5. İngiliz turistler ve İstanbul
GENÇ kız elindeki kitabı okurken yorulmaya başladığını hissederek bitirdiği paragraftan sonra kitabı açık bir şekilde sehpanın üzerine yüz üstü bıraktı. "Gözlerim yoruldu." demişti yaptığına anlam veremeyen Benedict'in bakışları üzerine. Benedict kaşlarını kaldırdı hafifçe. Ardından oturduğu yerden kalktı. "Ah evet, madem mola verdik, çay içelim?" Asiya başını salladı. "Olur, yardım edeyim mi?" Yakışıklı adam dudaklarını büktü ve gülümsedi. Mutfağa doğru giderken, "Ben hemen hallederim, sen biraz dinlen." demişti. Asiya, mavi gözlü adam içeride ikisi için çay hazırlarken çantasından telefonunu çıkardı ve biraz kurcaladı. Sosyal medya hesaplarından gelen bildirimleri ve mesajlarını kontrol etti. Gözlerine Spotify logosu çarpınca duraksadı ve ardından, "Benedict, şarkı açsam rahatsız olur musun?" diye içeriye doğru seslendi.
"Şarkılardan kim rahatsız olur ki?" diye cevap gelince, Türkçe 70'ler listesinin üzerine tıkladı ve Ayla Dikmen'in Anlamazdın şarkısını açtı. Ortalama bir ses ayarı yaparken Benedict elinde tepsiyle geldi ve kızın yanına oturdu. "Ellerine sağlık." Benedict bu defa şaşırmadı ve kıkırdadı hafifçe. "Afiyet olsun." Biraz sonra kızın açtığı şarkının tınısını duyunca yüzünde gülümseme oluşmuştu. "Yumuşak bir şarkı, çok hoş."
"70'lerin şarkıları. Hepsi güzeldir."
Benedict sigara paketini açıp kıza uzattı. "Hep eski şarkılar mı dinlersin?"
Asiya paketin içinden bir tane sigara alırken adama cevap vermek için dudaklarını araladı, o sırada şarkı değişmiş Erol Büyükburç'un Dudaklarımda Şarkısın parçası çalmaya başlamıştı. Asiya gülümseyip duraksadı. "Bir gün evlenmek gibi bir hata yaparsam, ilk dansımı bu şarkıyla yapmak istiyorum." Ardından ekledi. "Saçma bir hayal."
Benedict kızın ilk dediğine tatlı tatlı güldü. "Şarkının özelliği nedir?" Elindeki çakmağıyla önce kızın, sonra kendi sigarasını yaktı.
"Annem ve babam bu şarkıyla dans etmişler." diye kısaca açıkladı.
"Ah, çok tatlı. Demek sen de bu yüzden istiyorsun."
Asiya başını salladı ve gülümsedi. "Evet." Dudaklarının arasına koyduğu sigaradan derin bir nefes alırken, Benedict sigarasını kül tablasına bırakıp çayları doldurmaya başladı. "Şarkıda ne söylüyor peki?"
Genç kız duraksayıp şarkının sözlerini basitçe çevirmeye çalıştı. "Ah, şarkı da diyor ki; sen dudaklarımda bir şarkısın ve ömrümün tek aşkısın. Aşkımız yarım kalmasın, ne olur hiç ayrılmayalım."
"Klasik bir Türk aşk şarkısı." diye de ekledi.
Benedict, "Sevimli." diyerek çayını yudumladı usulca. Asiya sigarasını dudaklarının arasına yerleştirip derin bir nefes aldıktan sonra usulca üfledi ve tepsideki çay fincanını eline aldı. "Daha önce Türkiye'de bulundun mu?"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KİTAP OKUMA ARKADAŞI - 𝐛𝐞𝐧𝐞𝐝𝐢𝐜𝐭 𝐜𝐮𝐦𝐛𝐞𝐫𝐛𝐚𝐭𝐜𝐡
FanficEşinden kötü bir şekilde ayrılan ünlü oyuncu Benedict Cumberbatch, yalnızlık ve depresyon çekmektedir. İnternete isimsiz bir şekilde haftanın 4 günü boyunca, bir kaç saatini kendisiyle kitap okuyarak geçirecek birilerini aradığına ve saatlik 10 poun...