Marzenia

23 7 0
                                    

Każdy z nas posiada marzenia, mniejsze lub większe, realne bądź bardziej abstrakcyjne. Lubimy marzyć. Mówią, że marzenia dają nadzieję. Często jednak odkładamy je na dalszy plan myśląc, że nigdy się nie spełnia. Owszem, nie spełnią się same. Musimy im w tym pomóc.

Nigdy nie rozumiałem, dlaczego ludzie nie dążą do spełnienia swoich marzeń. Spotkałem kiedyś dziewczyne która marzyła o byciu lekarzem, chciała pomagać ludziom. Super, prawda? Niestety nie poszła na medycynę, nie poszła nawet na studia. Nie dlatego, że nie była dość inteligentna. Nie z powodu problemów finansowych czy rodzinnych. Medycyna pozostała jej imaginacja, ponieważ w siebie zwątpiła. Uznała, że będzie ciężko. Uznała, że nie da rady. Poddała się. Odkąd pamiętam fascynowałem się sportami walki, chciałem nauczyć się grać na gitarze, zostać fotografem, psychologiem. Jeszcze za dzieciaka, oglądając filmy z Jean Claudem Van Damme'm myślałem "też chce się tego nauczyć". Wiele miałem marzeń. Dziś, mimo trudnego startu udało mi się spełnić wszystkie marzenia z wyjątkiem jednego. No dwóch, Lamborghini Aventador też by się przydało :)
Dlaczego nie każdy ma tyle szczęścia? Otóż nie wygrywa ten kto nie próbuje. Marzysz o karierze muzycznej? Fajnie. Pewnie w takim razie byłeś na jakimś castingu? Nagrałeś demo i wysłałeś do wytwórni? Ah nieee... No coż, zatem wrzucasz to na YouTube. Też nie? Więc na co liczysz? Marzenia nie spełniają się same. Jest dużo wymówek. Brak czasu, brak pieniędzy, odkładanie na jutro. Tyle, że "jutro" może nigdy nie nadejść. Nie czekaj na jutro. Jutro jest dzis. Jutro jest teraz. Nie licz na szczęście. Wykorzystuj każda pomoc jaką ktoś Ci zaoferuje i nie bój się o nią prosić. Będzie ciężko, bo droga do marzeń nie jest prosta. Życie będzie Ci rzucać kłody pod nogi ale każdą porażkę przekuwaj w sukces. Musisz zwolnić? Pojawił się problem? Pamiętaj, że robiąc krok do tyłu musisz zrobić dwa kroki do przodu. Nie dla świata. Nie dla rodziny czy znajomych. Zrób to dla siebie. Pokaż sobie że dajesz radę. Bądź z tego dumny. Poddajesz się bo jest ciężko? Bo nie masz szans? Nie dasz rady? Kurwa. Ty nie dasz? Kto jak nie Ty? Sięgnij w przeszłość. Ile było w Twoim życiu sytuacji bez wyjścia? Ile razy myślałeś, że Ci się nie uda? Patrz, jednak się udało. Cud? Nie. Po prostu się nie poddałeś.

Bez względu na to czy marzysz o szóstce na szkolnym sprawdzianie, nowym aucie, wycieczce na Karaiby czy jesteś zakochany w kimś kto nie zwraca na Ciebie uwagi, staraj się. Nie poddawaj. Nie sugeruj się opinią innych. Często się słyszy o ludziach sukcesu. Osiągnęli sukces, są kimś. Wiesz kto tak naprawdę jest człowiekiem sukcesu? Każdy z nas. Ja, pani Krysia z warzywniaka obok i.... Ty. Tak, Ty również jesteś człowiekiem sukcesu, bo sukcesem nie jest sława czy stan posiadania a radzenie sobie z trudem życia.
Co stoi na przeszkodzie byś spełnił swoje marzenia? Chcesz otworzyć własny biznes a brak Ci funduszy? Znajdź inwestora. Chcesz zostać fotografem? Kup aparat i cwicz. Chcesz być z dziewczyną która Ci się podoba ale myślisz, że nie masz szans? Zagadaj, zaproś gdzieś. Spróbuj. Chcesz jechać na wakacje a nie masz pieniędzy? Spróbuj odlozyc. 100 zł miesięcznie. Po dwóch latach Grecja czy Włochy staną przed Tobą otworem. Jeśli nie będziesz próbować, nigdy nie osiągniesz wyznaczonego celu.
Nie ma rzeczy niemożliwych, są tylko takie na które potrzeba więcej czasu. Ludzie po amputacji kończyn grają w koszykówkę a Ty nie dasz rady? Dasz radę. Po prostu dąż do obranego celu. Dopóki walczysz wygrywasz. Możesz przegrać próbując ale przegrasz na pewno jeśli próbował nie będziesz. Ograniczają nas tylko nasze obawy. To wszystko jest w głowie. Wystarczy tylko uwierzyć w to, że osiągniemy cel. Możesz być kim tylko zechcesz. Pamiętaj, bądź najlepsza wersja siebie. Marzenia to Twoja przyszłość. Uwierz w to. Uwierz w swoje możliwości.

Świat okiem Abaddona  Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz