikir Farid mungkin itu cuma perasaannya sahaja. Dan selesai makan mereka pon berpisah tetapi sempat Tengku Fitri berbisik sesuatu ke arah Alice yang berada di sebelah Farid " harini i biarkan you bergembira dengan adik i ni, tapi mungkin ni untuk yang terakhir kalinya.(smirk)" . Selepas Fitri mengatakan itu, ia terus pergi bersama gadis yang dia bawa. Alice takut dan tak faham dengan apa yang Fitri katakan tadi, tapi dia tetap diam.
.
.
.
To be continued....
YOU ARE READING
Obsessed with his brother's girlfriend
Roman pour AdolescentsMengisahkan tentang seorang lelaki yang bernama Tengku Fitri yang begitu obsessed dengan girlfriend adik kembarnya Alice Fidya. Mereka bertemu kerana satu kejadian dimana saat itu Alice Fidya berjalan bersama kawan - kawannya menuju ke cafe Univers...