Bu nedenle de silah ve korna sesi daha bir fazla geliyordu.Eler'im ile kulaklarımı kapatım.
Ve bana doğru gelen araçlara baktım."Bune böyle? Bunlar toplantısınamı geliyor yoksa... Kız almayamı geliyor"
Derin bir nefes alıp."En iyisi konağa dönmek" koşar'casina konağa doğru koştum.
Ama konaktan uzakta olduğum için koşmamı hızlandırdım.
"Ah yoruldum" diyip elerimi dizlerime koyup derin derin nefesler aldım.
DUDÉRAN AŞİRETİNDEN..
17 yıldır olan kan davasını bitirmek adına tekrar Batmana gidecektik.
Bizim savaşımız çok eskilere dayanırdı.
Kız kaçırma yüzünden arada çıkan kan davası bu güne kadar gelmişti.Avluda adım atıcak yer yoktu neredeyse.
Bunca insan sadece kan davasını son buldurmak adına bizim yanımızdaydı."Ağalar de hayde çıkalım yola ancak yetişiriz" diye konuşan Ahir Alaz ağa ile tüm ağalar ona dönmüştü ve başları ile onaylayıp avludan yavaş, yavaş çıkmaya başlamışlardı.
"Ağam!" Diyen Keja kadın ile Berwan ağa karısına döndü. "Buyurasan Keja?" Dedi sert sesi ile.
Keja kadın kocasına doğru bir kaç adım atıp. "Ağam! Bilirim orada hiç bir ağanın karısı gelmemiştir. Ama sende munasıp görürsen eyer bende gelmek isterim" dedi Keja kadın.
Avludaki tüm gözler eşki toprak olan adam ve eşine döndü.
Berwan ağa elini sakalarına geçirip."Onu bana deyil. Oğluma sor!" Dedi bakışları ile Oğlu Ahir Alaz'ı göstermişti.
Aslında kendisi 'evet' yada 'hayır' diye bilirdi ama burada ağa olan oğlunu küçük düşürmemek adına kararı oğluna çevirdi.
Keja kadın bakışlarını Ahir Alaz'a çevirdi. Ve " Ağa oğlum! Müsade varmıdır? Anan da toplantıya gele? "Diye sordu. Aslında ona oğlum demezdi. Çünkü Ahir Alaz eşi Berwan ağa'nın ölen eşinin tek çocuğuydu.
Keja, Berwan ağa'nım karısı öldüğü haberi alınca mutlu olmuştu. Sonunda aşık olduğu adam ile evlenmesi daha kolay olacak diye.
Ahir Alaz üvey annesine bakıp yüzüne tiksinircesine bakıp "senin ne işin vardır erkek işinde!" Diye otoriter bir sesle cevap verip arkasını döndü "Berwan ağa sende tez gelesen geç tir ancak gideriz" diyip kapıya doğru adımladı.
Ahir arkasındaki bakışları umursamazca konaktan çıktı ve arabasına bindi ardından da Berwan ağa konaktan çıkıp kendi arabasına bindi.
Oda binince en önde olan Ahir'in arabası harekete geçmesi ile konağın önünde oluşan konvoy harekete geçti. Ve kornaya basmaya başladılar.
Keja kadın anlatımı ile.
Bundan 29 yıl önce tam sevdiğim adam ile evlenmemize iki hafta vardı ki. Berwan ağa bir kadının konundan tutup konağa getirdi.
Konak kapısı çalınca sevinç ile kapıyı açmaya gitim. Kapıyı açınca karşımda Berwan ile bir kadın vardı. Kadının dayak yediği her halden beliydi. Berwan beni kenara itip avluya girdi.
Yanımdaki kızı avlunun ortasında savururcasina itirdi. Ve sesinin çıktığı kadar bağırdı "Hepiniz iyi duyasınız! Bu kadın benim resmi nikahlı? Ve çocuğumu taşıyan kadındır!" Diye bağırdı.
Bunları duyunca ben hemen yerdeki kadına doğru koşup onun saçından tutup çektim tan o sırada biride benim saçımı tutup beni geriye çekince kadının saçını bıraktım.
Berwan beni tutuğu gibi avlunun kapısına doğru itirince yere düştüm ve çığlık atim.
Ama Berwan bunu umursamadan benim çenemi tutup beni ayağıyâ kaldırdı ve beni konaaktan disariya atı "Sen Keja bir daha benim karima ne konuşmanı nede yan gözle bakmana izin veriyorum" diyip konağın kapısını kapatı.
Bu olayın üzerine ailem beni geri Adanaya gönderip orada tutular. Ben yıkıldım.
Bu olayın üzerinde 7 ay geçmişti ve bir haber aldım 'Berwan ağa'nın karısı Rinde doğum yapmış ve bir oğlu olmuş' ben bu haberi alınca daha çok hırslandım ve Rindeyi öldürmek için pilan yapmaya başladım.
Ama bu pilanlarım hep ters tepti
Tam onu ve oğlunu öldüreceken.İçeriye Berwan girdi benide öyle görünce avlunun ortasında öldürürcesine dayak atıp babamın önüne atı.
Bunu duyan babam ve dedem bana sinirlerin den dolayı beni biriyken evlendirmeye kalktılar ama ben Berwanı sebdiğimden dolayı kaçtım aradan 5 yıl geçmişti birgün tüm Siirt'te bir haber yayıldı. "Berwan ağanın Karısı Rinde kansere yakalanmış."
Ben bu haberi duyunca mutlu oldum sonunda ondan kurtulacaktım.
Ama yine aradan 5 yıl gecmişti oğlu
9 yaşına girmesine 2 ay kala Rinde hayata gözlerini yumuştu.Ve Rinde öleli 1 yıl olmuştu ve Berwanın babası Cesur ağa ağalığı oğluna birakmiyacağını duyurmuştu.
Ve Berwan buna daha fazla katlanayip benim ile evlenmek istediğini söylemişti ve bende kabul etmiştim.
Bu yüzdende Cesur ağa daha bir sinirlenmiş olacaki Ahir Alaz'ı yanına alıp kendi konağına gitmişti.
Ne benim düyünüma, nede benim bir şeyimle katıldı.
Ve bu güne kadar kan davası başlayınca toplantı olacağı zaman bizim konağa Ağa torunu ile gelir emir verip giderlerdi.
...
Ahir Alaz dan devam.
Yeni Batmanın sınırına varmıştık.
Ve Yolda gelirken Doğunun Birçok büyük aşireti de bize yolda katılmıştı.
Bu aşiretler arasında Sardıç aşireti de yer alıyor du.
Bu benim işimi daha bir keyifle duruyordu çünkü Sardıç aşiretinin ağası olan Polat ağa 'ben bugün kimsenin yanında durmayacak kendiniz yapın' demişti ama biz Siirt sınırına gelmiştiki Sardıç aşireti bizi yolda karşılayıp devam etmişler yollarına.
Şimdi ise Batman'a giriş yamamızın ardından tüm herkez kornalarına basıp. Silah sıkmaya başladılar.
Bu beni daha bir iyi hisetirdi.
Çünkü biz Kız almaya böyle giderdik. Ve şimdiyse kan davasını bitirmeye. Böyle gidiyoruz.
&
&
&
&
&
&
&
&/Bölüm sonu./
/Bölüm saçma oluş ola bilir özür dilerim./
/Bölümü nasıl buldunuz?/
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SİİRT'İN HANIMAĞASI
Non-Fiction19'unda bir kız Batman'ın RAMAN aşiretinin kızıydı. Kan davası dursun diye Siirt'te DUDÊRAN aşiretinin oğluylan evlenip. Kan davasını son buldurur. Bu süreçte ise herkez tarafından itilip kakılır. Tek bir kişi ona saygı duyar ve hürmet eder oda Eşi'...