Pov Eva
Het is alweer ochtend en voordat ik het weet zie ik op de mat voor de deur een aantal brieven liggen. Één brief valt me op die is van het adoptiebureau. Ik open de brief en lees hem door. Ze vragen of er een jongen van 12 jaar hier mag komen wonen. De jongen heet Justin Reinier. Zijn echte ouders zijn overleden met een auto-ongeluk, Justin was toen gelukkig thuis. Hij heeft de afgelopen 6 jaar in 8 verschillende pleeg gezinnen gewoond. Het is geen lieverdje, je moet eerst zijn vertrouwen winnen wat moeilijk word. Zijn laatste adoptie ouders hadden zijn vertrouwen gewonnen en later zijn ze hem gaan mishandelen. Zijn pleegouders zijn opgepakt voor kindermishandeling. Nu zit hij in een normaal weeshuis waar hij al 3x gevochten heeft in 2 weken. Hij moet hier weg. Nadat ik de brief nog een keer heb gelezen besluit ik Wolfs te bellen wat hij ervan vind. Hij had me gister nog gebeld dat ze veilig zijn aangekomen in Tignale. Ze zitten daar in een park met allemaal nette huisjes op de berg. Ongeveer in het midden van het park zit een zwembad met speeltuin en daarnaast zit een restaurant! 5 minuutjes met de auto naar beneden en ze zitten in een dorp. De kinderen vinden het geweldig.(Tignale ligt aan het gardameer)
Nadat ik Wolfs gebeld heb, heb ik meteen het adoptiebureau gebeld dat het prima is dat hij komt. Ik roep alle kinderen bij elkaar en besluit ze het nieuws te vertellen. "bij wie komt hij dan op de kamer" vraagt Dre. "Bij niemand hij krijgt een kamer alleen. Na nog een paar vragen beantwoord te hebben gaan ze allemaal weer hun ding doen.
Het is alweer 19:00 uur. We hebben net wat gegeten. Over een uur komt Justin. Zijn kamer is nog erg saai. Er staat alleen een bed een bureau en een klerenkast. De muren moeten nog behangen worden dus dan kan hij zelf mooi wat uit zoeken. Ik bendenk me dat ik Jake nog wou spreken over die foto lijstjes.
Ik heb Jake geroepen en nu zit hij tegenover mij aan de keukentafel. "wat is er" vraagt hij. "toen ik kleren voor je broertje ging pakken zag ik een tas met allemaal foto lijstjes liggen" zeg ik. "ja het zijn foto's van mij en Luuk en van me ouders." zegt hij. "okee, daar was ik gewoon even benieuwd naar " zeg ik. Hij glimlacht en staat dan op. "eva, mag ik zo met vrienden naarbuiten" vraagt chase. "Alleen als je rond 22:00 uur weer thuis bent" zeg ik. "jep, dankje!" Zegt hij vrolijk. Hij loopt naar buiten en pakt zijn fiets. Ik kijk om me heen de enige die nog beneden zitten zijn Elisa en Luuk die aan het tekenen zijn. Ik ga bij ze zitten en kijk naar hoe ze aan het kleuren zijn.Ongeveer drie kwartier later gaat de bel. Ik sta op en open de deur. Er staat een jongen niet heel groot ik denk nog kleiner dan Jesse. Daarnaast staat de vrouw van het adoptiebureau met wat papieren in haar hand. Ik laat ze binnen. Ik roep Jake die al snel beneden staat. "jake, dit is justin, zou je hem een rondleiding willen geven en hem even zijn kamer laten zien" vraag ik. "Ja tuurlijk" zegt hij. Ze lopen samen naar boven. Ik teken de brieven waarna de vrouw opstaat en weg loopt.
Het is alweer 22:15. Chase was netjes optijd thuis die zit nu denk ik weer boven. Ik heb Justin de hele avond niet meer gezien. Iedereen is op zijn kamer dus besluit ik alles beneden maar vast af te sluiten. Ik doe de deuren op slot en doe alle lichten uit. Ik loop naar boven en klop op de deur van Justin. "Justin mag ik binnen komen" vraag ik. "Ja" zegt hij. Hij ligt op zn bed met zn Ipad. "Wat is er" vraagt hij. "niks, ik wou je gewoon wat beter leren kennen" zeg ik. hij knikt. "nou ik ben Justin Reinier, ben 12 jaar en de rest staat in die brief die je gekregen hebt" zegt hij. "ja dat klopt maar wat is bijv. je lievelingskleur" vraag ik. "heb ik niet" zegt hij. "oke, zullen we morgen samen even naar de stad gaan om behang uit te zoeken" vraag ik. "ja prima" zegt hij. "oke, ga je ook zo slapen" zeg ik. Hij knikt en legt zijn IPad vast weg. Ik loop de kamer uit en plof op bed neer. Ik kleed me om en ga ook lekker slapen!
JE LEEST
Familie#2
FanfictionDit is het vervolg verhaal van mijn verhaal familie, als je dat deel niet hebt gelezen zou ik eerst die lezen voordat je deze gaat lezen anders begrijp je het verhaal niet. In dit verhaal beginnen eva en wolfs een klein weeshuis/ opvanghuis. Ze hal...