Pov Levi
De wekker gaat en ik zie dat het 02:30 is. Ik sta op en loop gelijk naar de badkamer om te douchen. Als ik klaar ben loop ik naar beneden en zie daar ookal Finn, Jesse en Floris zitten. Ik loop naar ze toe en krijg een broodje naar me toe geschoven. "nee dankje, ik heb nu echt geen honger" zeg ik. "we nemen er nog wel wat mee voor onderweg" zegt wolfs. "oja, even over wie er voor in mag! Dat is Jesse want die is wagenziek." zegt wolfs. "is goed!" Zeggen finn en ik in koor.Pov Eva
Ik loop de trap af en zie de heren al klaar staan om te gaan. Ik geef ze allemaal een kus. En natuurlijk geef ik wolfs er wel honderd! "Rij voorzichtig!" Roep ik wanneer ze de deur uitlopen naar de uitgang. "altijd schat!" Antwoord wolfs. "ik ga in de deur opening staan en zwaai net zo lang tot dat ik ze niet meer kan zien. Als ze weg zijn kijk ik op de klok en zie ik dat het 03:00 is, dat word dus nog even lekker slapen. Als ik in bed ligt gaat de deur van de slaapkamer zachtjes open. "eva, ik kan niet slapen" hoor ik een zacht stemmetje zeggen. "Kom maar binnen en doe de deur maar achter je dicht" zeg ik terug. Ze doet wat ik zeg en al snel zie ik dat het Lisa is. "wat is er lisa" vraag ik. "ik heb een nachtmerrie gehad" zegt ze. "oh, en wil je mij vertellen waar die over ging" vraag ik haar lief. "nou, jullie wouden mij niet meer terwijl ik altijd heel lief was, en toen deden jullie me weg naar een ander weeshuis en daar werd ik de heletijd gepest door grote kinderen" zegt ze en begint dan zachtjes te huilen. "stt, we doen jou nooit weg! Je bent het liefste meisje dat ik ken" zeg ik. Er verschijnt een glimlach op haar gezicht. "wil je bij mij slapen" vraag ik. Ze knikt en gaat voorIchtig naast me in bed liggen. Ik schuif wat naar haar toe en sla me arm beschermend om haar heen net zoals Wolfs altijd bij mij doet. Lisa valt snel weer inslaap terwijl ik nog een heletijd heb zitten denken. Haar ouders hebben haar achtergelaten. Toen Lisa in de ochtend wakker werd, zat haar oma naast haar. Die vertelde haar dat haar ouders voor altij op vakantie gingen, dus dat ze niet meer terug komen. Na veel gedacht te hebben ben ook ik weer in slaap gevallen.Iedereen hier in de ponti is al wakker. We zitten gezellig met zn alle te ontbijten! Ja bijna iedereen behalve Wolfs, Levi, Finn en Jesse natuurlijk. Na een half uurtje heeft iedereen gegeten. Dre en Chase helpen mij met afruimen en de rest in zich aan het aankleden enzo denk ik. ding dong de bel gaat. Ik loop naar de voordeur waar een vrouw rond mijn leeftijd staat en man ik denk iets ouder. "hallo, wat kan ik voor u doen?" Vraag ik beleefd. "ons nichtje woont hier" zegt de vrouw. "dit is een leefgroep geworden mevrouw" zeg ik. "kom anders even binnen" zeg ik. We lopen naar binnen richting de keuken tafel. Chase en Dre zijn al klaar met afruimen dus die zijn ook weer pleite. Ik geef ze beide een kop koffie en luister naar wat ze te zeggen hebben.
15 minuten later
"Dus als ik het goed begrijp, wisten jullie net een dag dat Lisa hier zit en willen jullie haar graag mee naar huis nemen" zeg ik. "ja dat klopt" zegt de vrouw. "We kunnen het aan Lisa vragen, en dan word allemaal uitgezocht of jullie echt familie van haar zijn en of jullie in een geschikt huis wonen" zeg ik. "isgoed!" Zeggen ze vrolijk. "Ik ga Lisa even voor u halen" zeg ik terwijl ik opsta en naar boven loop. Ik klop op de deur van haar slaapkamer en duw hem open. "lisa er zijn hier twee mensen die zeggen datze jouw oom en tante zijn" zeg ik. "echt!" Zegt ze vrolijk.
Het is ondertussen alweer 17:00
We hebben alles laten uitzoeken en alles wijst erop dat Lisa met haar oom en tante mee naar huis mag. Ik ben heel blij voor haar. Ze is nu haar tas aan het inpakken met al haar spullen en dan gaat ze dadelijk mee. Ik ben al langs de gemeente geweest om haar uit het adoptie systeem te halen, dus dat is ook geregeld. Lisa wilde perse vandaag al mee. Ze vond het ook niet erg dat ze de heren geen gedag kon zeggen.
We hebben net gegeten en daarna afscheid genomen van Lisa. Ze zag er gelukkig uit met haar oom en tante!
JE LEEST
Familie#2
FanfictionDit is het vervolg verhaal van mijn verhaal familie, als je dat deel niet hebt gelezen zou ik eerst die lezen voordat je deze gaat lezen anders begrijp je het verhaal niet. In dit verhaal beginnen eva en wolfs een klein weeshuis/ opvanghuis. Ze hal...