Lama perjalanan yang ditempuh Alice dan Fitri. Sepanjang perjalanan Alice hanya mampu berdoa agar Fitri tidak mengapa apakan dirinya. Alice takut, dia tak tahu Fitri membawanya kemana dan kenapa perjalanan ni jauh sangat. Kenapa Fitri bawa Alice ke jalan sunyi dipenuhi pokok pokok sahaja sepanjang jalan? Kemana sebenarnya Fitri nak bawa Alice pergi? Berkali kali Alice bertanya kepada Fitri tetapi apa balasan Fitri? Fitri hanya diam tak tidak mengendahkan Alice yang sedang risau dan takut.
Baru sahaja Alice diam diam ingin menelefon seseorang yang boleh menolong dirinya, telefonnya dirampas dengan kasar oleh Fitri. Fitri dengan pantas membuang telefon Alice melalui tingkap keretanya. Kini Alice menjerit dan menangis ketakutan dengan sikap Fitri yang kasar ini. Berkali kali juga Alice memohon untuk Fitri memberhentikan kereta dan melepaskan dirinya tetapi Fitri pula menengking dirinya " KAU BOLEH DIAM TAK PEREMPUAN!".. Alice terdiam menunduk sambil menahan tangisannya. Dia takut menaikkan lagi amarah Tengku Fitri.
30 minit kemudian-
Terdapat sebuah rumah mewah yang berada betul betul ditengah hutan ini, mungkin boleh disebut mansion. Fitri melepasi beberapa orang bodyguard yang beratur menunggu kedatangan Fitri. Alice melihat kekiri dan kenanan melihat ada beberapa orang berbaju hitam segak berdiri menyambut kedatangannya dan Tengku Fitri. Ada 6 orang bodyguard yang Alice nampak. Kemudian Tengku Fitri memarkir keretanya tepat dihadapan pintu masuk mansion tersebut. "Turun" satu kata yang Alice dengar dari Fitri. Alice yang enggan untuk turun menaikkan amarah Tengku Fitri. Fitri geram dan marah akan sikap pembangkang Alice. Jadi Fitri turun dari kereta dan menuju ke arah tempat duduk Alice dan membukakan pintu.
Fitri "Turun Alice!" marah Fitri pada Alice yang masih berdegil tidak mahu turun. " Alice i cakap turun TURUNLAH! you jangan sampai i guna cara kasar dengan you Alice!!"
Alice " saya tanak Fitri. saya nak balik! tolong hantarkan saya, saya tanak turun!!!."
Tengku Fitri yang geram akan sikap Alice pon segera melepaskan seatbelt yang melekat di tubuh Alice dan menarik paksa tangan Alice untuk segera turun. Alice mengaduh sakit apabila tangannya direntap dan ditarik kasar oleh Fitri untuk masuk ke dalam mansionnya. Alice memberontak tetapi tenaganya kalah kuat dengan Fitri. Sampai satu detik Alice mengambil keputusan untuk menginjak kaki Fitri.
"Celaka punya perempuan! Siap kau Alice mana kau nak lari haaa!!!"Alice berlari sambil menangis ketakutan apabila mendengar suara Fitri yang memaki dirinya dari belakang. Baru sahaja sampai didepan pintu keluar, rambut Alice ditarik kasar oleh Fitri.
Alice " ouch sakit. Fitri lepaskan! Sakitlah." ujar Alice sambil menahan pedih dan sakit dikepalanya apabila rambut ditarik kasar. Sungguh itu sangat sakit.
Fitri " aku dah cakap kau tak boleh lari dari aku lah perempuan! Kenapa kau degil sangat haaa?! Kau memang tak sabar ya nak kena hukuman dari aku." Fitri bersuara lantang ke arah Alice. Fitri tetap menarik rambut Alice menuju ke arah lift yang berada didalam mansion itu.
Alice melihat ada beberapa orang bibik yang melihat adegan itu. Alice menjerit meminta tolong berharap bibik bibik itu menolong dirinya dari lelaki jahat ini. Tetapi hampa apabila bibik bibik itu hanya menunduk dan memasang wajah yang sayu kerana tidak dapat untuk menolong Alice dari boss mereka yang kejam itu.
Sampai disebuah bilik, Alice ditolak kasar oleh Tengku Fitri. Alice jatuh kelantai. "Ouch sakit..." Alice mengaduh kesakitan sambil menangis teresak esak.
Alice " kenapa awak bawa saya datang sini ha? saya nak balik TOLONGLAH jangan buat macamni." Alice merayu memohon kepada Fitri yang berdiri dihadapan dirinya yang terduduk.
Fitri " mulai harini. you dengan i akan tinggal dekat sini. you akan duduk dengan i. oh lagi satu i nak you minta putus dengan adik i. i tanak you ada hubungan apa apa lagi dengan adik i atau dengan lelaki mana sekalipun sebab YOU MILIK I !"
Alice " Saya taknak dan tak akan pernah putus dengan Farid!!!" jerit Alice dihadapan muka Fitri
Fitri yang marah pon segera menarik rambut Alice kasar dan mencampak Alice ke atas katil. " Oh jadi you tak nak ikut arahan i lah ya?!! you jangan menyesal sayang (smirk)" Fitri menindih tubuh kecil Alice dan memegang erat kedua belah tangan Alice yang memberontak hebat dibawahnya.
Alice takut tapi dia cuba juga kuatkan diri untuk terlepas dari kungkungan Tengku Fitri. Semakin kuat Alice memberontak semakin sakit dirinya . Juga tenaganya semakin berkurang. Alice tak mampu melawan tenaga lelaki seperti Tengku Fitri.
Alice " apa awak nak buat ni Fitri? Lepaskan saya. Jangan buat benda bukan bukan... LEPASKAN SAYA!!! TOLONG SESIAPA PON TOLONG !!!!" Alice menjerit meminta tolong pada orang orang yang berada di mansion ini berharap dirinya dapat diselamatkan daripada iblis ini.
.
.
.
Ditempat lain-Tengku Farid yang cuba menghubungi kekasihnya itu sejak petang tadi tidak dapat tanda tanda yang Alice akan menjawab panggilannya. Tengku Farid sungguh risau akan diri Alice. Kemana Alice sejak habis kelas tadi? Kenapa Alice diam dan tidak membalas pesan serta panggilannya? Ada apa apa perkara buruk ke yang terjadi kepada Alice?
Dalam fikiran yang sudah mulai negatif, Tengku Farid mencuba untuk menghubungi Rose kawan baik kekasihnya. Tetapi apa yang dia dapat? Rose kata dia pon tak berjumpa kembali dengan Alice setelah habis makan tengahari tadi. Panggilan Rose juga Alice tidak mengangkatnya malah sekarang telefon Alice mati. Alice juga tidak pulang ke rumah sewanya dan Rose.
Hari sudah hampir malam. Tengku Farid bertambah risau akan keselamatan Alice. Rose juga sama merisaukan Alice. Mereka berdua plan akan membuat laporan polis sekiranya Alice tidak pulang pada esok hari.
.
.
.
to be continued
YOU ARE READING
Obsessed with his brother's girlfriend
Novela JuvenilMengisahkan tentang seorang lelaki yang bernama Tengku Fitri yang begitu obsessed dengan girlfriend adik kembarnya Alice Fidya. Mereka bertemu kerana satu kejadian dimana saat itu Alice Fidya berjalan bersama kawan - kawannya menuju ke cafe Univers...